Ongelma ilmenee audio ja visuaalisella puolella, kaikissa boxin mukana tulleissa peleissä. Musiikki ja puhe katkeilevat, tapahtumat rullaavat verkkaisesti ja pelaaminen on käytännössä mahdotonta. Esimerkiksi Episode-1 pelin intro on vaivalloista katseltavaa, sekä itse peliosuudessa muassa hiiri vastaa liikkeisiin jatkuvalla viiveellä. Mainitakseni vielä, HL2 ja CS-source toimivat moitteettomasti, joten tein (ehkä väärin) arvion että näin olisi asian laita myös Orange boxin peleissä. Kokoonpanoni on vaatimaton, mutta jo kaverini PC joka on samaa luokkaa pyörittää näitä pelejä kuin Shakira lantiota. 2GB Keskusmuistia AMD 64 3800+ Windows Visva Geforce 6150SE (Ei minun ostokseni ;>) Joten, onko pääteltävissä että ongelma on raudassa vai syytä tulee etsiä muualta?.. Niin ja, sama ongelma minimivaatimuksilla vaikka 800x600 resuluutiolla..
Ei tuohon keksi kyllä mitään muuta kuin ohjelmien/ajureiden päivittämisen. Näyttisajurit DirectX November 2007 OpenAL Ääniajurit Pelit päivitetty Tarkista ettei HDR:t, motion blurrit ja muut Color correctionit ole päällä asetuksissa. Episode 2 ja muut uudet pelit orange boxilla käyttävät uudempaa Source 2007 engineä, vaikuttaakohan se sen verran etteivät yhtä hyvin pyöri? Tai sit alkaa olla uuden näyttiksen osto edessä. EDIT: Jaa tuo onkin integroitu näyttis, ei sillä kyllä paljon pelailla. jokin 20€ näyttiskin tehokkaampi
Joo itsekin olen lukenut että hl2 episode 2 käyttää parempaa source enginee ja graffatkin ovat "tämän päivän" mukaisia joten luulen että se johtuu siitä tai sitten integroitusta näyttiksestä...
joo oma X1900XTX köhi kuin keuhkotautinen rotta kun HL2 episode 2 pisti päälle joten nyt on Ati HD 3870 kanssa 12-19fps nousi -> 39-68 fps
joo on se hyvä mutta kun laitoin HL2 episode 2 kaikki Max asetuksille niin veti lopuun ton X1900XTX kortin ja piti sitä jokin lahja jouluksi ostaa itelle joten otin ton Ati HD 3870 kortin nyt pelittää hyvin ei mennyt kertaakaan alle 30fps max asetuksilla
Mulla näytönohjaimena ATI Radeon 9800Pro. Orange Boxin Hl 2 herjasi vanhentuneista näytönohjaimen ajureista. Päivitin uusimmat ajurit ja nyt ei koko peli lähde enää käyntiin vaan kaatuu heti kun pitäisi alkukuvan tulla. Mikä neuvoksi?
Jones9 Ati aina välillä unohtaa laittaa "vanhojen" näytön ohjaimien tuen mukaa uusimpiin ajuri pakettiin ei ole eka kerta kun noin käy jos Steam pelit kuten HL2 episode 2 herjaa niin älä välitä siitä mitään niin kauan kun peli toimii suosittelen että poistat kaikki Ati ajurit ja laitat sen toimivan vanhan version takas niin on itellä toiminut kakkos PC kanssa jossa ei ole uusinta uutta
Itelläni 7600GT, pyörii sulavasti 1440 x 900 resolla 4xAA, 4xAF ja loput high/veryhigh. Taskulampun käyttäminen tosin syö frameja jonkin verran, mutta sitä ei kauheasti koko pelissä tullut muutenkaan käytettyä. 8600GS tietääkseni suunnilleen saman tehoinen kuin tuo 7600GT, joten ihan hyvin varmaan pyörii sullakin!
Itselläni lagaa tuo TF 2 melko paljon, vaikka kyllä koneestani pitäisi tehot siihen löytyä. RAMia 1g, prossu 2,2 ghz, Radeon x1600. Näytönohjaimen ajurit päivitetty. Pelasin vielä ruotsalaisella servulla, joten pingi oli jotakin 30-50 paikkeilla. Vaikuttaako muuten se, että kiintolevy on lähes täynnä? Btw, olenko muuten sokea, koska en löydä console-nappia? Vai onko TF:ssä edes consolea?
Mulla ei Orange Box toimi, koska ei ole Direct X 8:aa. yritin, huom. YRITIN asentaa sellasen, mutta ei onnistunu. mikäs on vikana?
Lataa ja asenna viimeisin DirectX paketti (November 2007) DirectX End-User Runtimes (November 2007) Mikä näyttis? jos ei kerran directx9 tue
kaikissa OB peleissä consoleen pääsee jos se on Steam menusta laitettu päälle Open Steam, go to your "Play Games" menu, and select Half-Life 2. Right click on it and select "Properties". Click the Launch Options button, then type "-console". Click "Ok", then close. Double click Half-Life 2 to start the game. Once it is loaded and you are playing, press the ~ key to bring up the console. mutta en ole 100% varma mut mun mielestä netissä peleissä tuo console ei toimi koska 99% on on anti cheat servuja ja kun TF (Team Fortest) on vain netti peli niin ei kait ole consolea
Ja mitä helvatan tekemistä konsolilla on anti cheatin kanssa? Kyllä se takuulla toimii, niinkuin muissakin source-peleissä. :O Enpä usko, että ne yhtäkkiä eväisivät pelaajilta pääsyn konsoliin. Sano nyt vielä, että omien conffien tekeminen on huijausta. :/ Kyllä konsoliin pääsy on enempi sääntö kuin poikkeus, myös nettipeleissä. Konsolin saa auki kun kirjoittaa juuri sen "-console" "set launch options"-kohtaan, näin ainakin muiden source-pelien kohdalla. Steamista hiiren oikeeta namiskaa pelin kohdalla -> properties -> Set launch options.... ja näin konsolin pitäisi olla auki kun käynnistät pelin.
MoZar tuo oli vain mitä olin lukenut ite en pitänyt tuosta TF pelistä vaikka tuli "ilmaiseksesi" mukaan en ole edes kokeillut toimiiko console menu tossa
Minun lullakseni kaikissa Valven peleissä on konsoli. Jos Counter Strike:ssä, Half-Life 2:ssa (ja episodeissa), Garrys-modeissa ja portalissa on, niin luultavasti Team Fortresissakin on. Mutta omaa ongelmaa en ratkaissua saanut. asentaessani jotain DirectX:ää, se sanoo aina jotenkin "Direct x setup completed" ja lopettaa. Lisäksi huomasin tarkastellessani koneeni tietoja, että minulla onkin directx 9, ja portal ja team fortress ja muut orange boxin pelit sanovat, että peli vaati toimiakseen ainakin directx 8:n. sitten peli sammuu. kumma juttu, eikö?