Ongelmia koneen (Acer) sekä Gmailin kanssa.

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi rimpela 15.08.2012.

1. rimpela

rimpela Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi. 1) Ongelmani on Gmailin sähköposti. Minulla on niitä useita eri tarkoituksiin. Kun vaihdan sähköpostin salasanan, Gmail ei tunnista sitä, vaan väittää vääräksi, jolloin joudun valehtemaan, että olen unohtanut salasanani ja uuden saan vain tunnistesoiton ja numerotunnuksen jälkeen.

Mikä on suuren käyttäjäkunnan tietous asiasta: haittaako usea salasana vaihto sisään pääsyä vai mikä on ongelmana? Olen myös käyttänyt samaa salasanaa ja yhäkin kone väittää salasanan vääräksi. Aikanaan jo Hotmailissä tuo salasanan tunnistamattomuus oli samanlaista tappelua sisään pääsyssä.

Kun olen useaan kertaan joutunut hakemaan salasanani puhelimen tunnistetietojen kautta, Gmail saattaa pysäyttää koko postini ja sanoa, että salasanaa on kysytty liian usein ja epäilee väärinkäyttöä. Sitten minulta aivan toisella postilla kysellään tietoja postin perustamisesta, kelle olen lähettänyt postia, ym. ja pyydetään Luottokorttitietoja: luottokortin numeroa ja erääntymispäivää (vaikka on kyseessä ilmaisposti). Mitä luottokortilla on tämän asian kanssa tekemistä? Eihän minulla edes ole sellaista.

2) Toinen ongelmani saman asian suhteen on se, että kun olen antanut tuon selonteon ja sitten vihdoin pääsen jotenkin Gmail-sähköpostilleni, keskellä on tyhjää: vain vasemmassa reunassa näkyy, että 10 sähköpostia on tullut, mutta koska keskiosa on tyhjä, en voi klikata niitä auki. Onko kenelläkään samanlaisia ongelmia?

3) Miksi uusi Aserini täytyy ajaa tehdasasetuksille tuon tuostakin. Ns. takuukatsannossa koneessa ei muka ollut mitään vikaa ja jouduin tuosta katsannosta jopa maksamaan, koska se ei kuulunut takuuseen. Heti haettuani koneen alkoi jälleen tämä rumba koneen jumiutumisen myötä ajaa tehdasasetukset päälle, että kone toimisi edes vähän aikaa. Myös tässä salasana saattaa tulla tunnistamattomaksi.

Please, nerot vastatkaa: tarvitsen konetta bisnekseen.

Terkuin

rimpela

2.  
  3. samilehto

samilehto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    yksinkertaista, kiikutat sen koneen takasin sinne huoltoon, ja sanot että se ei per*ele toimi :) otappa vaikka videoo kun temppuilee jos eivät usko.

4. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,235
    Pisteet:
    243
    Vaikuttaa siltä, että postiisi olisi murtaudutta, mahdollisesti koneellasikin on joku haittaohjelma, joka urkkii postitietojasi.

Tarkista koneesi Malwarebytes Anti-malware -nimisellä ohjelmalla haittaohjelmien varalta. Onhan virusturva muuten kunnossa? Vaihda itse se salasanasi uudeksi.

Jaa tämä sivu