Onx mesee!?!1

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi mikkism 02.04.2007.

1. mikkism

mikkism Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viime aikoina on alkanut ottaa hattuun tuo Micro$oftin Live Messenger, kun se pätkii urakalla keskusteluja ja winettää koko ajan kaikesta muustakin pienestä..
    Onko kenelläkään mielessä vaihtoehtoista IM-ohjelmaa? Kaikki yhteystietoni ovat MSN-profiililla, niin ohjelman tulisi tukea ainakin tuota.
    Asensin emännän macille Adiumin, ja hetken sitä rävellettyäni ihastuin siihen aivan täysin. Eli jos on tiedossa vastaavaa pikaviestintäohjelmaa, olkaa hyvät ja valaiskaa minuakin asiassa!!
    Olen koettanut Trilliania, mutta se tuntui jotenkin kömpelöltä minun näppeihini.
    Kiitos ja näkemiin.

2.  
  3. dOnki

dOnki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mirandaa käytin joskus, erinomainen ohjelma. Enään en käytä kun ei tuota linuxille ole :(
    Gaim ja Kopete tosin linux-puolella hoitavat hommansa myös ehdottoman hienosti.

Miranda:
    http://www.miranda-im.org/

4. mikkism

mikkism Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuohon ohjelmaan täytyy hommata kaikkia plugineja ja vaikka mitä että se alkaisi näyttää siedettävältä. Hinasin tuntikaupalla IEViewien ja TabsRMM:n kanssa enkä saanut siltikään toimimaan niin ajattelin haudata koko idean.
    Suomenkielisenä saatava ohjelma olisi aina plussaa..
    Lisää hyviä ehdotuksia, anyone?

Viimeksi muokattu: 03.04.2007
  5. marke10

marke10 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Skype?

6. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minkä takia sen tarvii näyttää hienolta? live messengerissä on vaan helvetisti ylimäärästä roskaa.
    miranda on ihan jees, gaim ei tietääkseni toimi enää.

7. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Miranda ei ole kaikista kaunein, mutta ehdottomasti paras IM softa Windowsille. Se tekee mitä sen pitääkin ja tekee sen kevyesti. Ei mainoksia eikä turhaa muistinkäyttöä.

8. mikkism

mikkism Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole visuaalis-masokistinen persoona, siksi haluan kaiken nätiksi jos suinkin mahdollista.
    Ja tahdonkin eroon juuri samaisesta Live Messengeristä juuri ärsyttävien sekä piilo- että tavan mainosten takia.
    Skypeä en halua koneelleni, olen sen verran foliopää etten tahdo julkaista mitään tietoa koneestani suuryrityksille (tai kenelle ne järjestelmätiedot sitten menevätkin?).
    Oletteko saaneet muokattua Mirandaa ja kuinka? Pientä infoa saisi postailla vaikka tälle aiheelle, kiitos?

9. JullePuh

JullePuh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ookko ikinä ajatellu sitä. että kun käytät Windowsia niin siinä vasta niitä tietoja "suuryritykselle" luovutatkin (konees tiedot tarkistetaan vähintäänkin jokaisen päivityksen yhteydessä). Joten, jos olen todellinen "foliopää" niin sulla on käyttiksenkin vaihto edessä. Noita "kotiin soittavia" ohjelmia on nykyisin ihan pilvin pimein, joten niistä ei pirukaan enään ota selvää.

Ps. Skype muuten ainakin väitti poistaneensa ko. ominaisuuden uusimmista versioistaan ja en ainakaan vielä ole kuullu, että kukaan olis raportoinu muuta.

10. Pstopper

Pstopper Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.mess.be/
    Tuolta Mess Patch, saa Live Mesestä aika lailla "siistitymmän" tehtyä. Ellei se nyt ole täysin pois suljettu vaihtoehto...

