1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Päättötyö

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Dianah 01.12.2005.

  1. Dianah

    Dianah Member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi! :) Kertokaahan mulle, mistä teitte päättötyötänne (silloin kun olitte koulussa) Minulla on nimittäin se nyt edessä, ja ei kyllä niinku millään kerkeä tuhlata niin paljon aikaa siihen. Olen kyllä jo saanut jotain aikaiseksi, mutten läheskään tarpeeksi, koska se pitäisi olla valmis tässä 2 kk:n sisällä. Itse teet tietokoneen keskusyksiköstä (siis huom. tytön näkökulmast) toisin sanoin kopion suoraan kirjasta, ja opettaja sanoin ettei käy niin, joten olen taas alkupisteessä. Jos joku teistä jaksaa vaivautuu auttaa mua TAI teillä on valmis päättötyö, niin mä voin maksaa postimaksun ja vähän ekstraa vaivannäöstä, kunhan lähetätte sen mulle. ISO KIITOS, kamut! <3 <3 <3
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  2.  
  3. Uukoo

    Uukoo Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2004
    Viestejä:
    343
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos nyt vaan teet sen lopputyösi itse, etkä osta mistään. Opettaja luultavasti kuitenkin huomaa ettet sitä itse ole tehnyt. Eikö tarkoitus olisi oppia jotain? 2 kk aikana ehtii vääntää vaikka romaanin aiheesta kuin aiheesta.

    EDIT: <3
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  4. Uukoo

    Uukoo Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2004
    Viestejä:
    343
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EDIT: Argh.. eka tupla koskaan. Sori.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  5. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minkähän tyyppinen koulu mahtaa olla kyseessä, jos aiheeksi kelpaa tietokoneen keskusyksikkö...??
     
  6. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vai että päättötyö annan hyvän neuvon keksi itse jotakin kaikkein parasta käytä mielikuvitusta kyllä sä jotakin keksit tsemppiä vaan sulle loppu pelihin :)
     
  7. onsekumma

    onsekumma Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2005
    Viestejä:
    405
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    :D...

    Yrität näemmä oikein tosissasi mennä läpi siitä missä aita on matalin? Eikö oma alasi kiinnosta vai miksi olet valmis maksamaan fuskauksesta?

    Mitäs jos tuleva työnanatajasi kysyy jotain päättötyösi aiheeseen liittyvää etkä osaa vastata hänelle? Se on kuule ihan omaksi hyödyksesi että otat asioista selvää etkä yritä mennä siitä missä aita on matalin. Päättötyön tarkoitushan on että näyttää toteen, että koulusta on jäänyt päähän jotain muutakin jälkiä kuin armottomat opiskelijabilemuistot;)

    Itsellä olisi kanssa opinnäytetyö koulusta tekemättä. Eli samassa veneessä ollaan. Ei siinä kuule muu auta kun ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhtyä hommiin.

    Tietysti jos löydät jostain jonkun avuliaan aatun joka tekee puolestasi sen työn niin mikäs siinä sitten. "Copy-paste" rules joissakin asioissa, ei minun mielestäni kaikissa...
     
  8. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos tällaisia kyselee, niin ei ole kyllä sisäistänyt koko koululaitoksen tarkoitusta...
     
