Eli nyt ois tämmönen pienimuotoinen kysymys koneesta. Onko koneessani jokin osa joka jarruttas menoa? ite olen miettiny et emo/prossu vois olla,mutta kattokaa te ja jos mahdollinen heikko osa löytyy,niin suositelkaa jotain hyvää tilalle Kokoonpano on seuraava Emo:Intel DP965 (mielestäni todella vanha) Prossu:Intel E6300 Näyttis:8800GTS Poweri:Zalman 600w Muisti:2X Kingsoton 1GB
Kannattaa vaihtaa prossu hieman tykimpään, ehkä olisi sopiva E6750. Tietenkin, jos tulee kunnollinen prossu tuuletin ( ei vakio) niin voihan tuotakin kellottaa, itsellä oli kellotettuna 2,8GHz E6300 24/7. Myös 8800 gt kannattaa ostaa tuon GTS:n tilalta, halvemmalla nopeampaa, jopa lähentelee GTX:n nopeuksia
joo eli näyttisä en vissiin ainakaan ihan heti oo vaihtamassa ja prossulle löytyy kyllä kunnon siili ja tuuletin,mutta en osaa ja uskalla alkaa sitä kellotteleen ja en tiä ees onnistuuko tällä emolla? mutta mutta oon nyt tullu siihen tulokseen et emo ainakin menis vaihtoon,tosin näistäkään mulla ei oo mitään kokemuksia,paljon oon lukenu et jossain on ongelmia äänipiirin ja verkkokortin kanssa? eli jos joku viittis jotain emoa suositella missä ei näitä pikku vikoja ole. ja toinen asia tuli mieleen kun mulla on tää vista ultimate x86,niin tää ei vissiin tue 4 gigaa muistia? että onko mitään järkee ostaa 3 gigan kampaa vai pitää vaan toi 2gb?
En ymmärrä mitä tavoittelet emon vaihdolla. Sinun nykyinen P965 piirisarjallinen emo on pätevä joten hyöty jää mitättömäksi uuteen vaihtaessa. 2 gigaa muistia riittää hyvin. Miksi kannattaisi? En itse keksi yhtään hyvää syytä. Ei ole heikkoa lenkkiä
siis oon aina luullu et tää emo on jotenkin huono kun on niin vanha että olis jotenkin huonommat väylät tai jotain,mut kuten sanoin niin en näistä tiedä mitään.hyvä näin jos ei mitään tarvi vaihtaa,pisti vaan ihmetyttään toi huono 3Dmarkin tulos (7400) että toi emo/prossu jarruttelis jotenkin. Edit:
Kyllä nuo lukemat ovat aika sopivat tuolla kokoonpanolla. Lukaisin tuosta emosta ja tosiaan se ei ole kellotusystävällinen, Intel BadAxe on ainoita Intel:in kellotusemoja piiiitkään aikaan. Eli jos homma tuntuu tökkivän, niin uusi emo ~100e koska tuolla ei kellotella tai uusi prossu 150-200e ..
Jos puhutaan pelitehosta niin tuo prossu ei ole edes vakiokelloilla minkäänlainen pullonkaula. Ilman kellotuksia tuo ei rajoita edes 8800GTX kortin kulkua joten ei ole vaikea arvata tukkiiko se yhtään GTS mallin suorituskykyä. Joten jos mietitään hyötyä pelaamisen kannalta niin e6750 prossuun vaihtaminen on tyhmimpiä tekoja mitä voi tehdä tässä vaiheessa koska siitä ei ole yhtään hyötyä... Niin, ja jos tarvitset lisää pelitehoa niin sitä aika mukavasti lisää kellottamalla näyttistä