11. mikkism

mikkism Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    JullePuh, kyllä olen ajatellut.
    Saatoin nyt hieman kärjistää koko Skype-juttua viestissäni, mutta vastaamalla kommenttiisi tämä koko ketju menisi niin aiheen viereen notta huhhuh, joten pidättäydytäänpäs nyt kaikki aiheessa ja keksitään Mikko-pojalle uusi "mese". :D
    Ja tuohon edelliseen viestiin, niin pitäisikö tuon messin poistaa kaikki vähänkään mainontaan viittaavat kuvat/tekstit pois? En ole niin kovin huolestunut viestien kryptauksesta (joo joo, en olekaan niin pr0-foliopää kuin sanon) vaan lähinnä Meegojen potkimisesta vit*uun mesestäni.
    Ja olen edelleen halukas kikkailemaan tuon Mirandan kanssa, jos joku vain viitsisi antaa neuvoa? Kun en prkl saa edes asennettua sitä tabSRMM:ää.
    Öyh?

Viimeksi muokattu: 03.04.2007
  12. dOnki

dOnki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mmm, jaa miksei toimisi?

13. Regel

Regel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Gaim on kyllä kokoajan päällä linuxissa. Enpä tiedä windowsista.

14. Hz4

Hz4 Guest

Samaa suosittelen minä. Itte olen mirandaa käyttänyt pitkän aikaa ja just sellanen, kun tommosen pikaviestintä ohjelman pitäisikin olla.

15. kumiorava

kumiorava Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itekkii oon reilun vuoden Mirandaa käyttäny ja ei kyllä oo oikeestaan kun positiivista sanomista. Pienellä säätämisellä siitä saa juuri sellasen kun haluaa. Tosin tuo säätäminen saattaa olla jonkunlainen kynnyskysymys. Tosin ilman tuota säätämistäkin pääsee jo alkuun :) Tämä on kevyt, simppeli ja kaikin puolin hauska :)

16. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    no aika ihqun 0tsik0n oot keksiny...

itse vaihdoin live messengerin Trillianiin koska tuo messengerin prkle nostatti verenpainetta liikaa :D (60prosenttii ajasta se ei edes yhdistänyt, ja sillon _HARVOIN_ kun se tuhannen rämpytys kerran jälkeen yhdisti niin melkein puolen tunnin välein heitti myös pihalle :S ...jos en tietäisi että vika on pskssa softassa niin olisin jo viimeistellyt oman koneeni ladon taakse.

mutta ongelmat loppuivat kun vaihdoin tuon Live messengerin Trillianiin, erittäin kätevä ohjelma:
    "Trillian is a fully featured, stand-alone, skinnable chat client that supports AIM, ICQ, MSN, Yahoo Messenger, and IRC."

eli yhdellä ja samalla ohjelmalla saa auki kaikki(?) yleisimmät keskusteluohjelmat, eikä se silti ole liian monimutkainen käyttää. Filujen lähettely ja kaikki muu onnistuu ihan samalla tavalla kuin esim. Live Messengerilläkin, ainut vaan että tämän toimivuus on aivan omaa luokkaansa verrattuna esim. alakastiin kuuluvaan live messengeriin.

tosin löytyy niitä "huonojakin" puolia;
    -MSN:ää käyttäessä ei näe noita viestejä mitä useimmilla käyttäjillä siihen nickin alapuolella olevaan palkkiin on rustattu(Trillianissa sitä ei ole, joten et voi itsellesikään laittaa siihen mitään)
    -Offline viestit eivät tule perille(no, omasta mielestäni ihan hyvä vaan...)
    -Herätys ei toimi suuntaan eikä toiseen(tää on kyllä melkeimpä hyvä ominaisuus)

kannattaa kuitenkin kokeilla jos etsii vaihtoehtoista mesetys softaa, tää toimii käsittääkseni kaikissa vindovseissa 98:sta eteenpäin, ja veikkaisin että linuxillekkin löytyy oma käännöksensä?

http://www.download.com/Trillian/3000-2150-10047473.html <--sieltä vaan lataamaan :)

17. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    MSN Messenger 7.0.

Jaa tämä sivu