  9. Dianah

    Dianah Member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikä!!! Tää on ihan epäreiluu! :( Sitäpaitsi mun elämäntyylii kuuluu mennä sielt missä aitaa EI OLE! Ja pitkälle olen kyllä päässyt :) Ja sitäpaitsi mua ei oikeastaan vois vähempää kiinnostaa koko päättötyö, osittain sen takia ku mä en oikee ymmärrä tietokoneest mitää! Mitä nyt muutaman osan tiiän..hmm..prossu, emo, virta, kovalevy, massamuistit ym...no ok..kyl mä ehkä tiiänki vähäsen (en nyt kehtaa heittäytyy iha dampioks xD heh..) Mutta kun ei oikeasti riitä aikaa eikä kiinnostusta hirveesti, ja sitäpaitsi meijän ope on niin tyhmä, että sille menee läpi MELKEIN mikä vaan, on ainakin tähän asti mennyt. Eli ts se ei tajuu, olenko minä sitä kirjoittanut vai joku muu mun puolesta.
    Ja kaiken huippu on se, että tälläinen päättötyön ostaminen on meijän äiskän idea xD kun hän tasan tietää, että jos minä itse sitä alan tekemään, nii siitä ei kyllä mitää fiksua tule (eli niinku tuossa edellisessä viestissä kerroin, että kopioin kirjasta) Mun mielestä olisi tosi ihanaa jos joku Teistä jaksais vähän mua auttaa, jos on vaikka ennestää jotain jossain tallessa. Mä olisin oikeasti kiitollinen.

    Tulevallani työpakalla tätä tietoa en tule tarvitsemaan osittain sen takia, koska minulla on jo työpaikka ja se ei ole missään tekemisissä tietokoneiden kanssa. Joten tuskin mun työnantajaa kauheesti kiinnosta minun päättötyö.. =)

    Ja koulusta..hmm..Olin mä siitä kiinnostunut aika pitkäänkin, kunnes alkoin tämä viimeinen vuosi. Ja tämä on minulle jo hieman liikaa. Minun aivokapasiteetti ei ihan riitä tuollaiseen. Ja sitäpaitsi minulla on liiallinen stressi, joka on todettu lääkärissä, ja olen saanut muutaman pa*kan sairuaksen stressin takia, joten en viittisi enää enempää stressii ottaa tuosta päättötyöstä, koska tällä hetkellä syön 5 eri vitamiinia/lääkettä..

    Mut jos on vielä jotain kysyttävää, ni kyllä mielellään vastaan. Ja nyt ehkä ymmärrätte, miksi tosissaan haluun saada jostain edes melkein valmiin päättötyön, tai edes jotain siihen liittyvää.

    <3 <3 <3
     
  10. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Sitä päättötyötä tuskin kukaan puolestasi tekee, mutta jos jotain kysyttävää asiaan liittyen on, niin varmasti saat täältä apua. =)
     
  11. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  12. Dianah

    Dianah Member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo, emmää edelleenkään pyydä tekemään sitä puolestani, ajattelin vaan, jos jollain olisi sattunut olemaan valmis juttu keskusyksikön komponenteist. Ja jos välttämättä halutt auttaa niin siinä sinulle aiheet: (btw niit ei sit saa vetää suoraan netistä, opettajil on joku huippuohjelma millä ne ettii netist kaikki jutut)

    Yleistä prossuista
    Yleistä emoista
    Yleistä massamuisteistä
    -//- virtalähteesät
    -//- näytönohjaimesta
    -//- äänikorteistä
    -//- jäähdytyksestä


    Kiitos<3 <3 <3

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Tietokone liian vaikea edes luettavasksi, ja mun pitää kuitenkin ESITTÄÄ se..
    Osaakko englantia? http://en.wikipedia.org/wiki/Computer[/i] kaikki kurssit oon joutunut käymään uusintojen/lisätehtävien avulla.

    Sivujen alalaidoissa on lisää linkkejä tietokoneeseen liittyville sivuille. Google on myös todella hyvä kaveri. Onhan se muuten, mutta yhtä enempää se ei mua auta, kun noi kirjatkaan mistä koppasin viimeks.. Sori <3 <3 <3
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  13. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Niinkuin tuossa jo edellä mainittiin, niin Google on kätevä apuri tuossa asiassa. Googleen hakusanoiksi esim. [bold]emolevy[/bold], niin kyllä varmasti löydät tarpeeksi juttua.
     
