Päästänkö svchost.exe nettiin?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jouko? 20.09.2005.

1. Jouko?

Jouko? Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Eli mitäs mieltä olette tuosta. Eli mulla on Sygate Personal ja olen nyt päätynyt siihen että esim. Antivir päivitys ei toimi ellen päästä sitä nettiin yms. eli onko se "turvallista" päästää nettiin vai onko vakavakin uhka? Ja entäs nämä alg.exe ja lsass.exe?

2.  
  3. -kemisti-

-kemisti- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
  4. Jouko?

Jouko? Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Joo noi sivut on koluttu about 100 kertaa :D Mutta pitää päästää aina se svchost.exe nettiin kun päivittelee sitä AntiViriä... Joskus se on vaan niin vaikeeta..

5. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Kun se kysyy seuraavan kerran lupaa, niin laita rasti siihen ruutuun että ei kysy enää toiste. Ei haittaa yhtään mitään....

6. Antigod

Antigod Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itseäni noissa (ja Explorer.exessä) häiritsee se että ne näköjään käyttävät IE:tä, vaikka muuten surffaan FF:llä, joka on myös oletusselain.

Huomaan aina Mru-listoja/muita jälkiä putsatessani, että ohjelmat putsaavat myös IE:n listan(jos jotain on), ja muita vaihtoehtoja kuin nuo Winukan omat ei ole, kun ei pöpöjäkään koneella ole.
    (niin, mitenkähän tuon Fsecuren päivitykset?)

Fsecuressa(Elisan)olen törmännyt sellaiseen ongelmaan että en jälkikäteen pysty muuttamaan sallimisia/estoja, ts. ohjelma ei anna niitä muuttaa, ne painikkeet ovat toimimattomia siellä kyseisessä valikossa.

Muuten estäisin mielelläni kaiken muun paitsi oman surffailuni, kun nuo koneen itse tekemät yht.otot aina arveluttavat, että kukahan siellä taas on, hälytyksiä ei toisaalta pahemmin tule.

Ja eikös tuosta svchost:sta puheenollen niiden lukumäärä ollut merkki siitä onko viruksia vai ei, oliko 5-6 se "oikea määrä".

7. -kemisti-

-kemisti- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    Muistaakseni svchosteja voi olla 1-6 kappaletta auki samaan aikaan.

8. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kannattaa vaan varoa, etää lsass.exe:n (eka kirjain ällä) lisäksi siellä ei ole Isass.exe:ä (eka kirjain iso ii), joka näyttää tehtävienhallinnassa melkein samalla. Se erottuu esim. järjestämällä prosessit aakkosjärjestykseen.

Jaa tämä sivu