Käynnistän koneen ja pääsen työpöydälle ni näppäimistö ei toimi pitää irrottaa näppiksen usb ja laittaa takaisin ni toimii. mikä on vikana kun ei suoraan toimi ??
Käynnistä kone, mene biosiin ja kokeile huviksesi toimiiko näppäimistö siellä. (Eihän tämä mikään viankorjaus ole mutta olis kiva tietää...)
Langaton vai langallinen näppis? Langattomat näppiket ei vissiin aina toimi kunnolla ennen windowsia joten se voisi selittää sen että ei pääse biosiin ja ja ja mitäs muuta se sitten selittäisskään... En mä vaan tiiä Pahoittelen kirjoituksen mainiota luettavuutta sekä selvää ajatusta joka näkyy joka puolella... Mä meen nukkuun!
Näiden tietojen perusteella jotain ihmeellistä usb porteissasi! Jos näppäimistö ei toimi biosissa, ei kaikki ole kunnossa emolevyssä, eteenkin kun näppäimistö toimii myöhemmin windowsissa. Kokeile nyt kuitenkin toista näppäimistöä ennenkuin kivitetään usb väyläsi! Ja sitten päivitä vaikka emon ajurit.
olen päivittänyt ajurit parisen viikkoa sitten. Koitin myös toista näppäimistöä eikä toiminut. Eli kivitetäänkö usb väylät? vai huoltoon ? onko mitään muuta käsitystä
Jos kokeilit toista näppäimistöä, usbit saa kivestä! (krhm.. siis kivi lentää ) Kokeilitko eri porttia? Kokeile myös koneen edessä sekä takana olevia portteja. Voit testaa myös huviksesi laittamalla usb->ps2 adapterin että saat tungettua näppäimistön ps2 porttiin. Jos takuuta on jäljellä niin sinne vaan, tarvii ainakaa arpoa. Jos takuuta ei ole niin kokeillaan sata ja yksi "tee-se-itse emolevyn näppäilykikkailu" tuttu myös pirkka-lehdestä