opiskelu/media kannettava n. 800-1200e

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi razer321 12.06.2008.

1. razer321

razer321 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä olen tässä jonkin aikaa etsiskellyt uutta kannettavaa lähinnä opiskeluun, leffojen katseluun ja musiikin kuunteluun. Kone olisi mielellään kevyt ja hiljainen, mutta silti pitäisi pystyä pyörittämään ohjelmia kelpo vauhdilla. Hintahaarukka on siinä 800-1200 euroa, mutta olen valmis sijoittamaan hieman enemmänkin mikäli tarve vaatii. Pikaisen kartoituksen jälkeen olen löytänyt tällaisia vaihtoehtoja:

HP Pavilion dv6827
    Prossu: AMD Mobile Turion 64x2 TL-60 / 2.0 GHz
    Muisti: 4GB 667MHz DDR (2x2Gt)
    Näyttis: NVIDIA GeForce Go 8400M (256 MB oma näyttömuisti) / 15,4"
    Paino: 3kg

HP Pavilion dv2699
    Prossu: Intel Core 2 Duo T7250 / 2,0 GHz
    Muisti: 2GB 667MHz DDR
    Näyttis: NVIDIA GeForce Go 8400M (128MB oma näyttömuisti) / 14,1"
    Paino: 2,5kg

HP Pavilion dv2899
    Prossu: Intel Core 2 Duo T8100 / 2,1 GHz
    Muisti: 3GB 667MHz DDR (1x1Gt, 1x2Gt)
    Näyttis: NVIDIA GeForce Go 8400M (128 MB oma näyttömuisti) / 14,1"
    Paino: 2,5kg

Eniten minua kiinnostaisi nuo prossut. Eli onko noissa amd:n ja intelin välillä suuria eroja ym. Entäs riittääkö tossa toisessa koneessa muistin määrä sujuvaa käyttöä ajatellen? Pelejä ei ole pakko pystyä pyörittämään joten uskoisin noiden näyttisten riittävän ihan hyvin.

Eli pyytäisin vähän mielipiteitä näistä ja omiakin ehdotuksia saa toki laittaa. Kiitos jo näin etukäteen kaikille vaivautuneille!

2.  
  3. Miitti

Miitti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kun opiskelukäyttöön on tulossa, akkukestolla on varmaan merkitystä?

Jos on ja kun ei pelata, niin tässä erinomainen vaihtoehto. Prosessori on yksi tehokkaimmista kannettavien koneiden prosessoreista.

Jos taas akkukestolla ei ole niin merkitystä ja haluaisit 3D-ominaisuuksien olevan hyvää, niin tämä on yksi vaihtoehto.

Itse valitsisin näistä kahdesta, omaavat erinomaisen hinta/teho suhteen.

4. razer321

razer321 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos ajatellaan pelaamista, niin millaisia pelejä kyseiset koneet pystyvät pyörittämään? Jos tuolla asuksella pyörii pelit edes jollain tavalla, niin taidan kallistua enemmän sen suuntaan, sillä kyllähän siinäkin on hyvä prossu.

Entäs noiden muistit. Riittääkö 2 gigaa hyvin monien ohjelmien sujuvaan käyttöön?

Mites näiden äänekkyys?

5. Miitti

Miitti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ensimmäinen ehdottamani kone ei käytännössä pyöritä juuri mitään pelejä. BF2 kuulemma saatu toimimaan joten kuten kaikki nupit minimissä.

Tuo toinen taas pyörittää hieman vanhempia pelejä mallikkaasti. Infoa.

2 gigaa riittää tällä hetkellä kaikkeen käyttöön. Äänekkyydestä ei tietoa, jos käyttää tyhjä käynnillä ja käyttää virranhallintaa niin en usko että pitää juuri mitään ääntä. Pelatessa tai raskaassa prosessorikäytössä varmasti nostaa kierroksia, mutta en usko että kovin äänekkäitä ovat.

6. razer321

razer321 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo Asus vaikuttaa kyllä todella hyvältä, joten taidanpa ostaa sen. Hintakin on sopivan tuntuinen.

Suositteletko erityisesti jotain nettikauppaa vai hoituuko kaikilla ostokset yhtä hyvin, jouhevasti ym.

7. Miitti

Miitti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en ole asioinut tämän laptechin kanssa, mutta palvelu on kuulemma ollut asiallista.
    Multitronicilla näytti olevan myös kyseistä kannettavaa hieman edullisemmin, tilasin sieltä toisen Asuksen alkuvuodesta ja tuli nopeasti ja vaivattomasti.

8. razer321

razer321 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    OK

Luultavasti lähtee tulemaan tuo Asus.
    ja Suuret Kiitokset avustasi :)

Jaa tämä sivu