p2p ohjelmien OPOY:n Baanalla

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jazu90 23.10.2004.

1. Jazu90

Jazu90 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei! Sain vasta OPOY:n Baana Taloyhtiö liittymän enkä ole saanut yhtään p2p-ohjelmaa toimimaan kunnolla. Ohjelmat eivät joko yhdistä tai sitten niiden nopeus on 0-1kb/s. Olen kokeillut suraavia ohjelmia, kazaa, emule, dc++. Käyttiksenä Windows XP home SP2:lla, palomuurina minulla on Kerio Personal Firewall mutta olen myös kokeillut Nortonin Internet security 2005, mutta en ole saanut ongelmaa ratkaistua. Emulella kun testasin portteja niin sain ilmoituksen että TCP-testi ei onnistunut. Nyt kaipaisin apua porttien asetuksiin ja tiedon siitä että toimiiko kenelläkään OPOY:n asiakkaalla p2p-ohjelmat. Niin ja tiedoksi se että yhteys on 10/10 mb ja se käyttää VDSL-tekniikkaa.

Viimeksi muokattu: 23.10.2004
  2.  
  3. [FIN]aSa

[FIN]aSa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitäs mahtaa tapahtua jos pistät DC:n Passive modelle Settingsien ekalta sivulta..?

4. Rauhis

Rauhis Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    no jos sulla on PL1(palveluluokka 1)niin eihän ne toimikkaan,koska se ei ole avoin yhteys...joten maksa pari egee enemmän niin sit kyllä toimii.ja jos et tiiä kumpi palveluluokka sulla on 1:nen vai 2:nen niin kokeile vaikka internet patalupausta niin seki juttu selviää...tai jotain muuta peliä netissä,jos toimii niin PL2 jos ei toimi niin PL1.

5. Rauhis

Rauhis Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    tsemppiä KÄRPÄT =)

Viimeksi muokattu: 25.10.2004
  6. Jazu90

Jazu90 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DC ei toimi edelleenkkän vaikka olen yrittänyt noita asetuksia muuttaa.
    OPOY on poistanut kaikki palveluluokat, ja siitä johtuen kaikilla on "julkinen dynaaminen ip-osoite".

7. jopip

jopip Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on ihan sama ongelma, OPOY:n Baana (VDSL 5/5) on liittymä eikä p2p-ohjelmat toimi, en tosin ole testannutkaan kuin bittorrenttia. Jos hommais sen kiinteän ip:n niin vaikuttaisko se asiaan? Tosin taidan mieluummin vaihtaa hitaampaan mutta toimivaksi todettuun Soneraan kuin maksaa 17e/kk kiinteestä ip:stä. Onko kokemuksia Elisan liittymistä eli toimiiko niillä p2p-ohjelmat?
    Tosin ykkösvaihtoehto olis saada nykyinen Baana käyttökuntoon. Niin ja jos jollain Baanan käyttäjällä toimii p2p-ohjelmat niin vinkkejä kehiin!

8. Jazu90

Jazu90 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tänään aamulla Baana oli jonkin aikaa poikki ja sitten kuin "taikaiskusta" p2p-ohjelmat alkoivat toimimaan, ainakin DC++ ja eMule.

Viimeksi muokattu: 28.10.2004
  9. jopip

jopip Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä mulla ole alkanut toimimaan.

10. anajussi

anajussi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on kans baana taloyhtiö liittymä jonka sain noin viikko sitte ja ainaki dc++ ja winmx toimii

11. FINTonttu

FINTonttu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla OPOY:n Baana VDSL 5/5. Ei meinannu p2p:t toimia millään. Soitin nettitukeen ja selvis että olivat unohtaneet laittaa palveluluokka 1:n pois päältä kun muuttivat yhteyttä. Nyt toimii dc++ mutta jostain syystä lataukset aika hitaita, yleensä jotain 10-50kB/s. Joskus tulee jopa yli 600kB/s. Mistähän hitaus johtunee?

12. ZoNi

ZoNi Guest

Hitaus johtuu siitä, että dc on aina tukossa. Jos nopeesti haluut, hommaa ittes ruottalaisille 10mbit hubeille, tai siirry suosiolla torrenttii.

13. Rauhis

Rauhis Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    mistä mahtaa hitaus johtua...no ehkä siitä että kaikilla ei oo noita 5/5 tai 10/10 yhteyksiä..pysy oululaisilla hubeilla niin on vauhtia ruottista et saa sen lujempaa,tai no hyvänä päivänä voit saada. opoy sattuu olemaan sisäsiittoinen liittymä kyl se sisäverkossa hyvin huilaa,mutta ulkoverkkoon tökkii tosi pahasti, joten pysy oulun hubeilla.

14. jopip

jopip Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä nyt tuntuu itelle tulevan dataa, mutta ulospäin ei lähde juuri lainkaan (1kt/s). Miten on muilla Baanalaisilla?
    EDIT: Sanoivat OPOY:ltä että verkossa ei ole liikenteen suhteen rajoituksia, eli pitäiskö sitten puhkoa palomuuriin reikiä?

Viimeksi muokattu: 17.11.2004
  15. anajussi

anajussi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo mulla on kans tuo baana taloyhtiö ja uploud menee enintää jotain 5kb/s ja download parhaillaan 500kb/s en kyllä tidä itekkään mistähän johtuu.

16. Mika_R

Mika_R Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Soitin opoylle internettukeen ja kertoivat sellaisia juttuja että olisi f-securen kanssa jotain ongelmaa. Eli jos käytössä on f-securen tietoturvapalvelu niin upload on äärettömän surkea. Itselläni ei ftp-siirtäminen kotikoneelta koululle onnistu juuri tuon asian kanssa.

(Tosin kokeilin ilman f-securea eikä onnistunut sittenkään)

Pitäisiköhän alkaa jo vaatimaan kuukausimaksuja takaisin kun ei yhteydet pelaa :(

17. jopip

jopip Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Poistin F-Securet koneelta ja asensin Sygaten palomuurin ja tuntuu jotenkin pelaavan. Ei tunnu uppi vieläkään ihan täysillä toimivan mutta paljon paremmin kuin aiemmin.

Jaa tämä sivu