pöytäkoneen pakkosammutus ja näyttö ei toimi

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi mikueli 08.11.2007.

1. mikueli

mikueli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikki lähti siitä, että ei maltettu odottaa, että kone sammuu(piti tehdä uudelleen käynnistys, syytä en nyt muista) ja tietokoneen johdot on pistetty jatkojohtoon missä on nappula ja tietokone sammutettiin suoraan nappulaa painamalla se off asentoon, jolloin tietokone ei siis saanut virtaa ja sammui pakosti kun nappula taas pistettiin on(päälle) asentoon ja koetettiin pistää kone päälle ni tapahtu seuraavaa:
    pöytäkone lähtee käyntiin, mutta näyttö ei saa signaalia, johtoja koetettu ottaa pois ja pistää takaisin mitään ei tapahdu onko vika nyt koneessa vai näytössä?

Viimeksi muokattu: 08.11.2007
  2.  
  3. delffi

delffi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Älä tapa konettasi nykäsemällä yhtäkkiä virtoja pois, koneesikin kiittäisi minua tästä ;)
    2. Testaa konettasi toisella näytöllä, jos vika toistuu, on koneesi joltain osin hajalla.
    3. Seuraavana syynissä olisi näytönohjain, eli kokeilet toista näytönohjainta tai kokeilet näytönohjaintasi toisessa koneessa.

Voit myös laittaa näyttösi kiinni toiseen koneeseen ja todeta jotain siitä...

4. mikueli

mikueli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli minä en sitä tehnyt ja olen varoittanut tosta muita, mutta kun ei voi uskoa ja itse asiaan:
    Eli nyt on selvinnyt, että vika on koneessa. ei lähde siis oikeasti käyntiin hurisee vain. Auttasko jonkin sortin boot cd.

5. delffi

delffi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuleeko kuvaa näyttöön? Pääsetkö biosiin. Jos et edes biosiin pääse, ei boot cd auta :S
    Jos näreet ovat näin, on joku ikävä laitevika tai vastaava. Jos et ole asentanut asentanut, vaihtanut tai poistanut samana päivänä kun kone meni sekaisin, on jokin osa todennäköisesti rikki.

Varmista kuitenkin ensin että kaikki johdot ovat kiinni, vältytään typeriltä virheiltä "oho toi johto ei ollu kunnol kii" :)

Ja sitten testaamaan eri osia jos mikään ei ole auttanut tähän mennessä.

6. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos kuvaa ei lainkaan tule näyttöön, pitäisin ihan todennäköisinä vikapaikkoina (tuon sammuttelun huomioon-ottaen) itse näyttöä, koneen virtalähdettä (vain osin, kun kone kerran hurisee), emolevyä (BIOS-piiri hajonnut/seonnut, jänniteregulointi hajalla), prossua tai näyttistä - siis melkein mitä vain, valitettavasti.

Mahdollisuuksia pitäisi melkeinpä karsia kokeilemalla osia toisessa kokoonpanossa, kuten jo aiemmin ehdotettu.

7. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Veikkaisin emolevyä, mutta voipi olla näyttiskin. Näytön virrat olen monesti suoraan nykäissyt pois ja hyvin on bootannut uudestaan. Miksi ei boottaisi? Näyttö ei oikeastaan tee mitään vaan vain esittää, mitä näyttis pakkosyöttää sille...eikö niin? Joten se ei voi olla syyllinen. Mutta osien kokeilemisella/vaihtamisella vika selviää...

8. mikueli

mikueli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis lähtee käyntiin, mutta mitään ei tapahdu, ei pääse biossiin eikä kuulu edes tätä "pip" ääntä, hurisee vain. Koneella on kyllä ikää reilu 6 vuotta, joten uusi kone pitäs muutenkin saada ainut ongelma vaan on tietenkin se raha.

Jaa tämä sivu