Packed bitstreameja tukeva DivX-soitin?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi gasparov 17.05.2006.

  1. gasparov

    gasparov Member

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä DivX/Xvid -tiedostoja toistava DVD/DivX-soitin kannattaisi ostaa? Jos haluaa tehdä DVDstä hyvä laatuisen yhden CDn Xvidin, streamit joutuu pakkaamaan (bvop+nvop, todella yleisesti käytetty). Mulla on tällä hetkellä Phillipsin DVP 5500S DVD-soitin, joka toistaa lähes kaikkia DivXiä ja Xvidejä (Qpel, GMC jne.), mutta ei välttämättä hyvin. Tolla soittimella ei voi kattoa Xvidejä, jotka on koodattu käyttäen bvop ja nvop -pakkauksia, koska loputtomat drop framet rupee vaan ketuttaa ankarasti. Toi Phillips käyttää MediaTekin chipsettejä, joiden sanotaan olevan parhaita ja monipuolisimpia. Mua on kuitenkin ruvennut kiinnostamaan ESS chipsettiä käyttävät DVD/DivX-soittimet, joiden sanotaan tukevan hyvin nimenomaan pakattuja streameja.

    Onko kellään kokemusta ESS chipsettiä käyttävistä DVD/DivX-soittimista tai tietääkö kukaan DVD/DivX-soittinta, joka toistaa moitteettomasti Xvidejä, joiden pakkaamiseen on käytetty sekä bvopia että nvopia?
     
  2.  
  3. Hammeri

    Hammeri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vähän samaan asiaan liittyvä kysymys: voiko videon nykiminen/lopulta jämähtäminen divx-soittimessa (philips dvp3010) johtua noista Qpel tai GMC-jutuista, jotka eivät minulle sano yhtään mitään. Koska selasin semmosen kymmenkunta muuta videotiedostoa läpi, niin tuo oli ainoa jossa luki MPEG4 Modifier-ohjelmassa noiden kahden kohdalla Yes, muissa oli No. Packed Bitstream myös poistettu, joten ei johdu ainakaan siitä.
     
  4. gasparov

    gasparov Member

    Liittynyt:
    17.05.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itseasiassa mun Phillips tukee sekä Qpeliä että GMCtä ainakin manuaalin mukaan, mutta oon huomannut että noi saattaa aiheuttaa kuvassa sellaisia pikselipaakkuja. Eli tuki aika huono, mutta toistuu. Nyt, kun löysin ton MPEG4Modifier -ohjelman ongelmat ton mun masiinan kanssa ovat poistuneet, kun poistan pakkauksen (nvop) noista leffoista. Ei enään pätkimistä!

    Pieni informaatioisku Xvideistä:

    [bold]Qpel[/bold] (Quarter pixel) refers exactly to what it states, to a quarter of a standard pixel.

    [bold]GMC[/bold] (Global Motion Compensation) improves scenes where there is lots of motion, but at the time of writing, there is no support for this on standalones.

    [bold]BVOP[/bold] These are the B-Frame (Bidirectional frames, which improves quality) settings.

    [bold]NVOP[/bold] A frame that doesn't exist, they are used as place holders in avi-files so there is no way to turn them off. (MPEG4Modifierilla kun poistaa pakkauksen nvop häviää ja sit meikäläisen masiina toistaa...)
     
  5. Hammeri

    Hammeri Member

    Liittynyt:
    21.03.2005
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mutta siis, saako noita millään otettua pois videotiedostosta? Vai ovatko pysyviä?
     
  6. Bentso

    Bentso Member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    MediaTekin piireihin perustuvat soittimet ei tunnetusti toista kunnolla packed bitstream ja gmc:llä pakattuja xvidejä.

    Onneksi gmc:tä käytetään harvoin ja packed bitstreamin saa MPEG4Modifierilla pois.

    Pioneer DV-380 soitin on itsellä ja sitä voin ainakin suositella.
     
  7. peeke

    peeke Regular member

    Liittynyt:
    17.06.2004
    Viestejä:
    184
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    modattu xbox + xbmc olisi sellainen joissa toi leffojen nykiminen ei ilmene. Mulla on kotona myös toi yamadan dvx 6600 uusimmalla firmiksellä varustettuna ja täytyy kyllä todeta että xbox voittaa 100-0 kuvan osalta !!!
     

Jaa tämä sivu