Ongelmia uuden DVD Aseman kanssa.

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi JussiAM 10.07.2007.

1. JussiAM

JussiAM Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin tässä juuri itselleni Polttavan DVD Aseman - LG:n GSA-H42L - ja yritän asentaa sitä siten, että saan poltettua DVD:tä. Ongelmana on nyt se, ettei NERO tai kone itsessään ymmärrä tätä asemaa polttavana asemana tai sitten anna minun edes yrittää polttaa. Kun tuolta "oma tietokone" paikasta yritän avata, tulee vairoitus viesti "E:/ is not accessible. Incorrect Function." Nerolla polttaessani, nero ei tunnista levyä vaan pyytää asettamaan tyhjää levyä uudestaan ja uudestaan.

Toinen ongelma on se, että minulla on ollut jo ennen tämän uuden aseman ostoa 2 erillistä asemaa koneessani kiinni. Yksi DVD lukija ja CD-RW asema. "Oma tietokone":ssa näky edelleen nuo kaksi asemaa.

Mitä minun pitää tehdä, että saan koneeni polttamaan DVD levyjä ja miten saan nuo vanhat asemat kadoksiin.

2.  
  3. mpk666

mpk666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaikki johdot varmasti kiinni? Asema tunnistuu Biosissa? Kannattaa jumpperoida polttava Masteriksi, onko näin? Mitä käyttöjärjestelmää käytät? Yleensä esim. XP:ssä asemat uninstalloituvat autom. mikäli sama ide paikka korvataan jollain muulla asemalla tai asema poistetaan. Voit myös itse uninstalloida ne jääneet asemat device managerista, paina aseman kohdalla oikeaa hiiren nappia ja uninstall, ilmeisesti tämä kuitenkin oli jo tiedossa? Täytyy myös todeta että LG:n asemat ei todellakaan laadulla loista mutta valitettavasti silti monet tietokoneliikkeet suosivat kys. valmistajan asemia.

4. JussiAM

JussiAM Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Johdot ovat kiinni.
    Biossissa?
    On masterina.
    Windows XP
    Ei ollut.
    Uskon hyvinkin.

5. mpk666

mpk666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Katsot emolevyn Biosista että se tunnistaa aseman. Uninstalloitko ne "ylimääräiset" asemat mitkä näkyy siinä oma tietokoneessa? Tunnistaako XP aseman oikein? Voi olla että ne vanhat asemat kummittelee vielä edelleen ja siksi asema ei tunnistu oikein. Poista ne ylim. asemat uninstall.. ja poista myös se LG:n asema uninstall.. buuttaa kone.. DEL tai INSERT pääset biosiin ja katsot vaan että asema on näkyy myös sielä. Älä koske mihinkään biosin säätöihin, ellet tiedä mitä teet. Buuttaa kone. Nyt pitäisi LG:n tunnistua uudelleen ja niiden asemien mitkä olet jo koneesta poistanut pitäisi olla hävinnyt? Ohje voi kuulostaa sekavalta mutta toivottavasti edes jotain sait selvää mitä tarkoitin =).

6. JussiAM

JussiAM Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistä löydän Device Managmentin? Olen Biosseissa ennenkin liikkunut, mutta nyt en tunnu saavan selkoa kauheasti. Kokeillaan.

7. JussiAM

JussiAM Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Polttava toimii jälleen! Kiitos avusta! Löysin Managerin jotain omituista reittiä. En enää muista miten. Mutta olkoot! Toimii!

8. mpk666

mpk666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä homma että sait toimiin.

Jaa tämä sivu