Ongelmia kotiteatterin äänien kanssa.

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Arakorni 08.09.2007.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Arakorni

Arakorni Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä löytynyt oikein sopivaa paikkaa tälle ongelmalle, ehkä pitäisi ylläpitäjien tehdä vielä "Kotiteatteri ongelmat" alue.

Hommasin uuden kotiteatterivahvistimen (ProCaster AV-4330) ja kaiuttimia on 4, joista 2 on OR:n "hyllykaiutinta" ja 2 isoa proaudion kaappia. Unelmana oli, että nää isot kaapit ois back left ja back right kaiuttimet ja noi OR:t front left ja front right, mutta.... Kaikki ääni mitä minulla vahvistimeen tulee, on mono muodossa, jolloinka ei vahvistin tuekaan takakaiuttimia.
    Ääni mikä vahvistimeen tulee, on peräisin TV:stä tai tietokoneesta(mp3,peliäänet), dvd-soitinta minulla ei ole, enkä aio hankkia, kun tietokone toistaa dvd-levyjä.

Kysymys siis kuuluisi, että onko minulla mitään mahdollisuutta saada noita tv:stä ja tietokoneesta tulevia ääniä stereo muotoon, tai jos ne onkin(ehkä), niin pitäisikö olla joku erilainen johto? Tällä hetkellä ymmärtääkseni käytän RCA kaapeleita molemmissa, eli yksipäinen normi kaiutin plugi lähtee sekä tietokoneesta, että tv:stä ja kaksipäisinä päätyvät vahvistimen AUX(tietokone) ja video-3(TV) liitäntöihin. Pitäiskö minun käyttää jotain eri kaapeleita ja mitä ja mihin paikkoihin ne sitten tulisi vai oliko tuollaisen vahvistimen hankinta aivan turha juttu näin yksinkertaiseen käyttöön?

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu