Olen yrittänyt saada jotain tolkkua eräästä kopiosujatusta audiolevystä, mutta operaatio ei onnistu kirveelläkään. Olen yrittänyt EAC:tä mutta tulos ei ole ollut mitenkään hyvä. Perusasetuksilla ensimmäisestä kappaleesta puuttuu liki puolet, eli ääni tulee peliin vasta 2.5 minuutin kohdalla. Asetuksia rukkaamalla olen tosin saanut kappaleen toimimaan alusta saakka mutta sitten häiritseväksi ongelmaksi muodostuu se, että jokaiseen kappaleeseen tulee aina 9 sekunnin kohdalle noin puolen sekunnin katko. Siis ihan joka raitaan ja aina samaan kohtaan. Joku voi pitää tätä nipotuksena mutta kyllä tuollainen taidepaussi kappaleessa vähän riipii Olen yrittänyt muitakin ohjelmia: Audiograbber, CloneCD, CDex, Iso Buster. Kaikki pystyvät parhaimmillaan samaan kuin EAC:kin Suojaus näyttäisi olevan: Cactus 200.0.4- 3.0 build 16a Eli hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen; alkaa käyrä vähitellen kohota tuon anti-CD:n kanssa.
Itse tein varmuuskopiot Suomi Poppia levystä, joka oli kopiosuojattu, sellaisella ohjelmalla kuin easy cd mp3 workshop, http://www.musicasoft.com/cd-ripper/download.htm löytyy ainakin tuolta, kokeilu versiolla pystyy tosin rippaan vain neljä kappaletta kerralla.