  14. Dianah

    Dianah Member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo, kiitos avusta..Mutta ongelma on siinä, että päättötyön pitää olla kirjoittettu omin sanoin kokonaan. Tai jos siinä on jotain lainattu jostain, pitää merkata tarkkaan Tekijän,Valmistusvuoden, Kirjan, Sivun ym ym ym.. Älytöntä pilkun-nussimist. Onhan minulla tekstiä valmiina vaikka kahden päättötyön edestä, mutta olen tosi huono tekemään valmiista tekstistä omin sanoin kirjoitetun tekstin. Joten sen takia mä tänne kirjoitinkin, jos jollain olisi sattunut olemaan jotain valmista!

    <3 <3 <3
     
  15. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    No pitäähän sinun silti merkata sinne jos sen materiaalin täältä lainaat. Eikös se ole ihan sama asia otatko sen materiaalin googlella jostain vai täältä, kuitenkin teksti on jostain lainattu.
     
  16. Dianah

    Dianah Member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Periaaaaaaattttteees.......olet oikeassa.
    Mutta kun ajattelin vieläkin sitä postimenetelmää!!! Ja viel ekstraa päälle ;)
    <3 <3 <3
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  17. pelttu

    pelttu Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2000
    Viestejä:
    576
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi äly....
    Katso Drizzt^^:n antamasta osoitteesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Tietokone tietokoneesta tietoja. Ei kai nykyajan tekstinkäsittelyssä copy/paste voi olla liian työlästä...
    Samalla kun copypastetat ja muuttelet termejä ymmärrettäväksi, opit itsekin sen verran, että hallitset esityksesi aihepiirin.
    Eikä yhden tai kahden illan työpanos voi olla liian suuri.
    Wikipedia on nykyään ihan hyväksytty lähdetietoihin.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2005
  18. onsekumma

    onsekumma Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2005
    Viestejä:
    405
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aika kova luottamus sulla että olisit koko elämäsi samassa työpaikassa:). Nimittäin nykypäivänä se on aika epätodennäköistä, että pystyy pitämään saman työpaikan tai jaksaa ylipäätänsä olla samassa paikassa koko työssäoloajan. Seuraavassa paikanhaussa haastattelija saattaa olla hyvinkin kyselevällä tuulella:)

    Voihan tietysti olla, ettei työnanatajaa kiinnosta päättötyösi, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Varsinkin nuorilta työnhakijoilta kysellään usein koulusta, koska hyvin harvoin tarvittavaa työkokemusta ei ole vielä ehtinyt hankkia.

    Tietysti jos ei aio koulutusta vastaavalle alalle niin asia on silloin eri. Mutta kyllä joka alalla katsotaan mitä on aikaisemmin tehnyt. Siitä olen aika varma.

    :D

    Tuo kuulostaa siltä että käyt ammattikoulua kun noin superhyperjulmia opettajia löytyy;).
     
  19. Dianah

    Dianah Member

    Liittynyt:
    10.08.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voi että, ku te ootte niin negatiivisia kaikki.. :( kaikki vaa panostaa siihen, että mun pitää tehä se ite. Minä en nyt oikee ymmärrä, eikös teille ole ikinä sattunut sellaista tilannetta jolloin mietitte näin: "Jos mä en tee sitä, ni JOKU tekee sen mun puolest!" Ainakin niin minä olen aina ajatellut :) ja kyllä se yleensä toimii, kun vielä vähän räpyttelee silmii ;)

    Ja sitäpaitsi mä oon nyt päättänyt, että minä en sitä tee, joten joku SAA tehä sen mun puolesta :¤ <3 <3 <3<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
     
  20. Ylke

    Ylke Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2004
    Viestejä:
    3,280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hmm.. Tuolla asenteella voit hyvinkin menettää työpaikkasi ja asuntosi. Kuka sitä nyt tekis mun työt puolestani, palkka saa toki juosta tai kuka tekee viikkosiivouksen/maksaa vuokran kun ei ole rahaa. Ota itseäsi niskasta kiinni, 2kk on riittävän pitkä aika tehdä pieni esitelmä.
     
  21. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En tiiä pitäskö itkeä vai nauraa.
     

Jaa tämä sivu