Onko olemassa kaapelia s-video/rca???

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Skelektor 23.08.2006.

1. Skelektor

Skelektor Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jees, ihan huvikseen kysäsen et löytyykö paikallisista elektroniikka liikkeistä semmosta kaapelia missä oli yhdessä päässä s-video ja toisessa rca. Olen vain ostamassa tft näyttöä autoon niin siinä on vain s-video liitin ja auto dvd soittimessani on vain pelkästään rca liitin.
    Eli samassa kaapelissa pitäs olla s-video joka muuttuu rca:ksi...
    Ja paljonkohan mahdollisesti kyseinen kaapeli maksaa??
    Kiitän vastauksista etukäteen :)

2.  
  3. psymbiote

psymbiote Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Skelektor

Skelektor Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksista...

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Mutta RCA:n kuljettamaa komposiittivideota ei voi muuttaa enää S-videon kommponenttimuotoon, toisinpäin kylläkin. Eli toivottavasti näyttösi ymmärtää myös komposiittia, sillä muuten taitaa jäädä värit näkymättä.

6. Skelektor

Skelektor Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  7. Koskinen1

Koskinen1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla itelläni ois tollanen RCA johto jossa on S-Video adapteri toisessa päässä. En kuitenkaan enää saa sitä toimimaan kun pistän RCA:n televisioon ja S-videon koneeseen kiinni. Ennen kyseinen viritelmä toimi vallan mainiosti mutta lakkasi mitään varoittamatta toimimasta. Olen tässä jo pitkän aikaa yrittänyt saada sitä toimimaan tuloksetta. Jos joltain vaikka löytyisi jotain apua...?

Viimeksi muokattu: 24.08.2006
  8. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Skelektor: Kyllähän siinä selvästi sanotaan, että ymmärtää myös komposiitin. Sitä vaan en nähnyt mainittavan, mihin liittimeen komposiittia voi syöttää eli jos sen syöttää s-videoon, ymmärtääkö laite, että värisignaali tulee samassa karvassa luminanssin kanssa. "Normaali" s-video-liityntä ei yleensä sitä tajua, jolloin kuva näkyy m/v:nä.
    Toisaalta "esitteessä" lukee, että olisi myös komposiittiliitin (RCA)(?).
    Toinen kytkentätapa olisi käyttää näytön scart-liittimen komposiitti-inputtia, mutta autoon scart-liitin (tai adapteri) on vähän isohko.

Koskinen1 : Voisit aluksi lukea läpi ketjun "LUE: TV-out ongelmat ja ratkaisut." (http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/15658 ).

Ellei johtosi ole hajonnut, joko tietsikan tai TV:n asetukset ovat varmaan jostain kohtaa väärin.

Viimeksi muokattu: 25.08.2006
  9. Koskinen1

Koskinen1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen lukenut tuon ja myös Agent_007 tekemän ohjeen mutta mikään ei auta. Johto toimii kyllä, sen tiedän. Kyse ei voi olla näytönohjaimesta eikä telkkarista koska olen vaihdellut niitä. Ajuritkin olen asentanut vanhat ja uusimmat mutta sekin oli "turhaa". Ehkä se vain johtuu tuosta S-Video -> RCA liitännästä? :eek: Vaikka eihän sillä pitäisi olla mitään vaikutusta...

Viimeksi muokattu: 25.08.2006
  10. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos näytönohjain antaa ulos s-video- tai komposiittimuotoista signaalia, johto yhdistää pinnit oikein (eli tarvittaessa summaa s-videon krominanssin ja luminanssin komposiitiksi) ja TV näyttää sisäänsä tulevan videosignaalin, homman on oikeastaan pakko pelata.
    Eli joku noista kohdista mättää. Jos kaikki asetukset ovat kunnossa, joku osista on rikki. Pelkkä uusien ajureiden asennus ei välttämättä pistä asetuksia kohdalleen.

Ellei käytössä ole oskilloskooppia, on toisilla osilla kokeilu melkeinpä ainut tapa, joilla toimivuutta voi säätöjen muuttamisen lisäksi kokeilla. Skoopilla tuon näyttiksen annon tietysti äkkiä tarkistaisi, samoin välijohdon kunnon.

Jaa tämä sivu