Outlook ja sähköpostitilit

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Nonnu 07.09.2007.

1. Nonnu

Nonnu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ohjelma on Outloon 2003 ja ongelmana on saada kaksi sähköpostitiliä toimimaan niin, että Outlookin avautuessa se kysyisi kumpi sähköpostitili näytetään. Onnistuuko tällainen lainkaan? Samalle koneelle tarvitsisi laittaa 2 tiliä eikä saisi viestit näkyä toisille.

2.  
  3. JEP77

JEP77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Luo kaksi tiliä ja molemmissa pitää tietysti olla salasanan kysely päällä (älä siis talleta salasanaa muistiin). Silloin voidaan valita kumpaa tiliä käytetään.

4. Nonnu

Nonnu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämän tajusin itsekin, mutta halusin Oulkookin kysyvän ohjelman käynnistyessä, että kumpi avataan ja sitä tuo ei tee. Outlook käynnistyy siltä tililtä mikä on oletuksena. Eli kaikki postit näkyvät tällöin.

5. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Luo kaksi Windows tiliä. Kummatkin saa oman Outlook profiilin eikä pääse lukemaan toisen posteja.

6. Nonnu

Nonnu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mun ei ole mitään järkeä tehdä erillistä käyttäjää Windowsiin. Siitä on enemmän haittaa kun hyötyä.

Täytyy vaan sitten tehdä se tili Outlookiin ja vaihdella sitä itse asetuksista.

Viimeksi muokattu: 10.09.2007
  7. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Mitäs haittaa käyttäjäkohtaisista tileistä on? Helpompaa se on rajata toisille näkyvät asia kun kaikilla on omat asetukset yms.

8. Nonnu

Nonnu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juuri se. Ei ole tarvetta muulle rajaukselle, kuin sähköposti.

9. JEP77

JEP77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen samaa mieltä, että useasta Windows käyttäjätilistä on enemmän haittaa kun hyötyä. Pystyisikö Mozilla Thunderbird ohjelman avulla ratkaisemaan tämän ongelman?

10. afterwin

afterwin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minä en näe mitään haittaa kahdesta eri windows tilitä. Varsinkin kun se ratkaisee ongelmasi jos sitä sitten edes on kun kerran et näytä hyväksyvan olemassa olevaa ratkaisua.

Joihinkin asioihin on olemassa näinkin yksinkertaisia ratkaisuja kun ne vain halutaan hyväksyä. Haluan ratkaisun ongelmaani mutta se pitää ratkaista näin...

On sieltä outlookista valittavissa kenen tilin postit noudetaan mutta ei todellakaan niin että ohjelma alkaisi itse kysellä kenenköhän postit haluat tällä kertaa hakea?

edit Outlookissa ei ole olemassa tuollaista ominaisuutta.
    Jos ne kuitenkin ovat samalla windows-tilillä ne ovat kenen tahansa luettavissa. Miksi et sitten voi noutaa molempien sähköpostitilien viestejä samalla kertaa?

11. Kojo10

Kojo10 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Ohjauspaneli, mail, tee profiilit ja sieltä täppä päälle - kysy mitä tiliä käytetään kun ohjelma aukeaa-.

12. Nonnu

Nonnu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kojo10: Kiitos sinulle oikein paljon. Juuri tätä hain. Tiesin, että tämän sai jostain, mutta en vaan keksinyt. Luulin Outlookin ominaisuudeksi.

afterwin: Yritä nyt ymmärtää, että minun ei kannata tehdä kahta Windows-tiliä, on sitten vaikka kuinka kätevää sinun mielestäsi. Enkä jaksa vääntää sinulle rautalangasta miksi en halua postini näkyvän muille. Nythän ongelmaan tuli ratkaisu ilman mitään erillisiä hyödyttömiä Windows-tilejä. Juu, ei ollut Outlookin ominaisuus vaan aivan Windowsin oma, mutta kummasti Outlook nyt kyselee aina käynnistyessä, että kumman postilaatikon avaa. Tämä on varmaan ihme. Että hyvät syksyt vaan sullekin.

Jaa tämä sivu