Olen lukenut ohjeita aika halvatun monilta sivuilta, mutta joko ei mene jakeluun tai sit en vaan muuten tajua koko hommaa... Mulla on kolme mpeg-pätkää joiden koot ovat yhteensä n. 3,5 gigaa. Kun yritän duunata Ulead:n DVD Movie Factory 3:lla DVD-levyä ja laitan output disc formaatiksi "DVD", tulee noiden kolmen kooksi 5,45 gigaa! Yritä sitä nyt survoa 4,7 gigan kiekolle. Missä menee vikaan? Mikäli outputiksi laittaa DVD-VR (mikäs formaatti toi on?), koko muuttuu vielä isommaksi.
niin mul oli toi sama ongelma mut poltappa ne pätkät tol nero vision 2:lla täs on ohjetta aloita valitsemalla make dvd ja dvd-video -->sit lisää siihen ne filut(myös avikin käy) -->sitten paina alareunassa olevaa more nappia -->sitten video options--> sieltä dvd video --> sitten voit muuttaa sen quality settingsiä esim. long play näin mä sen tein ja hyvin onnistu vaikka siinä kestääkin useampi tunti.
jos se Ulead tekee noista dvd-muotoisen kansion,niin senhän voisi tietysti pakata shrinkillä,dvd2onella tai melkein millä vaan sitten sopivaksi dvdlle..
Ongelmasi on todennäköisesti se,että filmiesi kokonaispituus menee reippaasti yli 2:n tunnin.Jos näin on,niin authoroi kukin pätkä erikseen vaikka Ifoeditillä,ja sen jälkeen yhdistät pätkät vaikka Shrinkillä.
Itse asiassa olen nauhoittanut Näkemiin Vaan Muru-sarjaa. Yhdelle DVD-R-levylle pitäis mennä iisisti kolme vajaan tunnin jaksoa... Kumpi muuten parempi authorointi-softa: TMPGEnc Author vai DVD-LAB?
Osa softista(mm.MYDVD),joihinka voi suoraan heittää mpeg fileitä,käsittelee leffan kokoa minuutteina,ei megoina.Olen omakohtaisesti tuon kokeillut yrittämällä laittaa 2 noin kahden gigan suuruista filettä samalle dvd-r:lle(vajaan kahden tunnin leffoja.)Ei onnistu.MYDVD ilmoittaa ekan fileen jälkeen,että tilaa mennyt n. 4 gigaa. Liittynee siihen seikkaan,että tyhjissä levyissä yleensä sanotaan,120 min. videota tai 550 min. ääntä.
Mä olen poltellut AVI ja MPEG leffoista dvd-levyjä Cyberlink Power Producerilla. Lapsellisen näköinen ohjelma mutta tekee hyvää jalkeä. Power Producerissa voi valita hq=60 min -> long play=180 min. ja käsittääkseni se käsittelee tiedostot koon, eikä ajan perusteella, vaikka se kuvanlaadun minuutteina ilmoittaakin.
Hmm Yksi kysymys. Kun käytät tuota movie factoryä niin olethan valinnut sieltä project settingssien kautta change mpeg settings -> customise -> compression ja audio format on mpeg. Jos se on lpcm audio niin se tekee juuri tuommoisen turvotuksen.