ELi olen huomannut että koneeni ei käy ihan täysillä tehoilla. Esim crystä pelatessa kun nopeasti hiirtä heilauttaa johonkin suuntaan niin kuva menee epäselväksi mutta palautuu nopeasti en tiedä onko se normaalia. kuvan epäselvenemisen jälkeen on aivan pieni lagi joka häiritsee vähäsen. Myös äsken tätä viestiä kirjoittaessa koneen ruutu meni mustaksi varmaan näyttiksen tuuletin huuti täysillä tuli "no singnal" punaset valot kortinpäällä paloin. sigussa näkyy speksit koneesta. Crysiksen asetukset kuvana: http://img232.imageshack.us/img232/4972/crysisot6.jpg kuva2: http://img232.imageshack.us/img232/6942/crysiksenasetukset2xy8.jpg Minulla on ollut tässä koneessa kolme näytöohjainta kiinni. Olisiko niitten ajureitten jäämiä jäänyt jonnekin koneen uumeniin? ekana oli Ati hd radeon 4850,Geforce 6600, nyt sigussa näkyvä. poistin kyllä vanhat ajurit lisääpoista sovelkkusesta. ja driver cleanerilla sitten. mutta joku voisi viellä tarketaa olisiko muuta pitänyt tehdä. nykyset ajurit on uusimmat mitkä eilen latasin atin sivuilta. näytönohjain on 2pv sit asennettu koneeseen eli aivan uusi. Lämmötkään ei ole pahat niinkuin ekassa kuvassa näkyykin. Vähän ihmetyttää että kaverit kertoo että pelaavat hight asetuksilla crysistä. kaveri kuka kertoi hänellä oli koneessaan Nvdia 8800gts kortti. ei kelloja. Ja luulen että tämän nykysen kortin pitäisi pystyä parempaan kuin tuo 8800gts. Pitäisikö kone formatoida kokonaan että varmistuisin siitä että varmasti kaikki ajurit on poistettu ja sen jälkeen asentaa uusimmat? ei nyt tällä hetkellä ole mitää tärkeintä tiedostoja koneella. Olisiko myös mahdollista että Ram muisti ei riittäisi ja siitä johtuen tulee lagi? vistan oma cpu mittari näyttää crysistä pelatessa että ramia olisi 93% käytössä. Olisi hemmetin kiva saada tietää missä oikeen kiikastaa. Olen kumminkin tunkenut sen verran rahaa ja vaivaa koneeseen että.. Olisi kiva jos joku jaksaisi avittaa kone kaatui kerran tätä viestiä kirjoittaessa jo että ei tämmöisiä viestejä jaksa montaa kertaa kirjoitella. yllä näkyy myös syy.. huomasin myös että Wolrd of warcraft peliä pelatessa fps on vain 60 paikassa jossa ei ole ketään muita kun minä en siis ollut huoneessa. Kaverilla 2-3v vanha hp:n paketti kone ja hänellä fps 60 kovassa tilanteessä? vaikuttaakos muuten fps:ään internet nopeus? KIITOKSIA KAIKILLE JO ETUKÄTEEN JOTKA VASTAAVAT!!!! EDIT: tossa katselin tuolta suorita-dxdiag siellä näytetään että kokomuisti (arvio) kohdassa että 1275mb näyttiksen paketissa lukee kuitekin 512mb. kumpikohan se nyt sitten on?
nyt otin tostadriver cleanerin listasta kaikki Nvdia kohdat ja cleanasin nyt toimii ehk vähän paremmin.
Mikä on fps kun pelaat? Tippuuko paljonkin kun käännyt nopeasti? Tuo "lagi", pätkiminen viittaisi siihen että ruudunpäivitys tippuu nopeasti kääntyessäsi ja sitten taas palaa normaaliksi kun olet paikallaan. En tiedä onko tämä Crysiksessä mahdollista, mutta onko Motion Blur päällä?
Nyt on toiminyt jo vähän paremmin voi jo heittää osan asetuksista very hightille laitoin monitor bru tai sen niin mediumille nyt ei tapahdu sitä "lagia" enää. ja kääntyessä nopeasti fps on jotakin 18-30..aika harvoin alle 20.
No lisätään tämmönen ongelma viel tähän topikkiin. Kone kaatuu ihan nettiäselatessa näyttiksen tuuletin huutaa satasel nättö mustana pitää painaa power nappii et saa sammutettuu koneen.
Käykö kortti liian kuumana? Millasia lämpötiloja näyttää? Sen pystyy katsomaan tuolta catalyst control centerin overdrive-välilehdeltä.
Ei todellakaan käy kuumana tällä hetkellä 43 astetta. Tuo overcloked edtionin tuuletin kyllä saa pidettyä lämmöt kurissa.
Tulipa mieleen että mulla on tuo asus p5k emo jossa on yleensä ollu tommosia vikoja justiinsa. voisiko olla emossa vika voiko tätä testata jotekin?
No silmämääräisesti voit konkat katsoa läpi, ettei vuotoja ole. Joskus haljenneet/rikki menneet kondensaattorit emolevyllä (agp -väylän ja prosessorin kannan ympärillä) aiheuttavat epäilyttäviä kaatumisia ja ongelmia. Tässäpä kuva vioittuneesta kondensaattorista (kaksi oikeanpuoleista). Kuvasta huomaa hyvin pullistuneen päällysen. LINK
voisiko ram muistin määrä vaikuttaa jumittumiseen? tuo vistan oma ram mittari huutaa aina 95% crysistä pelatessa.
Crysiksen kuvan epäselvyys johtuu siitä että Motion Blur on päällä, jos otat motion blurin kokonaan pois niin kuvan ei pitäisi kääntyessä muuttua epäselväksi eikä aiheuttaa lagia. Itse pelaan Crysista motion blur poissa päältä eikä lagaa kääntyessä (muut asetukset high/medium). World of warcraft ja FPS 60 johtuu todennäköisesti siitä että sinulla on VSync päällä eli FPS rajoitetaan näytön ruudunpäivitysnopeuteen joka usein on juuri 60 Hz. Tuohon kaatumisongelmaan en osaa vastata RAM:in lisääminen saattaa auttaa kaatumisongelmiin peleissä mutta ei 2 GB RAM:ia voi olla syyllinen Vistan kaatumiseen. Niin ja dxdiag minullakin näyttää reippaasti enemmän muistia kuin oikeasti on (2289 MB koko muisti(arvio) 8800 GTS 512 MB näytönohjaimella).
kiitos pitäneen kokeilla wowissa tota nyt ei ole peliä tällä hetkellä. crysiksessä on ihan mukana fps ollut nytten. varmaan tosiaan johtuu ram muistista sitä tulee lisää tässä lähiakoina. crysis rupeaa toimimaan kunnolla vähän ajan päästä kun sitä on pelannut. eikös vistassa ole semmonen ominaisuus että vista vapauttaa ramia joistain muista ohjelmista ja antaa sitä sille joka sitä oikeasti tarvitsee? kun konsoleen kirjottaa R_displayinfo 1 niin sieltähän näkee fps ja muut tiedot pikku hiljaan memoryä tulee lisää kun sitä on se 1300niin peli toimii hyvin. aloituksessa on vajaat 900