1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

pahimmat mokat pc:iden kanssa

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kiiveri 03.02.2006.

  1. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    eli kertokaapas omia tai muiden mokia/sähläyksi pc:iden kanssa, kaikki mitä tulee mieleen liittyi sitten rauta tai softa puolelle.
    Mitä olen kuullut niin ensin tulee nämä legendaariset moat mieleen, muisti-kammat väärinpäin, kaksi diskettiä yhdessä asemassa (miten mahdollista??) jne.
    mutta paras mitä olen lähiaikoina kuullut oli, että poika jolla on emo missä on ainoastaan agp-väyliä osti pci-e näytönohjaimen, ei yllätys sopinut sinne, no eihän hätä ollu tämän näköinen, kun löytyi sakset tai puukko, hän leikkasi yhden niistä liuskista irti mikä tulee emoon, kyllä se sinne sopi mutta... haluaisin tietää mitä liikkeessä sanottiin kun vei sinne :) muistaakseni näyttis oli gf 6800 tai seuraava malli siitä, silloinen hinta taisi olla 300-400€
     
  2.  
  3. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Liittynyt:
    11.04.2004
    Viestejä:
    1,773
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    no yhden virtalähteen olen saannut pamahtamaan + mukavasti savua :)
    kovalevyn virtajohdon olen myös keksinnyt ottaa pois kun kone oli päällä, mutta onneksi kukaan/mikään ei vahingoittunut.
    koneen sisään [bold]EI[/bold] saa koskea kun kone on päällä.
     
  4. mika-b

    mika-b Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    1,016
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu kerran kone oli päällä ja kovalevy pikakiinnityksessä kiinni. Sitten kokeilin onko kovo lämmennyt ihan ronskisti ja koskin piirilevyyn, kuulu räsäys ja kone sammu onneksi ei mitään mennyt rikki. Kerran laitoin myös kaksi levyä päälekkäin cd-asemaan, toiseen tuli naarmuja aika lailla mutta toimi sekin vielä.
     
  5. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Liittynyt:
    11.04.2004
    Viestejä:
    1,773
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    olen myös laittannut kaksi levyä dvd-asemaan niin kuin mika-b.
     
  6. onsekumma

    onsekumma Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2005
    Viestejä:
    405
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pelasin jotain flipperi-peliä vuosia sitten vielä kotona asuessani. Peli meni aivan loistavasti pitkään, kunnes pallo meni laippojen välistä sukkana ja game over. V*****i niin lujaa että löin nyrkillä pöytään varmaan kymmenen kertaa. Kone ei oikein tykännyt paukuttamisesta, simahti totaalisesti. Kaippa sieltä jotain fataalia kärvähti :D. Siinä sitten vanhemmille selittämään että, ukkonen ilmeisesti oli rikkonut koneen edellisenä yönä...
     
    Viimeksi muokattu: 03.02.2006
  7. Eza

    Eza Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    489
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sudo rm -r /
     
  8. mr.ice

    mr.ice Member

    Liittynyt:
    18.06.2005
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noo mä tulin tekee tälläsen juttun ei ihan kiva juttu sinäänsä :D

    Mä pääsin yhteen ammatikouluun ja sitten joka osastolla oli oma kone ja mä kirosin siinä kuin paska kone tää oli ja vi****un hidas, No mä katoin koneen taakse että siinä oli aika vanha virtalähde niin mä katoin että siinä oli semonen punanen "vipu" tai mikä nyt lienee ja siinä oli että 230 ja mä katoin että piru mitäkö hän käy kun mä käänän totta onko han siellä lisää virtaa sinne :D:D no kone oli käynissä ja kaveri just kiros itekiin ja löi samaan aikaa siihin kopan päälle kun mä väänsin sitä "vipuu"

    Kuullu vaan jysäys kun se löi siihin ja sitten tuli saatanan moinen savu :D:D ja me katotiin kaverin kaa että ei samperi mitä tuli tehtyy

    no ikkuna auki ja tuuletumaan että savut lähtis pois että ei kukaan näkis no piru sielt tuli pari heppuu ja sano mitä tääl oikein kävi me vaan sanotiin että kone tiltas.

    siellä se kone vielläkin seisoo eikä sitä ole korjattu vielläkään. ja siitä on kohta vuos
     
  9. kaiasp

    kaiasp Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No,olikohan tämä nyt moka...Äsken taas potkasin koko laitoksen lattialle.Vielä toimii romu...P.... koppa...Helkkarin huono virtalähde+minun mahtavat hermot...Tulee aika mukava keitto:)ä
     
  10. Sakke88

    Sakke88 Active member

    Liittynyt:
    11.04.2004
    Viestejä:
    1,773
    Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    mr.ice tais olla sama vipu jota minäkin tutkiskelin =)
     
  11. Jusef

    Jusef Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2004
    Viestejä:
    124
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen välttynyt suurimmilta kämmeiltä mutta kerran koneesta emolevyn ja powerin hajottanut. Huomasin aamulla että koneeni boottaili jatkuvasti itseään ja vekkasin että poweri on hajonnut. No siinä näppäränä poikana otin isoveljeni powerin hänen koneestaan ja survasin kiinni omaani, kone käynnistyi mutta emolevy oli nähtävsti hajonnut ja kone pysyi päällä noi 10 sekunttia kunnes isoveljeni poweri räjähti silmilleni. Kaikki koneeni kortit olivat aika kuumia mutta eivät hajonneet. Nähtävästi emolevylle oli tullut oikosulku tai jotain joka hajotti myös toisen powerin.
     
