onnistuuko muuttamaan tavallinen johtoverkkoyhteys langattomaksi?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi hosseli 08.01.2012.

1. hosseli

hosseli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin olen täs asias tumpelo. Täällä hetkellä on eteisen kaapis käytös tavallinen telewell missä xyxel jakaa netin eri huoneisiin niin että saa rj45 kaapeli seinään ja konee toimii. Nyt on tulossa kannettava ja haluaisin käyttää sitä langattomasti. Jos olen ymmärtäny oikein niin voisin sen ottaa siitä seinästä rj45 kaapelilla wlan reititimeen ja sieltä reitittimestä saisin langattoman yhteyden kannettavaan niin että saisin silti käyttää pöytäkonetta.
    Ja jos se toimii näin niin saanko toimii esim. sellaisella http://www.multitronic.fi/showprod.php?prod_id=TL-WR740N&b=1

Paljon kiitoksia jo etukäteen ku langattomat jutut on ihan vieras asia mulle. Tai onko vain ainoa vaihtoehto se että täytyy ostaa uusi modeemi missä on wlan?

2.  
  3. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
  4. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itse suosittelisin tuota WHR-HP-G300N (v1) -mallia. Antennit ovat siinä ulkoiset ja tarpeen tullen voit vaihtaa ne järeämpiin. Lisäksi siihen on paljon helpompi pistää DD-WRT -firmware kuin tuohon v2 -malliin. Buffalot tuntuvat olevan myös ikuisuustuotteita, ainakin nuo vanhemmat. Itselläni on yksi 3v vanha ja toinen melkein 10v vanha Buffalon WLAN-tukiasema. Molemmat toimivat edelleen kuin uutena (molemmissa dd-wrt firmware).

Jaa tämä sivu