Oudoimmat & hauskimmat kommentit ATK-kauppojen myyjiltä!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi oujee 18.03.2007.

1. oujee

oujee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tämmöistä ketjua hakua käyttämällä löytänyt, joten ajattelin itse aloittaa semmosen :)! Eli pistäkääpä kaikki hauskat tilanteet ATK-kauppojen myyjien suusta tms.! Ilkeä en halua olla, mutta hauskoja tilanteita on mukava kuulla :)!

No itse ostin eräästä kaupasta koneen ja kyselin vähän neuvoja näyttiksen (7900gs) ajureiden päivitykseen ku olin silloin tutustunut vain atin kortteihin ja halusin asiantuntijan neuvoja. No myyjä ihmetteli: "Mitkä ajurit?" "Ei sinun tarvi mitään ajureita päivittää!" "Meidän koneet on aina ajan tasalla!" Hän ei oikein ymmärtänyt, että kannattaa joskus päivitellä näyttiksen ajureita jos meinaa pelailla pelejä. Ja tosiaan sitten ku koneen aukaisin niin kaikki ajurit oli kivikaudelta ja hommat puolitiessä. Olin jo tuossa vaiheessa maksanut koneen mutta jos olisin tämmösen ammattitaidon tienny etukäteen niin olispa jääny kone ostamatta.

Sitte kerran kaveri kävi kyselemässä peliohjainta tietokoneeseen (game padia) ja näytti vielä käsin mallia, mitä on hakemassa. Samanen myyjä ihmetteli hetken ja tokaisi: "Onhan meillä näitä" ja rupesi nostelemaan pöydälle näytönohjaimia. Kaveri: "Eiku siis sellaisia, joilla ohjataan peleissä hahmoja jne." ja näytti vielä käsin ilmassa mallia. Myyjä mietti hetken ja tokaisi vihaisesti: "Meillä ei myydä pelikonsoleita!" Heh.

Viimeksi muokattu: 19.03.2007
  2.  
  3. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No,pistetäänhän lusikka tähänkin soppaan.Muutamia vuosia sitten kiertelin liikkeissä katsomassa valmista konepakettia,erääseen ATK alan laitteita myyvään liikkeeseen mentyäni koneita katsomaan myyjä tuli paikalle kyselemään kummoista konetta olin hankkimassa,siinä sitten muutamaa laitetta koitimme testailla,mutta myyjän ammattitaito taisi loppua kesken,kun rupesin kyselemään koneen tiedoista ja teknisistä ominaisuuksista,
    ei tuntunut tietävän mistään mitään,haki jonkun epämääräisen valokopion laitteen tiedoista,eikä siitäkään tullut mitään valmista,
    niin ympäripyöreitä vastaukset olivat, myyjän ammattitaito alkoi,siitä,kun pisti koneeseen virrat päälle ja loppui,kun sammutti koneen,siinä välissä ei sitten tapahtunut mitään,alkoi epäilyttämään,että olisko myyjä nyt ihan oikeassa ammatissa,tai väärässä liikkeessä töissä,sattuuhan näitä,katsoin parhaaksi häipyä toiseen liikkeeseen,missä homma sitten toimi ihan eri tavalla.

4. SSaarinen

SSaarinen Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No eräässä Mustassa Pörssissä sain myös tuta myyjän ammattitaidon. Voi kuulostaa aika uskomattomalta:

Eli oltiin katselemassa konetta appiukolle ja se halusi välttämättä kiertää ensiksi katselemassa pakettikoneita vaikka kovasti yritin ehdotella, että tilataan osat ja itse kasaan. Mutta kovin itsepäisiä noi keski-ikäiset äijät tuppaa olemaan.

Katseltiin siinä koneita ja tupsahtihan se myyjäkin siihen. Aikamme rupateltua aloin kyselemään spekseistä ja se äijä putosi kuin eno veneestä...ja paras oli kun, kysyin että onko tässä sata-kiintolevy niin vastasi nauraen, että eihän sinne mahdu niin montaa! :D Toivoin silloin kovasti että kuuli vain väärin.

Nappasin ukon messiin ja ajettiin suoraan Datadogiin hakemaan kunnon palvelua ja osia...sääli vain ihmisiä, jotka oikeasti käyvät ostamassa noita koneita ko.paikasta. Ehkä kaikki eivät ole noin toivottomia myyjiä onneksi...

5. samfin

samfin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hiukan tipuin. :)))))) Lisää näitä niin saa mukavia nauruja. ;)

6. henkettu

henkettu Guest

Mä olin ostamassa antennijohtoa telkkariin Honkongista mamman kannsa ja sitten mä en muistanut, että kumpaan mun piti se johto saada tungettua, uros vai naaras vastaanottimeen. Sitten siihen tuli myyjä selittämään niistä uroksista ja naaraista ja sitten se näytti kädellä huomaamattaan, niin että se teki reijän toisen käden peukalolla ja etusormella ja sitten laittoi toisen käden etusormen sinne reikään ja pyöritteli sitä siellä samalla, kun puhu meijän mamman kanssa. Myyjä oli jotain 20 ja meidän mamma 50.
    No, mä menin tietty ihan punaseks ja koitin olla repeämättä..

Jaa tämä sivu