  12. mr.ice

    mr.ice Member

    Liittynyt:
    18.06.2005
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ahaa :D niin juu taitaa olla :D

    ainiin ja se toinen mahdolisuus tais olla siinä 230 jälkeen tuli muistaakseni 180 :D
     
  13. mr.ice

    mr.ice Member

    Liittynyt:
    18.06.2005
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jusef sulle tais käydä tosi inhotavasti :D sulla tais konkka saada pikkusen yli latauksen ja se tais purata ne sinne powerille ja sen jälkeen virta lähde oli vaan puskuroinut niille muille osille virtaa eikä ne sitä määrää pystynyt käsitellä niin ne lämpeni :D:D
     
  14. Kalmisto

    Kalmisto Member

    Liittynyt:
    17.06.2004
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkkaa vuosilukua en muista, oli 80 luvun loppua kuitenkin, kun "valtavalla" rahasummalla hankkimani 2400bit modeemi ei heti alkanut pelittämään ISA väylässä, johon olin sen asentanut. Valitti kai jotain irq höpöhöpöä.
    Koneen posken ollessa sopivasti auki nappasin modeemin irti ISA (nuoriso!!) väylästä, samalla havatessani pienen kipinän korkean koirapillimäisen vihellyksen säestämänä koneen sisältä.
    Sammutin koneen, asensin kortin uuteen paikkaan ja käynnistin koneen. Vihellys jatkui.
    Kortin poistaminen ei auttanut, koko kone ei käynnistynyt, niin kokeilin vielä samaan paikkaan, johon alunperin olin kortin asentanut.
    Totesin virran jälleen olleen päällä asentaessani korttia.
    Seuraavalla viikolla ostin ensimmäisen 386 prosessorilla varustetun tietokoneeni, jossa modeemi toimi moitteetta.
     
    Viimeksi muokattu: 03.02.2006
  15. onsekumma

    onsekumma Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2005
    Viestejä:
    405
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikös se taida olla 110 se toinen vaihtoehto..
     
  16. kuassa

    kuassa Guest

    Tuo on aika tehokasta. Saman efektin sain aikaan kun kirjoitin roottina

    'rm -r /etc'

    Yhdellä kivalla ohjelmalla oli lähdetiedosto kansiossaan nääs myös etc kansio.

    Sain jotenkin myös aikaiseksi virran päälle laittaessa sen että tuli palaneen hajua ja näyttö ei enää käynnistynyt. Emolevy kumma kyllä toimi ihan hyvin.
     
  17. M00ses

    M00ses Regular member

    Liittynyt:
    12.07.2005
    Viestejä:
    413
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joskus vuonna käpy asentelin 120Mhz penaan Äänikorttia(SB16) ja oli kova kiire saada se paikalleen enkä huomannu, että joku tanan piuha jäi ISA-väylän ja kortin väliin. Virrat päälle ja räps... kone hiljeni eikä mitään eloa. Tuloksena emo ja äänikortti paskana.

    Toisen kerran rakensin konetta romuista ja löysin virtaliitimen jakajan. ja konetta käyntiin poks ja savut kovosta no vaihdoin toisen kovon ja sama juttu. Meninpä vielä kolmannen siihen asentamaan ja taas savut.
    Vikana sitten oli kun joku idiootti (en minä) oli rakentanut ite sen jakoliittimen ja laittanut +5 ja +12 johdot väärinpäin.
     
  18. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Lisätäänpä tähän samaan kategoriaan tämä:
    [bold]dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512 count=1[/bold]
     
  19. Zormelin

    Zormelin Member

    Liittynyt:
    25.12.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Silloin aikoinaan kun meille tuli ensimmäinen PC (Acer 286, 2,7 MHz, 1Mb Ram, 20Mb kovo ja lerppu-asema) niin tuli sillä pelailtua yms. Koneesta sitten alkoi tulla eräänlaista "hajua" ja minä nohevana avasin sen ja ihmettelin mikä siinä on. Virrat oli päällä ja huomasin että virtalähteen johdoista oli eristeet lähteneet pois ja sinnehän ne sormet piti työntää. Jytkyt siitä tuli.

    Aikaan 486 DX2 66Mhz:n onnistuin kyrväyttämään GUS:sin (kuka vielä muistaa Gravis Ultra Soundia?). Oli jotain ongelmia kortin kanssa ja ajatuksissani otin sen irti koneen ollessa päällä. Taas jytkyt ja kortti roskiin.

    On sitä aikoinaan väännetty batteja (.bat) tiedostoja DOS:ssa. Tarkoitus oli aivan muu mutta eikös perkule juurestä häipyneet config.sys ja autoexec.bat jne. Ja eräs kaveri onnistui virityksillään tuhoamaan OS/2:sen koneeltani ja samalla meni myös purkin filut (muistaako vanhat jermut vielä BBBS:än?)
     
  20. Pyhimys

    Pyhimys Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    891
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerran jotain työskentelin koneella ja kone olli sillon vähän erikoisessa paikassa, ku asuin niin pienes kämpässä. No, onnistuin sit joskus vahingos potkasee konetta, ku se oli käynnissä... No, sitten parin päivän päästä meni 80 giganen kovo paskaks ja tiedot hävis lähes kaikki :D
     
  21. mika-b

    mika-b Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    1,016
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    On tullut joskus myös tutkailtua 110/230 katkasinta =>sulake meni powerista.
     

Jaa tämä sivu