Pakettikone vai itse koottu?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi pulu 05.01.2006.

1. pulu

pulu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Rupesin tässä mietiskelemään ,että kun saan ens jouluna todennäköisesti uuden koneen että kannattaako se koota itse vai ostaa pakettikoneena meinaan vaan että en oo mikään expertti koneiden kanssa?Onko se vaikeaa?Tuleeko halvemmaksi?Niin ja ootteko te koonneet koneennne itse vai ootteko ostaneet pakettikoneen?

2.  
  3. estetty

estetty Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Todennäköisesti tulee halvemmaksi koota itse, jos vain kärsivällisyys riittää...

4. pulu

pulu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta vaatiiko se kokoojalta paljon?

5. Dell44

Dell44 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei pitäisi vaatia.Kunhan vaan ruuvimeisseli pysyy kädessä ja katsoo joistain ohjeista mihin mikäkin osa kytketään.

6. Hymypoika

Hymypoika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja eihän tuota välttämättä ole pakko itse koota. Esim jos tilaat kaikki osat Mikromajasta, niin heillä on mielestäni halpa kasaus palvelu (35€ kasaus ja perustestaus). On muillakin liikkeillä tietysti noita, mutta tuossa nyt ainakin yksi esimerkki.

7. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä minä ainakin ostaisin itse kootun

8. TJK-GaMeR

TJK-GaMeR Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse koottu, niin tiedät ainakin mitä saat.
    Täällä foorumilla on tietoa siitä mitä osia kannattaa tilata, ja
    vaihtoehtojakin voi tietenkin kysyä.
    Koneen kasaamista voisi melkein verrata lego palikoilla rakentamiseen.. =D
    Mutta, haitta puolena on erilaisia yhteensopivuus ongelmia ja sitten softa puolella yleensä löytyy iso kasa ongelmia.
    Jos joskus oot winkkaria asennellut ja ajureita asennellu niin, rakenna itse! :)

9. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse rakensin pari reilu 1kk sitten itse eka kertaa koneen, joku osa kaataa koneen ja kun kaikki osat on uusia empä oikeen tiiä mikä, eli aika kusinen homma...

Suosittelen kuitenkin itse raketamaan, pienin varauksin...

Kysytäämpä tässä samalla että mikä mahis mun onglmassa on kun about kerran päivässä kun tulee BSOD (saattaa tulla heti kun winukan käynnistää, joskus menee pari päivää), niin onko kovinkaan tod. näk. että prossu tai virtalähde rikki?

10. dr.dr

dr.dr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @Oscar_X

Mahdoton kysymys! :)
    Aloita mieluummin uusi ketju ja kerro tarkemmat yksityiskohdat ongelmasta.

Edit: ketjun aloittajalle. Itse koottu tulee _lähes_ aina halvemmaksi ja sen voi koota omaan tarkoitukseen sopivaksi. Jos haluat esim. pelikäyttöön tarkoitetun merkkimikron, joudut takuulla maksamaan enemmän, kuin itse kootusta vastaavan tehoisesta. Merkkimikron hyviä puolia on toimivuus (eli ei yhteensopivuusongelmia).

Viimeksi muokattu: 06.01.2006
  11. dfwta

dfwta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos et ole aiemmin hirveästi koneen raudan kanssa tekemisissä niin en suosittele. Valitse itse osat jotka haluat ja anna myyjäliikkeen koota. Tälloin myös takuu kaikilla osilla on voimassa. Jos sähläät itse asennuksessa niin takuu ei välttämättä korvaa kärvähtänyttä osaa.

12. janne59

janne59 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ostaisin koneen kasattuna itse valitsemista osista. Jos tulee jotain ongelmia niin takuu toimii. Jos kokoot itse eikä PC toimi kuka maksaa?
    Koneen kasaus maksaa eri liikkeissä 15-35e ei o kovin paljoo takuusta.

13. samfin

samfin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Näin on näreet, siis ei pakkettikonetta. Anna liikkeen koota mieleisesi kone, josta saat varmasti apua täältä (ainakin täätltä). Itse kokosin tän koneen ja hallelujaa. Eiköhän siinä sitten rampattu liikkeessä monen monta kertaa kone kainalossa kun oli millon mitäkin. Esim. joku osa veti oikosulkuun, joku osa oli maanantai kappale, eli ei toimint. Voi olla että kun antaa liikkeen koota ja siihen tulee jotain, niin ne ei velota sitten erikseen enään mitään jos kiikutat sen huoltoon. Joissain paikoissa on näin.

14. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen juuri konetta tilaamassa (itse valittu osat) ja en näe 35e pahana hintana siitä että se kone todellakin toimii kun tulee kaupasta . Ja on takuu voimassa

15. Juffeo

Juffeo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen pakkettikoneen puolella. esim.HP Pavilion t3259.fi on 860 € kone. Kun itse kokoo lähelle samaa rautaa huomaa hinnan olevan likimain samaa luokkaa. Huomioikaa pakettikoneen mukana tulevat ohjelmat, heti valmis, muistikortinlukija (ei tulisi itselleen koskaan mieleen ostaa) Hiljainen ja tyylikäs kotelo. Kyllähän HP,acer,fujitsun insinöörit osaavat valita ja koota koneita paremmin kuin minä ;) luulisin...

Oisko näin että jos haluaa tykkikoneen niin silloin kasaa itse, mutta sitten kun rittäisi vähän kevyempi kone silloin paketti.

16. dr.dr

dr.dr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @Juffeo

Onhan noita tarjouksia ja riippuu myös pitkälti siitä, mistä ostaa. Mutta yleisesti ottaen pakettimikroja myyvillä yrityksillä on melkoinen ilmatila hinnassa - luonnollisesti. Jos suoraan tehtaalta saisin, tehtaan hinnoilla, koneita, niin en varmasti koskaan enää kasaisi niitä itse. :)

17. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tämän koneen kokoamisesta on nytten aikaa kolmisen vuotta. Konetta on päivitelty pikku hiljaa: kovo ja muistia lisätty, optinen asema vaihtunu myös, emo ja poweri vaihdettu. Alkuperäisiä osia enään kotelo, prossu ja toinen muisti. Sanottakoon vielä että silloin koneen kasasin mahdollisimman halvalla, vanhasta 133mhz koneesta oli mm. cd-asemaa, kovo ja näytön piirturi uudessa koneessa.

Kun uutta konetta kasaa tai muuttelee vanhaa saa aika usein säätää hiukan aikaa että kaikki alkaa toimimaan niinkuin pitääkin, ja emon ohjekirjaa lueskella, sen ne joutuvat yleensä tekemään siellä liikkeessäkin.

Onneksi minun ei ole tarvinnut takuu asioiden puolesta atk-kaupassa käydä kaikki on pelannut niinkuin pitääkin. Paketti koneen hyvät puolet on juuri ne että kun töpselin laittaa seinään niin kaikki toimii, oma valmisteisen kanssa saa säädellä, mutta sitten tietää mitä siellä kopan sisällä on ja osaa ehkä korjatakin hiukan jos tulee vikoja myllyyn.

Jos meinaa ekaa kertaa konetta kasata kannattaa lukea useampaan kertaan jokin kirja tai opas läpi. Niin saa kokonaiskuvan missä kohtaa konetta osat sijaitsevat.

18. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Mitä noita pakettikoneita tuos oon ittekki tutkinu, niin on paljonkin tarjouksia, missä itse kasaamalla samanlaisista osista ei päästä lähellekkään tuota tarjoushintaa.

Hyvänä pointtina vielä yleensä väh. 2 vuoden takuu koko mikrolla ja tosiaan ne mukana tulevat softat. (joissakin koneissa vielä kaikenlisäksi onsite takuu)

Huonoja ja hyviä puolia on molemmissa, mutta en kyllä ihan suohon noita pakettikoneita menisi haukkumaan.

Viimeksi muokattu: 06.01.2006
  19. Kurtza

Kurtza Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten edellä mainittu rakentamalla itse saa juuri sen mitä haluaa.

Muistin määrää ja kuten myös kovalevytilaa voi lisätä myöhemminkin ja
    näiden hinta tippuu ajan myötä. Konetta ei tarvitse heti rakentaa näiden osalta viimeisen päälle (jos budjetti on asetettu tiukahkoksi). Sijoittaa enemmän muiden osien osalta laatuu ja tehoon.

Itse olen ensimmäisen koneen hankkinut valmiina pakettina, jonka jälkeen olen rakentamaan itse.

Vilkaisun arvoinen...
    [bold]Pelikoneen hankinta[/bold]
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/221213

20. JulGubbe

JulGubbe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän erikseen ostetuilla osillakin takuu on. Yleensä vielä pidempikin kuin tuo 2 vuotta.

Pakettimikrot ovat kyllä helpompia ja huolettomampia mutta yleensä niissä on liian tehokas prosessori verrattuna muihin osiin ja "tehokkaat näytönohjaimet" eivät jaksa pyörittää uusimpia pelejä sulavasti vähänkään paremmilla asetuksilla/ suuremmilla resoilla.

21. nytnappaa

nytnappaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei missään nimessä mitään pakettikonetta!
    Ite se pittää kasata ni tietää vähän enemmän sen jälkeen koneesta ja mukavaahan se on kasailla. Mikromajasta en suosittele ostamaan mitään on aika huonotkokemukset.

Jaa tämä sivu