Ongelmia Sound Blaster X-Fi:n liittämisessä vahvariin

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Apinaveli 25.03.2008.

1. Apinaveli

Apinaveli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen taistellut koko päivän X-Fi XtremeGamerin liittämiseksi Yamahan rx-v361 vahvariin, josta löytyy kaksi optista äänen sisääntuloa. Itse kortistahan löytyy tämä hullunkurinen FlexiJack-liitäntä, johon olen tökännyt sellaisen 3,5mm miniplugin, jonka perästä lähtee toslink-laku vahvariin. Punainen valo loistaa kaapelin päästä, joten oletan että homman pitäisi toimia. Vahvari on asetettu valitsemaan digitaalinen signaali, mutta kuitenkaan mitään ääntä en ole saanut kaiuttimista kuulumaan. Äänikortin asetuksia on roplattu moneen otteeseen, mutta ainoa asia mitä voin SPDIFiin liittyen säätää on Digital Output Sampling Frequency. FlexiJackin toimintamoodia en pysty vaihtamaan, mutta käsittääkseni optical out on kyseisessä korttimallissa jatkuvasti päällä.

Käyttis on XP ja ajurit ovat ajantasaiset. Sen mitä olen täältäkin lukenut, niin tuon ko. kortin pitäisi kyetä ulostamaan tuonne vahvariin ääntä kyseisellä järjestelyllä, joten kysynkin ideoita ja ehdotuksia siitä, missä vika voisi piillä?

2.  
  3. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Milläs ohjelmalla ja mitä yrität toistaa??

Asennappas Ffdshow ja ac3filter koneelle ja yritä uudestaan ;)

Vahvarista oikea kanava päällä ;D ??

Jaa tämä sivu