Ongelmia mikin kaiun / äänenkierron kanssa.

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi kytherae 20.01.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. kytherae

kytherae Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hyvää päivää.
    Eli minun ongelma on jo todella pitkäaikainen, jota en ole koskaan saanut selvitettyä enkä korjattua. Minulla on ollut kolme erilaista headsettiä, joita olen käyttänyt pelien yhteydessä ja puheluita soittaessa.

Mikki toimii ihan hyvin, jos säädän ääniasetuksista mikin voluuminapin täysille, ja teen saman Ventin ja TS2:n asetuksille. Suurin osa ongelmista ilmenee TeamSpeakin ja Ventrilon käytön suhteen. Skype toimii ihan ookoo yleensä.

Ongelma on sen laatuinen, että en voi käyttää voice activationia ollenkaan, koska siitä lähtee kiertävä / koveneva kaiku. Voin kuitenkin käyttää 'Press to speak' -buttoneita, mutta jos satun painamaan sen napin samaan aikaan pohjaan, kun joku muu puhuu minulle, niin kierrätän venttikaverin äänen takaisin todella kovana. Yleensä minun on hypättävä alt+tabilla aina kyseisen puheohjelman ikkunaan, koska muuten kaikki pelien äänet tulevat kanssakuuntelijoiden korvaan TODELLA kovana. Mikä siis vikana? Joku yksinkertainen raksi pois ruudusta.

Mikit muutenkin välittävät huonosti ääntä. Kummallista, että pitää olla mikkien asetukset täysillä, ja siltikään ääni ei kuulu tarpeeksi kovasti. Ei testien, eikä tuttujeni mukaan.

Minulla on ihan simppeli Logitechin perus headsetti, joka on uusi. Piuhat olen kiinnittänyt etupaneeliin, ja minun kaiuttimeni sekä vahvistin ovat kiinni kun käytän headsettiä. Tietokoneen takaa kuitenkin lähtee äänipiuhat erikseen vahvistimeen, jota kautta viiteen kaiuttimeen. Äänikorttina minulla on Realtek AC97. Kone on vuoden vanha, ja käyttiksenä XP.

Kiitos.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu