Ongelmia sekä iPod shufflen & iTunesin kanssa

Viestiketju MP3-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Lasercat 20.04.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Lasercat

Lasercat Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs listaan tähän ongelmat yksitellen, niin tästä tulee selkeämpää

1. Aluksi iPodini rupesi tekemään sellaista, että se tuon tuosta oli omia aikojaan hypännyt 1-5 kappaletta suuntaan tai toiseen siitä kohdasta, jota olin viimeksi kuunnellut. Ja tätä on tapahtunut siis sillä tavoin, että olin kuuntelun päätteeksi pistänyt virran pois päältä ja shuffle oli vain roikkunut mukana kulkiessani milloin missäkin. Miten ihmeessä sammutettu laite voi tehä semmosta?

2.Aikoinaan pystyin siirtämään kappale kerrallaan musiikkia iTunes kirjastostani shuffleeni. En enää. Kun aukaisen Tunesin kirjaston ja menen kohtaan "Lisää soittolistaan" iPodini nimi ei enää ilmesty listaan. Listassa näkyy vain kaksi itse luomaani listaa: "Nimetön soittolista" ja "uutuudet" vaikka "laitteet" kohdassani näkyy Ipodini nimi.

3.Kohdasta 2 johtuen minun pitää aina luoda uusi soittolista vaikka haluaisin lisätä vain yhden uuden kappaleen. Korjatkaa jos olen väärässä: Eikö homma menekkin niin, että kun käytän automaattista täyttöä mistä tahansa kohteesta kuten vaikka itse luodusta soittolistasta, vain ruksatut kappaleet tukitaan ipodille? No, neljästä kappaleesta halusin vain kaksi ja mitä iTunes tekee? Tukkii myös ei-merkityt kappaleet mukaan, niin että minulla on täten 2 kappaletta kahteen kertaan laitteella.

4.Ipodin järjestystoiminto ja kappaleidenkaan poisto eivät toimi kunnolla. Vaikka kuinka koitan asettaa kappaleet soittokertojen perusteella (niin että eniten kuuntelemani kappaleet ovat ekana) niin kun otan laitteen irti koneesta vain osa eniten kuunnelluista kappaleista on huipulla ja osa missä sattuu. Tämän lisäksi koitin poistaa kohdassa 3. mainitun kappaleen kaksoisolennon. Ipodin listan mukaan kappaleita ei pitänyt olla kuin yksi, mutta kun otin laitteen irti, niin johan ne molemmat olivat siellä. Nyt poistin listasta myös sen "ainoan" version samasta kappaleesta (ja huom. molemmat tiedostot olivat siis IHAN samalla nimellä), niin mitään muutosta ei tapahtunut, vaan kappalekaksoset kummittelevat yhä Ipodissani.

5. Tätä sattui jo ennen kaikkia näitä muita juttuja. Ihan yks kaks, ilman että olisin repinyt ipodia irti kesken synkronoinnin tai mitään. Pariinkin kertaan itunes saattoi vaan yhtäkkiä väittää että "Tätä ipodia ei ole synkronoitu tämän itunes kirjaston kanssa. Haluatko synkronoida sen tämän itunes kirjaston kanssa?" Tämä siis meinasi sitä, että ipodini tyhjentyisi aivan kokonaan. No eihän mulla ollu mitään vaihtoehtoa ja voitte vaan kuvitella kuinka ketutti tukkia sadat kappaleet uudestaan kirjastoon ja sieltä ipodille. Ainakin toinen kerta taisi johtua siitä, että en edellisellä iTunes käyttökerralla jaksanut päivittää sitä uudempaan versioon. Onko sillä jotain vaikutusta asiaan?

Ipodini on jo yli vuoden vanha, joten hävitin vanhentuneen kuittini. Mitä mun tulisi tehdä? Olen jo koittanut poistaa ja asentaa Itunesin useampaan kertaan, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Ekaksi tulleen ongelman (kohta 5) mä olisin voinut viellä sietää ja ehkä juuri ja juuri toisenkin ongelman (kohta 1), mutta nyt alkaa olla mitta täynnä... Ei kai ipodeihin tai itunesiin mitään virusta voi tulla? Mulla kun ei näistä jutuista kovin suurta tietoa ole.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu