(mulla on xp home) Kun nytten eräänä päivänä jouduin sammutamaan koneen tuolta sammutus napista kun kone oli jäänyt jummiin, illmaantui semmoinen ongelma, että kun kirjautuu sisään niin tulee virhe, että näennäismuisti on liian pieni ja että se pitäs laittaa suuremmaksi ohajuspaneelista. Noh, sitten laitoin sen suuremmaksi, mutta ei mitään vaikutusta...pf pysyy joka tapauksessa 265mt kokoisena :S elikkä mitä pitäs tehdä...?Ajattelin että laitan sen kokonaan pois käytöstä ja sitten poistan tuon pagefile.sys...ja sitten laitan asetukset uudelleen. Mutta en pysty löytämään pagefile.sys vaikka olen laittanut kansion asetuksista, että se näyttää kaikki ihme tiedostot(muut .sys tiedostot kyllä näkyy).
Löytyy C:\ pagefile.sys, mutta järjestelmätiedostojen piilotus pitää olla pois päältä. Jätä kuitenkin poistamatta, todennäköistä seuraavassa buutissa saat sen takasin. http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/windows2.htm Oletko ajatellut järjestelmän palautusta hässäkkää edeltävään tilaan? http://www.windowsreinstall.com/install/winxp/howto3/lauchsystemrestore.htm
se on pois päältä enkä kuitenkaan näe...kokeilen nyt kuitenkin palauttaa tietokoneen aiempaan jankohtaan...
noh tarkistin vielä että minulla on tämä piilotus pois päältä, mutta pagefile.sys ei näy kuitenkaan :F onko joku muu tapa poistaa se esim. cmd exessä??????????????????????
Jos olet sen asetuksista laittanut pois päältä, ei sitä näy kun sitä ei silloin ole. Kokeile tehdä toiselle osiolle.
Windowsin korjausasennus varmaankin palauttaa tuon toimivaksi. Ei hävitä omia tiedostoja/asennettuja ohjelmia/asetuksia.
Toimii jos sen laittaa korjausasennuksena. Kaikki vanhat asetukset taustakuvaa myöten säilyvät. Rekisteriin se kirjaa samat ohjelmat ku oli ennen korjaustakin. Päivitykset joudut kuitenkin ajamaan käyttöjärjestelmään uudelleen. Niin ja jos sä haluut nähdä sen pagefile.sys tiedoston niin sun pitää ottaa ruksi pois kohdasta "Piilota suojatut käyttöjärjestelmätiedostot". Se näytä piilotetut tiedostot ei riitä tohon.
no jo on prkl ku ette usko että olen laittanut sen niin eikä näy kuitekaa vaikka ois miten asetukset ja on se käytössä tai ei, mutta tuntuu kuitenkin olevan olemassa.
Älä nyt herppaa... siellä nyt kun on kaksi samantapaista hanikkaa. Itse tulin sen kanssa aikoinaan harhautetuksi - mut se oonkin mää. =)
hohoijaa onpas vaikeaa...kun kattelin tota korjaus asennusta, niin pitääkö mun laittaa siis ekasta että "set up windows xp now, press enter" ja sitten "repair selected windows installation" vai sitten siitä alusta "repair windows xp installation using recorvery console"