onko xbox360 mahdollista kytkeä näyttöön ja saada äänet kuulumaan?

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi BitLoop 24.12.2010.

1. BitLoop

BitLoop Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en keksinyt mitä tuohon otsikoksi laittaisin tuon paremmin mutta ongelmana olisi siis tämä.

Minulla on 24" BenQ näyttö jossa on DVI ja VGA liitännät. Playstation 3:nen oli joskus tähän näyttöön kytketty HDMI kaapelilla jonkaa toisessa päässä oli DVI liitin. Näytössä kun ei ole kaiuttimia niin ps3 automaattisesti huomasi sen ja sanoi että tahdotko käyttää erillistä äänen ulostuloa. Valitsin siis silloin ulostuloksi Scart liittimen ja kuva tuli HDMI liittimestä.

Mutta mietin että onko xbox 360:seen mitään vastaavanlaista vaihtoehtoa? eli jos kuva tulisi hdmi -> dvi niin miten äänet saisin kuulumaan kun näytössä ei ole kaiuttimia? onko olemassa jotain piuhaa josta lähtisi esimerkiksi erilliset RCA liittimet ääntävarten? ja kuva menisi tuohon dvi:hin?

Viimeksi muokattu: 24.12.2010
  2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. BitLoop

BitLoop Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    siis mitääh? toimiiko tuokin oikeasti noin naurettavan yksinkertaisesti?? :) Eli siis että voi olla molemmat yhtäaikaa kiinni? Mutta eikö se konsoli sitten sekoa ja kärähdä kun tavallaan kumpikin kaapeli lähettää sitten yhtäaikaa myös sitä kuva signaalia? Siis hdmi liitin ja tuo toinen Scart/RCA liitin.. Siis tietty vaan kytkisin ne pelkät RCA päät ääntä varten siitä toisesta piuhasta mutta silti.. eikö se sekoa tuosta operaatiosta? kun esim ps3:sessahan se on varta vasten suunniteltu tuo mahdollisuus että kuva ja ääni voi mennä eri liitännöistä.. mutta xboxissa tuollaista valikkoa ei löydy

edit: löytyyköhän tuota amazon.comin mokkulaa mistään suomen nettikaupoista? kun ei viitsisi ulkomailta tilata.. tulee aina hirveät lisämaksut ja tullimaksut ja vaikka mitkä.. ja muutenkin epävarmaa tuleeko ikinä sieltä sitä mitä tilaa.. :/

edit2: mutta toisaalta jos tuo johdon suojan rikkomis homma toimii yhtälailla niin voisin käyttää sitä? kun on yksi xbox360:sen piuha missä toinen pää vga ja sitten on ne rca:t lisäksi.. kun ei vga pysty hd resoluutioihin niin sama vaikka sen piuhan ottaisi tuohon audio käyttöön. Jotenkin epäilyttää että mahtaako xboxissa toimia tuo juttu tosiaan noin helposti.. :)

5. mcmopo

mcmopo Active member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Kyllähän tuo ihan noin onnistuu, vastaan ei ole tullut vielä toistaiseksi yhtäkään boxia mikä tuon takia olisi hajonnut. Tosin pitää ihmetellä että miten niin VGA:lla ei saa HD-kuvaa? Kyllä minulla tulee vga-piuhan kautta ihan 1920x1200 resoluutiolla olevaa kuvaa.

6. BitLoop

BitLoop Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon testannut VGA kaapelilla niin kuva on todella sahalaitainen ja huono xboxissa (huonompi kuin scart piuhalla kuvaputki tv:ssä) hdmi dvi kaapelilla kuva on taas todella terävä ja hyvännäköinen :) tietokone liikkeessä kävin tuosta kyselemässä niin ne sanoivat ettei vga piuha pysty fullhd resoluutioon. En sitten tiedä miksi näin on.. kyllä ne syytkin siihen sanoi mutta oon jo unohtanut ne.. x) olisiko sitten niin että VGA on analoginen ja DVI digitalinen tjsp en minä näistä tiedä.. :p

edit: niin ja tietokoneellahan kyllä vga piuhalla tulee fullhd resoluutiota minunkin mielestä.. ainakin mitä olen testaillut.. mutta tuon xboxin kautta niin kuvanlaatu oli kyllä todella rösöinen.. että en tiedä sitten mistä johtuu

Viimeksi muokattu: 25.12.2010

Jaa tämä sivu