Hiukan olen katsellut ja päätynyt tällaisiin osiin, jotka ilman kokoonpanoa (kasaan itse) maksavat siis tuon 1333 Euroa. Myönnän osaamiseni olevan rajallinen, joten kysyn: Huomaatteko tästä jotain selviä sudenkuoppia? (yli/alimitoitusta...) 1333 ylittää jo kipurajani, eli muutan mielummin halvempaan päin... ikävä kyllä. Niin, kyseessä on tuleva pelikoneeni. -Intel Core 2 Quad Q6600, 2.40GHz, 8MB, 1066MHz -Asus P5K, iP35, S775, PCI-E, DDR2, ATX -GeForce 8800 GTS, 320MB näytönohjain -Nexus Caterpillar Silent System ATX-kotelo, nPSU 3x5.25, 6x3.5, FW/USB, musta -LC-Power 550W virtalähde -2048MB Dual Channel 800MHz DDR2 kit (2x 1024MB) -320GB kiintolevy SATA II, 7200RPM -16-in-1 muistikortinlukija, musta -Samsung DVD+-RW Dual Layer, SH-S203B, 20x12x6x, musta,vaalea ja hopea etumaski -Windows Vista Home Premium FI OEM -Logitech Wheel Mouse Optical (S90), OEM -Deluxe 250 näppäimistö, USB, OEM -LG L194WT-SF 19-tuumainen TFT, 5ms, DVI, 2000:1 -Logitech X-230 2.1 kaiuttimet, 32W RMS
hiukan osien muuttelua. Emoksi: Abit IP35 Näyttis: GF 8800GT Kotelo/poweri: Sonata III Muuten tuntuu ihan hyvältä!! Muistaen vain että PQI merkkiset muistit ei toimi Abit IP35 emon kanssa!
Abit IP35 näyttää hiukan halvemmalta, mutta onko siinä teknisesti eroa tuohon Asus P5K:hon molemmissahan on tuo ip35 piirisarja... Eräs juttu vielä mietityttää: Miten tuo 2048MB RAM:ia riittää? Tosin joutuisin varmaan sitten hiukan tinkimään jostain muualta...(Prossu/näyttökortti) Itse taidan kallistua pitämään nuo ennallaan. Harkiten tietysti tuota 8800gt:tä
siis ei todellakaa vanhaa gts:sää oota joko uutta tai osta 8800 gt. mulla on tilaukses msi siinä on hyvä hinta/laatu suhde.
P5K emo sen takia abittiin koska P5K emoissa on ollut todella paljon vikoja! Tietty jos sen haluat niin senkun vaan, kyseessä on huippu emo! Kotelon/powerin suosittelen edelleen vaihtamaan sonata III:meen, vain tuon LC powerin takia! Jos catepillar kotelon haluat niin ota poweriksis sitten jokin muu. Kyllä se 2Gt riittää, mutta jos otat 4Gt niin joudut ottamaan myös 64bit käyttiksen.
lisäyksenä vielä tuosta näyttiksestä: 8800 gt on tehokkaampi kuin 8800 gts. 8800 gt maksaa huomattavasti vähemmän kuin 8800 gts. joten tyhmäkin tietää kumpi tässä tapauksessa kannattaa valita!
Joo, kattelin hiukan tomshardwarelta löytyviä benchmarkeja noista 8800GTS/GT korteista. Olette oikeassa kortti vaihtuu...nyt. Kiitti vinkistä!
Muutan kokoonpanon seuraavaksi: (oleellisia juttuja mustattu) -Core 2 Quad Q6600 (G0 stepping), S775 Quad Core, 2.40GHz, 8MB, 1066MHz -Abit IP35-E, iP35, S775, PCI-E, DDR2, ATX -Antec 500W, Basiq, ATX2.0-virtalähde -GeForce 8800GT, 512MB, PCIE, 2xDVI, TV-OUT, HDTV-tuki -Windows Vista Home Premium 64-bit FI (DVD) OEM Taidan olla lähellä oikeaa ratkaisua?!? Paketti on näillä muutoksilla siis käsittääkseni paljon parempi. (Huom. noissa pikku-osissa on myös mitättömiä muutoksia en jaksa niitä listata.)
Psst, se on gigaa Ei _tarvitse_ ottaa neljää gigaa muistia ottaessa 64-bittistä käyttistä, mutta sitten siinä koko käyttiksessä ei olisi mitään järkeä jos otat 2 gigaa muistia.
Joo aattelin, että voin joskus vuoden-kahden päästä sitten ostaa lisää muistia vaihtamatta käyttistä (tän täytyy riittää min 3 vuodeksi...). Olen aina joutunut ostamaan koneisiini lisää muistia kun muistin tarve tuppaa lisääntymään, vaikka nyt miten näyttäisi riittävän. 64 bittisen hintaero 32bittiseen näytti olevan pieni. Niin tilasin koneen tänään. Saas nähdä mikä on toimitusaika, kun nuo 8800GT kortit näyttivät olleen melkein pakassa kuin paikassa loppuun myydyt. Myös tuota G0-stepping-versiota varoiteltiin olevan rajoitettu määrä...