Kone on tehnyt vierailua ja ladannut Windows Updaten kautta sp1:n asennusta ja tehnyt sen sellainen sp1 serialtunnuksen vaihdon netissä, mitään tällaista en ole koneen käskenyt tehdä (painanut kai vahingossa jotain OK -nappia tai joku ohjelma tehnyt tuollaista=, sp1 serialtunnukseen vaihto tuotti minun koneelleni vastauksen, että xp:n serialtunnukeni on väärä ? Onko siis mahdollista, että microsoft on saanut tietojani käsiinsä ja kohta tulee postiluukusta haaste oikeuteen, sillä XP:ni ei ole maailman virallisimpia versioita.
I hope so. Sillä korvaukset olisivat ehkä suuret. Mutta en ole kuullut mistään vastaavasta, muita kuin ilmiannon perusteella selville saaduista sekä piraattien levittäjistä. Eihän käyttö ole mielestäni niin suuri rikos kuin kaupallisen hyödyn tavoitteleminen. Niin eihän niillä ole mitään syytä epäillä mitään, voihan esim. joku spyohjelma vaihtaa serialtunnuksen tai microsoftin tietokannassa tullut joku erehdys tai sitten olen asentanut vain xpn uuteen koneeseen. Sillä aion opiskella lukion jälkeen asianajaksi.
Microsoftilla on ns Blacklist windowsien serialeista mitä saa verkosta. Kun koitat kyseisellä serialilla varustettua windowsia päivittää windows ilmoittaa ettei serial kelpaa, voit jatkaa samaantapaan kuin ennen tai vaihtaa uuden "oman" serialin.
Mitkä ominaisuudet kannattaa ottaa pois käytöstä jos windows xp ei ole "niitä maailman virallisimpia versioita". Esim. kannnattaa ottaa pois varmaankin automaattinen kellon ajanpysymistarkistus ja autom. windows update toimnto ettei MS saa mitään tietoa minusta ja mun xp:stä...
XP:n serialin pystyy kyllä aika helposti vaihtamaan "viralliseksi" oikeilla ohjelmilla... Ite tein niin ja sen jälkeen sain mm. SP1:n asennettua. Tarkemmin ei kai tällä foorumilla voi kertoa...