Muutin viikko sitten Otaniemeen ja minulla on Trinetin 100mb:n yhteys käytössä. Osaisko joku selittää, miksi tiedostojen lataaminen on äärimmäisen hidasta erittäin nopeasta yhteydestä huolimatta? Olen yrittänyt ladata kymmeniltä eri palvelimilta, ja latausnopeus on noin 10kt/s. Eihän yhteyden pitäisi noin paljon hidastua, vaikka saman kerrostalon muut asukkaat warettaisivat vaikka kuinka paljon? Mistä ihmeestä on siis kysymys? Voivatko jotkin asetukset olla syynä hitauteen? Pistin ylläpidollekin tänään postia, toivottavasti vastaisivat sieltäkin.
Itselläni FUNETin ftp antaa 10MB/s saakka. Muuten netistä tulee vaihtelevasti, mutta silti hyvällä nopeudella. Onko IPsi välillä 82.130.0.0-82.130.63.255? Mistä yrität ladata? Katsonut news.tky.fi ryhmän tky.trinet? Ei pitäisi olla kiinni yhteyksistä, Trinetissä jokaiseen taloon tulee 1GB kuitu keskusesta josta on 1GB yhteys Funettiin, jossa lienee kaistaa kohtuulisesti.
Oon koittanut ladata mm. windowsin kotisivuilta, jossa nyt pitäisi ainakin riittää kaistaa. Trinetin sivuilla neuvotaan asettamaan verkkoasetukset sillä tavoin, että "Hae ip-osoite automaattisesti". Mistä toi ip tarkistetaan?