Jompi kumpi näistä kumman noista valitsisitte? En ite ala kokoo konetta ku en niistä paljoo mitäää tiiä... Enkä pelaa mitään vaativia pelejä.. heroes5 on varmaa se uusin peli mitä pelaan... Ja se toimi jopa mun vanhalla koneella... Tiiän et toi näytönohjain ei oo crysistä varten mut kai se cs, css ja homm5 pyörittää?? Vai onko teil ehdotuksii samaan hintaa jotain parempaa? Mä varmaa kallistuisin ite tohon halvempaa ku siin on parempi prossu.. eiks vaa? Koska en tarvii teraa tilaa ku mul on ulkosia kovalevyi jo kaks.. yhteensä 660gigaa... eikä sit mitää ehdotuksii et "kokoo kone ite, saat halvemmalla"... En ala kokooo konetta... en osaa, enkä viitti ees yrittää
Valitset itse osat jostain liikkeestä ja pyydät niitä kokoamaan sen siellä. Kokoaminen maksaa yleensä noin 50€. Tässä on esimerkki Multitronic nimisestä kaupasta: Virtalähde: CHIEFTEC PSU ATX 450W PFC 12CM 27DB 34,65€ Kotelo: Ace Action 4 Black 29€ Emolevy: Abit IP35-e 72,65€ Prossu: INTEL DUAL CORE E2200 2,20 GHZ 73,85€ Ram: Buffalo 4GB 800MHZ 65,50€ Näytönohjain: Gigabyte nVidia GF9600GT 146,50€ Kiintolevy: SMG S250 250GB 3.5" SATA2 7200RPM 8MB 43,90 DVD-asema: SAMSUNG SATA 20X DVDRW MUSTA WO/NER 22,80€ Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Home Prem 64-bit OEM 94,20€ +esiasennus, eli tietokoneen kokoaminen 50€ Yhteensä: 633,05€ Edit: Toi sun linkkis ei toimi.
joo ihan kiva mut mä en tajuu noista osista mitään... et mitkä osat on hyviä ja mitkä ei... Noista sun mainitsemista osista en ollu kuullu koskaan... Sen takii en oikee viittis ite alkaa pelleilee noitten kanssa... ees valitsemisessa vaik joku kokoaiski sen... Muuten iha hyvä idea... :|
tehokkaampi prossu? SCALPA266230P kalliimpi.. SCALPA266225P josko nyt näkyis? jos ei näy ni gigantista kattelin pöytäkoneita.. molemmat fujitsu siemesei...
No jos noista täytyy valita niin otat tuon halvemman, jossa on tehokkaampi prossu. Jos pelaat paljon pelejä niin voit sitten tulevaisuudessa vaihtaa näytönohjaimen tehokkaampaan eikä prosessori jää silti aivan kauheaksi pullonkaulaksi. Tuossa kalliimmassa on vain enemmän tallennustilaa ja tuossa halvemmassakin on sitä aivan riittävästi. Sitäkin saa halvalla lisää jos tavitsee myöhemmin. Silti saisit tehokkammaan koneen jos valitsisit osat itse, meidän avustuksella, jos ei muuten suju.
ai tohon hintaa sais? No kerro esimerkki mitä osia siin olis et on tehokkaampi kuin tuo? Ei se nyt iha mahoton oo jos joku auttaa tekee hyvän koneen ja jossain sen saa viel kasattuu En vaa esim tiedä yhtään noista nimim. "plaplapla":n ehdottamista osista... Ja en mä kauheesti pelaa... Ja en tarvii mitää hulluu tehomyllyy... Ja niin ku sanoit ni tosta voi ton näyttiksen vaihtaa jos ei riitä Ehdotuksia kyl saa laittaa.. ja olis suotavaaki... Apu on aina tervetullut =)
Emolevyn voisi vaihtaa intel pohjaiseksi ja siihen esim. E6750, E8200 tai E8400 prosessori. Ja sitten tuo näytönhjain 8600 gs on aika mopo eli se menisi vaihtoon ja tilalle tulisi 9600 gt tai vastaava. Vähän tiukaksi menisi saada alle 700, mutta tuolla pärjäisi paljon kauemmin eli olisi sinänsä hyvä sijoitus.
joo no noi ei sano mulle mitää noi sun ehdotukset... just ton takii en aluks ees harkinnu kokoomista.. helpompaa vaa ostaa valmis paketti ja mennä sil niin pitkälle ku pääsee... ellei joku nyt heitä valmiina kaikkia osia ja niiden hintaa niinku toi plaplapla oli laittanu.. mut ei kertonu yhtää et onko parempi vai huonompi ku toi mitä ehdotin.. ei noi nimet sano mulle yhtää mitää.
Joo no ehkä on parempi että palataan alkuperäseen ehdotukseen eli toi mis on tehokkaampi prossu on varmaankin ihan kelpo ratkaisu. Sit kun rupee pelit tökkii ni hankit sitten uuden näytöohjaimen.
