1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia EmulePlus 1.2:n kanssa

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi andelin 23.05.2006.

  1. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensin EmulePlus 1.2:n ja en tahdo päästä mihinkään palvelimeen, tulee koko ajan seuraava teksti: WARNING, you have lowid. Please review your network config and/or your settings.
    Tämä on varmaan kysytty aikaisemminkin mutta jos voitte neuvoa ensikertalaista niin olen tosi kiitollinen!!!
     
  2.  
  3. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olet NATin takana. Kerro mikä modeemi sulla on?
     
  4. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on SIEMENS SpeedStream 5450 4-port DSL Modeemi missä ei pitäisi olla palomuuria ainakaan...
     
  5. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 24.05.2006
  6. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sisäinen ja ulkoinen IP ovat erilaisia ?? Voiko mun ongelmat johtua tästä ?
    Miten muuten pääsen takaisin kun kirjoitin Käynnistä - Suorita - cmd - ipconfig ? Jäin siihen mustaan ruutuun, apua !
     
  7. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 25.05.2006
  8. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen lukenut ohjeet mutta täytyy sanoa että en ymmärrä yhtään mitään...?? Voisitko auttaa ?
    EmulePlus toimii kyl jotenkuten, pääsen kyllä joihinkin palvelimiin mutta vasta kun olen yrittänyt samalle palvelimelle monta kertaa peräkkäin, välillä se sitten ilmoittaa että palvelin on täynnä tai se aikakatkaistiin.

    KIITOS KÄRSIVÄLLISYYDESTÄ !


     
  9. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 25.05.2006
  10. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moikka !

    Olen yrittämässä laittaa EmulePlus 1.2 kuntoon mutta ennen sitä mun täytyy kysyä pari juttua...Rupesin vielä miettiä tuota mun modeemia ( siemens speedstream 5450 4-port dsl ) että oletko varma että siinä on NAT ? Nimittäin siinä ei pitäisi olla palomuuria..?

    Kävin katsomassa EmulePlus asetuksia ja siinä näkyi että mulla on eri TCP portti kuin UDP portti, en tiedä mitä se tarkoittaa mut ajattelin kertoa sulle niin voit vetää johtopäätöksiä siitä.

    Mulla ei ole Netscapea eikä Internet Explorer vaan Mozilla, pystyykö sillä myös tehdä ne porttiohjaukset ?

    Tuli paljon kysymyksiä, toivottavasti jaksat vastailla ja vastaa niin yksinkertaisesti kuin mahdollisesti :eek:) KIITOS !!!
     
  11. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Palomuuri ja NAT ovat kaksi eri asiaa. Sulla on NAT koska Ulkoinen ja sisäinen IP ovat erillaisia.

    eMulessa kuuluu olla eri TCP ja UDP portti.
    Kuten tuolla Hannu80 oppaassa mainitaan:
    -> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/292173#1893485

    Ei pysty. Tarvii käyttää IE:tä.

     
  12. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi taas!

    Tulee taas näitä tyhmiä kysymyksiä, eli kun on tehnyt ne porttiavaukset Emuleen Internet Explorerin kautta niin voiko sitten vaihtaa takaisin Mozillaan ?

    Mitkä ovat parhaat palvelimet Emulessa?

    KIITOS TAAS KERRAN !
     
  13. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä, ja kannattaa käyttää firefoxia.

    Tähän en osaa sanoa mitään :/
     
    Viimeksi muokattu: 06.06.2006
  14. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen laittamassa porttiohjaukset mutta voitko auttaa vielä yhdessä jutussa, nimittäin klikkasin auki sen Speedstreamin asetussivun mutta siinä lukee että se on Speedstream 5100 ? Mulla on se 5450 sarja, vai onko se sama asetusohje 5100 kuin 5450 ?

    Sitten siinä sivulla lukee ensin seuraavaa : " To setup port forwarding on this router your computer needs to have at static ip address. Take a look at our Static IP Address guide to setup a static ip address. When you are finished setting up a static ip address, please come back to this page and enter the ip address you setup in the Static IP Address box below. DO NOT SKIP THIS STEP ! "
    Sitten se neuvoo että aukaisen internet explorer ja laitan sinne ip osoitteen minkä se määrittää.
    Pitääkö mun laittaa se Ip osoite mikä siinä sivussa sanotaan vai mun oma, koska mulla on eri kun mitä lukee siinä sivulla ?

    Olisin erittäin kiitollinen jos jaksaisit laittaa mitä kaikkea pitää tehdä ja missä järjestyksessä, mulla on nimittäin vielä niin huono englanninkielen taito...
     
  15. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    1. menet IE:tä käyttäen sinne modeemisi asetuksiin. Speedstream:in asetuksiin http://192.168.254.254/ tai "Oletusyhdyskäytävä" IP:llä.

    2. Käyttäjätunnus on: admin
    Salasana: admin/password/1234 kokeile noita.

    3.Sitten kun teet niitä porttiohjauksia, niin muista avata kaksi porttia (eMule 4662 (TCP) + 4672 (UDP)) ja siella asetuksissa laitat sinne sisäisen IP:en. (Sisäinen IP: Käynnistä->Suorita->cmd->ipconfig)

    4. Sen jälkeen tallennat ne porit (siellä alhaalla pitäis olla "save" ja "ok") ja paina vielä tossa järjestyksessä.

    [bold]Lisäohjeita:[/bold] http://www.portforward.com/english/...fficient-Siemens/Speedstream-5100/default.htm
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/292173#1893485

    Toivottavasti ymmärsit.
     
  16. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Menin tuonne speedstreamin asetuksiin ja pääsin sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Sitten klikkasin mun ip-osoitteen auki ( se luki siinä valmiina ) mutta sitten se rupesi kysymään jos haluan että kone reebootataan ja tein sen. Mutta en pääse mihinkään, yritin vielä sinne internet explorer osoitepalkkiin laittaa mun ip-osoitteen mutta se ilmoittaa että sivua ei voi näyttää ???
     
  17. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sinne osoiteriville ei laiteta omaa ip:tä.

    Speedstream:in asetuksiin http://192.168.254.254/ tai "Oletusyhdyskäytävä" IP:llä.
     
  18. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen varmaan tyhmä mutta en pääse mihinkään sellaiselle sivulle missä pystyy porttiohjauksia tekemään.
    Olen valinnut Internet Explorer ja kirjoittanut siihen palkkiin sen speedstreamin asetussivun http://192.168.254.254/ mutta kun sinne pääsee niin sieltä ei löydy mitään porttiohjauksista ???
     
  19. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  20. andelin

    andelin Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2006
    Viestejä:
    528
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei tule.
    Sivu on englanninkielinen et jos viitsit kääntää mitä siellä pitää tehdä..Olen yrittänyt etsiä porttihjauksia mutta en löydä...
    KIITOS! Terv. vaikea tapaus
     
  21. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt täytyy sanoo et multa loppuu keinot :/

    Hmm... Tarvii varmaan ottaa yhteyttä sellaseen kuka osais auttaa sua, ellei tän päivän aikana kukaan osaa auttaa.
     

Jaa tämä sivu