Onko tarvetta DigiTV - XVid -oppaalle?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Judanssi 16.06.2004.

  1. Judanssi

    Judanssi Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajattelin kysäistä, josko tuollaiselle oppaalle olisi tarvetta. Itsellä meni eräitäkin Google-hakuja ja eri ohjelmilla kokeiluja ennen kuin löysin toimivan yhdistelmän. Käyttämäni digiboxi on Hauppaugen WinTV Nova-T USB.

    Pähkinänkuoressahan tuo koodaus MPEG2 TS:stä XVid tms. muotoon menee omalla kohdallani näin: PVAStrumento (demux) -> MPEG2Schnitt (ylimääräiset pois) -> BeSweet (MPA -> MP3, liekö tarpeellinen välivaihe???) -> Gordian Knot (DVD2AVI, XVid).
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Ainahan guideille tarvetta on, joten feel free (jos haluat submitata guiden "oikein" kurkkaa hieman sitä guidesubmission-mokkulaa minkä linkki löytyy tuolta etusivulta, niin näet missä muodossa ne kannattaa tehdä).

    MPEG TS -> DVD-Video olisi toinen suhteellisen simppeli guide, joka olisi mukava saada lisättyä tuonne guideihin.
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Eikös tuossa uudessa AutoGK beta:ssa ole tuki TS kääntämiselle xvid/divx muotoon?
    Sen verta simppeli jos toimii samanlailla kun DVD materiaalin kanssa.
     
  5. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    juu.. oppaita aina kaivataan..
    itse käytän DScaler softaa ja xvid kodecia, kaappaan suoraan xvid:ksi
    softa on ilmainen, toimii useimmissa tv-korteissa.
    itselläni joku nimetön BT878 pohjainen kortti.

    http://www.dscaler.com/
     
  6. Judanssi

    Judanssi Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    "DScaler is a piece of software that grabs analog, interlaced video, and deinterlaces it to make it a progressive scan feed then allows scaling to any resolution for use on your computer monitor or projector."

    "In may 2001, dTV got renamed to DScaler to avoid any misunderstanding with the growing Digital TeleVision issue."

    Eli tuolla softalla ei äkkiseltään mulkaistuna näytä olevan mitään tekemistä digi-TV:n kanssa. Mutta täytyypä testata tuota Auto Gordian Knotia taas uudestaan, viimeksi ei toiminut juuri lainkaan.

    Päivitystä:
    AutoGK tuntuisi muutaman testin perusteella toimivan hyvin, erittäin simppeli ja tekee ainakin omasta mielestäni riittävän hyvää jälkeä. Pitää vain päivittää uusimpaan 1.41 beta -versioon. Ylimääräiset mainokset yms. voi tallenteista pätkiä VirtualDubModilla. Noh, tulipahan tuokin sitten tehtyä ekaksi vaikeamman kautta... ;)

    Eli enpä näe enää mitään tarvetta tuolle mainitsemalleni oppaalle, kumpainenkin em. softa ovat sen verran simppeleitä käyttää. Pitänee kuitenkin vielä testata, miten "kokoillan" leffa tuolla menetelmällä vääntyy xvid-muotoon, pysyykö ääni ja kuva synkassa yms.
     
    Viimeksi muokattu: 18.06.2004
  7. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ai joo.. juu.. mun moka =)
    en tiedä toimiiko digi-TV -kortissa.. itse käytän niin et singnaali tulee digi-boxista analoogiselle tv-kortille..
     
  8. Opolo

    Opolo Member

    Liittynyt:
    01.02.2002
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos vain suinkin energiaa riittäisi, niin molemmista käsistä kiinni pitävä opas olisi hieno homma. Olen nyt muutaman päivän paininut keskenäni, jotta sain rupisen transfer streamin minkään softan ymmärtämään muotoon ja mpeg-2:sta aviksi. Nyt vihdoin näyttää siltä, että jotain järkevää saattaa syntyäkin, tuossa se nyt taustalla ruksuttaa. Moiseen AutoGordianKnottiin en ole tutustunut, mutta GordianKnotilla siitä ei tahtonut tulla yhtään mitään. Aina kaatui pakkausvaiheessa, jätti kuvan johonkin välille tai teki raaka-avia. Asiaa vaikeutti vielä se, että en tiedä, oliko vika lähdemateriaalin viallisuudessa, pielessä olevissa asetuksissa, rikkinäisissä ohjelmissa vai kodekeissa vai missä.

    Minä nyt olen jo menetetty tapaus, mutta tuskin olen ainoa, joka näitten asioitten kanssa joutuu tappelemaan tulevaisuudessa.
     

Jaa tämä sivu