p2p ja ISP:t

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kingtoni 02.09.2004.

1. kingtoni

kingtoni Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mulla on Soneran kiinteistöliittymä, joka kuuluu automaattisesti asuntoon. Olen huomannut, että p2p ohjelmia käyttäessä uppia rajoitetaan rankalla kädellä. Tästä on myös juttua ohessa:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/37870

Luin myös muutamalta keskustelupalstalta, että heti kun käyttäjä oli käyttänyt Soneran kiinteistöliittymää, oli saanut Soneralta postia, että p2p ohjelmat on kiellettyjä sopimuksen mukaan. Yhteistä noissa viesteissä oli kuitenkin se, että p2p ohjelmia oli käytetty siihen aikaan kun muutkin taloyhtiön surffaajat olivat nettiä käyttäneet. He olivat sitten valittaneet Soneralle, kun netti oli hidas. Hieman selvitystä ja postia oli sitten tullut.

Mitä keinoja tähän ongelmaan on? Ottaa rinnakkainen liittymä, ladata vain yöllä? Onko kaikilla ISP:llä sopimuksessaan p2p ohjelmat kieltävä pykälä? Mulla oli edellisessä asunnossa Sauniksen netti, joka toimi ihan OK ja siinä sopimuksessa ei muistaakseni ollut mainintaa p2p ohjelmista.

Miten muuten esim. DC++:sta voi vaihtaa käytettävää porttia? Sen avullahan ISP pystyy rajoittamaan uppia -vai???

2.  
  3. MaxPaine

MaxPaine Guest

p2p on yleensä kielletty VAIN kiinteistöliittymissä. adsl:ssä ja kaapelissa p2p on sallittu.

Jaa tämä sivu