No esim. maalaisjärki on hyvä kaveri, kun esim noissa ehdottamissasi koneissa on näytönohjaimena 8600 GS, ja parempana ehdotettiin 9600 GT, niin tuo kahdeksikon vaihtuminen yhdeksikköön kertoo jo pitkälti sen että on parempi. Ja prosessorinnimet ovat monille pelkkää hepreaa, huomiota kiinnitetään pitkälti vain nopeuteen eli Gigahertseihin, joita sinun ehdottamissasi koneissa on 2.6 ja 3.0 Ghz. Tuo 3.0 Ghz on jo erittäin paljon koneelta joka ei ole kovaan pelaamiseen, mutta nopeasta koneesta ei koskaan ole haittaa. Tosin kuten jo edellä mainittiin, tulisi huomattavasti hinta/laatu-suhteela paremmaksi jos kasaisit tietokoneen osista. Yleensä jos ostaa tuommoisen merkkipöytäkoneen, on siinä tyhjää rahaa maksettavana melkoisesti. Tosin joudut ensin hieman perehtymään osien valitsemiseen mutta netissä on monia eri ohjeita ja voit aina varmistaa osien sopivuuden vaikka täältä foorumista. Ei luulisi olevan suuri homma ajatellen sitä että saisi paljon tehokkaamman koneen samaan hintaan kuin huonomman marketista. Vaikka sitä tehoa ei tarvistisikaan heti, voi silti tulla tarvetta, jolloin onkin sitten paha ruveta taas uutta konetta ostamaan. Ja tietenkin se myös kestää pitempään kun ei heti vanhene tehoiltaan. Siinä oli minun vihjeitä
Ei se ihan noinkaan mene. 2.4Ghz Dualcore intel on paljon tehokkaampi kuin 3Ghz AMD prossu. Paras tapa selvittää tehokkuus on lukea arvosteluita ja vertauluja. Niin vielä, kannatan tota plaplapla:n pakettia.
no voi jummijammi teijän kaa... Kai se sit pitää koota kone.. mul on vaa huonoi kokemuksii kootuista ku mul on ollu kaks koottua ja molemmat on hajonnu... No viittiskö joku nyt kertoo tolleen miten toi plaplapla ni mahollisimman hyvän koneen ~700 hintaan? Yritin tuolt multitronicin kautta tehä tollasta ku toi plaplapla mut en löytäny tollasta osaa... jos joku viittis nyt tehä mahollisimman hyvän valmiin paketin ja pasteis vaik sen linkin tj... Mä yritin ite tehä mut en tiiä ku niit on nii paljo noit osii... Sain hinnaks jotai tähtitieteellistä ku yritin...
Sellainen ehdotus että otat sen 7 luokan äikänkirjan ja luet vähän pilkkujen ja pisteiden käytöstä. Tekstistä ei saa mitään selvää ja välissä on yllätys sanoja jotka pitäisi heittää mäkeen. Tälläisen nyt kokosin alustavasti: SH-S203N/BEBN DVD+-RW Dual Layer, SH-S203N/BEBN, Light Scribe, 20x8x48x, SATA, musta, bulk (uutuus!) 28.00€ IP35-E IP35-E IP35 ATX DDR2 SATA2 GLAN HD 8C 86.00€ Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) 104.00€ HD753LJ SpinPoint 3.5" 750GB SATAII 32MB 7200rpm 99.00€ CORE 2 DUO E8200 2.66GHZ 1333MHz 6M S775 (Huippu-Uutuus) 149.00€ 4GT DDR2 800MHz (PC-6400), Vitesta, Dual-kit, 240-pin DIMM 69.00€ EN9600GT/HTDI/512M GeForce 9600GT 512MB PCI-E (Uutuus!) 154.00€ NH-U12P Prosessorijäähdytin, NH-U12P, AM2/K8/s775, Uutuus! 59.40€ Yhteensä: 748.40€ Jos ei budjetti kestä tuota ylimääräistä 50 euroa, niin heitä tuo noctuan prossucooleri pois ja ota boxed mallinen prosessori.
Seurailin esimerkkejänne ja kokosin itselleni melko tarkkaan tuon 700e pelikoneen. Ainoa mikä jäi askarruttamaan oli cooler. Heittäkääs vinkkiä tietämättömälle. IP35-E ABIT S775 IP35 ATX DDR2 SATA2 GLAN HD 8C € 72,65 INTEL CORE 2 E4600 2.4GHZ 800/2M S775 € 98,50 BUFFALO 2GB DDRII 800 PC6400 € 65,30 ANTEC MIDITOWER ATX SONATA III 500W € 102,90 EN9600GT/HTDI/512M ASUS GF 9600GT PCIE 512M 256BIT DDR3HDMI € 157,60 SMG S250 250GB 3.5" SATA2 7200RPM 8MB € 43,75 --------------------------------------------------- LG DVDRW 20X BLACK RET. SOFT SATA € 28,40 VISTA HOME BASIC 64-BIT, UK, OEM (1) € 74,50 MULTI-ASSEMBLY-PC Tietokoneen esiasennus € 50,00 --------------------------------------------------- Yhteensä € 693,60 Laitan tilaukseni heti menemään kunhan keksin coolerin tuohon. Sanokaa toki jos tilauksessa on jotain muutakin päälaellaan.
Tossa paketissa on englanninkielinen ja 64-bit vista, jota ei tarvita kun ei ole kuin 2gb muistia. Kovalevyn voisi "varmuuden" vuoksi vaihtaa t166 sarjaan ja RAM:ia vähän halvempaa ~30-50e max, paitsi jos haluaa maksaa enemmän.
Kiitos TemeTee! Muisti näytti kalliilta koska listastani oli jäänyt 2x pois. (4gigs yhteensä siis). Kovalevyn vaihdoin: SMG T166 320GB 3.5" SATAII 7200RPM 16MB ja käyttöjärjestelmän: VISTA HOME BASIC, FI, OEM (1) kokonaishinta nousi vain hitusen: Yhteensä, ALV 22%: € 705,80 + postit Laitan tilaukseen