1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

optoma hd72i vs Hitachi PJ TX-200

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi infinitus 31.07.2006.

  1. infinitus

    infinitus Member

    Liittynyt:
    12.07.2004
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    dlb ja lcd vastakkain ja HD tarkkuus.. Hitachis hinta 1200e kitupiikis ja pixmanias, otomas 1990e.. Olen kyl sil kannal et dlb tykeis värientoisto omaa luokkaa eikä sateenkaari ilmiöt vaivaa. Kumpaan kallistuisitte jos olette nähneet kyseiset tykit?
    Itse en ole nähnyt kun Optoman.
     
    Viimeksi muokattu: 31.07.2006
  2.  
  3. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    [bold]OPTOMA OPTOMA OPTOMA !!! [/bold]

    [​IMG][​IMG]

    no ehkä mun kanta kävi tossa selväksi

    http://www.cine4home.com/reviews/projectors/OptomaHD72i/HD72TestReview.htm

    As I've said before, if you put in the effort, the HD72 produces a great image. I would have to say that its color handling produces the most vibrant, and brightest image of any projector in the price range that I have yet seen.

    Audioholics The Optoma HD72 projector produced incredibly sharp, well-defined images. It also has some of the best colors and black levels we have seen in a projector under $3500. The projector’s input flexibility, impressive feature set, and styling are things normally found on projectors at much higher price points.

    tossa muutama poiminta tosta HD 72i DLP tykistä

    itellä kun oon "sika rikas" ku oiski on kaks DLP tykkiä :) toinen on Optoma 30 toinen metavision 720p optomassa on melkein paremmat värit kun mun 2000€ kaliimassa HD DLP tykissä näin jälkeen päin harmittaa että en ostanut leffa huoneeseen tota optoma 72 tai HD72i kun hintakin olisi ollut samoissa luokissa 6kk sitten

    niin ja jos ei saateenkaari efekti haittaa niin älä edes ajattele LCD tykkin ostoa ei pärjää DLP tykille väreissä,contrastissa,terävyydessä olen nähnyt monta kertaa Panasonic PT AE 900 kyllä DLP tykki sen pieksee ainakin väreissä ja contrastissa eli musta on oikeesti mustaa

    niin opin käntäpään kautta että jos on ostamassa alle 5000€ DLP tykki niin älä mieti muuta kuin Optoma DLP tykkiä

    tässä kuva optoma H30

    http://i100.photobucket.com/albums/m8/Sokar_80/CssKuva.jpg

    http://i100.photobucket.com/albums/m8/Sokar_80/HL2.jpg

    HL2 kuvassa näkyy että menu tekstissä että optoma H30 800*600 reso ei riitä tekstiin vaikka ite kuva on musta OK

    tässä kuva Metavision 720p

    http://i100.photobucket.com/albums/m8/Sokar_80/FF.jpg

    jos ihmettelet Cokis pulloa niin se on kuvassa jotta "uskoo" että on otettu kuva kangaasta kameralla eikä screenshot niin ja näkee kuin pieneltä 1,5l cokis pullo näyttää 180" kangaan edessä

    HD ready DLP tykin reso on tietenki parempi kuin 800*600 mutta kyllä olisin mielummin ostanut Optoma 72 tai hd 72i kun Metavision no ensi kerralla olen viisaampi tulivaan toi metavision messu tarjouksena halvalla mukaan

    suottama tässä kehun optomaa joten tili vaan tyhjäksi ja optoma kotiin :)
     
  4. infinitus

    infinitus Member

    Liittynyt:
    12.07.2004
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia selkeästä vastauksesta :)... Oikeastaan olen kyllä rakentanut jo kankaan hd72 mukaan mutta kaveri kertoi kyseisestä hitachin tykistä jota ol mainostettu joka paikas mutta lcd on lcd! Ois mielenkiintosta nähdä optoman h30 ja toi hitachin pj-tx200 rinnakkain värientoiston puolesta. Kuulemma h27 sun muut jää kauas kyseisestä hitachista värien toistossa mikä hieman epäilyttää..
     
  5. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no se riipuu kuka sen arvostelee tai millä ne sen testaa

    tossa alla tekstisssä ite projector central henkilö kunta myöntää että ei ollut kunnon testi

    Since then several readers have indicated they have been getting better results from their optoma H27s than our review would have suggested so we get second test

    http://www.projectorcentral.com/optoma_h27.htm

    LCD tykin huonot pulet on

    1 : 3 pientä TFT panelia kuluu vaihto kallimpaa kuin uuden osto

    2 : kun valo menee TFT panelin läpi niin se syö valo tehoa ja contrastia vaikka DLP ja LCD (tft) tykin contrasti arvo olisi sama kuin DLP niin DLP sama arvo on huomattavasti parempi koska valo ei mene mistään läpi

    3: TFT panelin värit haalistuu ajan myötä kuten myös tft monitooreissa tosin tykki menee luutavasti ennemmin rikki

    4: TFT paneli aiheutta kana hakki verkko ilmion

    DLP ainut heikkous on sen väri pyörä joka aiheuttaa jollekkin katsojalle satee kaari efektin mutta nyt näissä uusissa on hyvät väri pyörät joten DLP ainut heikkous on poistunut joten moni tuttukin on sanonut että ei ole enään mitään syytä ostaa LCD tykki sikksi ehkä ne myös mainostaa niitä ahkerasti jotta ei jäisi kaiiki kaupan hyllylle
     

Jaa tämä sivu