Käytössäni on option merkkinen langattoman laajakaistan yhteyslaite "Mokkula" Jota käytän sen mukana tulleella Globe Trotter Connect ohjelmalla. Ongelmani on: Käyttäessäni tietokonetta kaikki tietokoneen ohjelmat alkavat yllättäen reagoimaan sillä tavalla että ei olisi nettiyhteyttä. Globe Trotter Connect ohjelma tosin ilmoittaa olevansa yhdistetyssä tilassa ja signaalin erinomainen. Ongelma ei korjaannu yhteyttä sulkemalla ja avaamalla, eikä myös Option merkkistä laitetta irroittamalla ja uudelleen kytkemällä samaan tai tai toiseen USB porttiin. Ongelman saa korjattua sulkemalla tietokoneen(Huom. kone ei sulkeudu windowsista sulkemalla vaan jää pysyvästi "Tietokonetta suljetaan tilaan" Kone on siis suljettava käyttövirta katkaisemalla. Yllämainitsevani koneen sulkeutumisongelma on siis vain jos nettiyhteys jumittaa. Tätä tapahtuu lähes päivittäin ja jonain päivina hyvinkin useasti. Tämä ominaisuus harmittaa minua suuresti. Käytössäni on Kaksi tietokonetta ja molemmissa tapahtuu täysin sama asia. Koneeni ovat: HP DX2000 pöytäkone intel celeron 2600MHz/1GB/200GB ja Windows XP sekä ACER ASPIRE 7220 kannettava 17" AMD 3600MHz/2GB/160GB ja Windows Vista Käyttöjärjestelmiin on asennettu kaikki päivitykset mitä on ehdotettu. Lisäksi koneissa on Norton antivirus 2009 ohjelmistot käytössä. Tiedustelin eteläpirkanmaalaisesta internet palveluntarjoajan palvelu Pisteestä missä voisi olla vika, Heidän mukaansa koneissani on haittaohjelmia tai vika on valtakunnanverkon jännitepiikeissä, minulle suositeltiin ostettavaksi ylijännitesuoja ongelman ratkaisemiseksi. Mainittakoon vielä että pöytäkoneessani ei tätä ongelmaa ollut kiinteällä laajakaista yhteydellä ennenkuin vaihdoin langattomaan yhteyteen. Kannettava koneeni oli muutaman päivän vanha sen ensi kertaa tähän kyseiseen option laitteeseen kytkiessäni. Norton antivirus 2009 ohjelmisto suorittaa koneen "pikatarkistuksia" monta kertaa vuorokaudessa ja täyden tarkistuksen kerran viikossa. Mitä mieltä olette ongelmastani? Mitä mieltä olette palvelu Pisteesssä saamistani ohjeista/palvelusta? Olisiko kellään tarjota muita ratkaisuvaihtoehtoja ongelmaan?
Kokeileppa ladata uusin softa, taitaa olla 3.0. Mulla sama vika, läppärinä Acer Aspire One missä sisäänrakennettu 3G modeemi. Optionin sivuilta löytyy ohjelmistot, IMEI koodilla tai laitteensarjanumerolla pääsee latauksiin käsiksi. http://www.option.com/en/support/software-download/