Mulla on koneessa DVD asema ja kun ketselen sillä leffoja (ongelma tulee siis kaikissa leffoissa) niin melodioissa ääni väpättää ja rätisee! Eli tausta musiikki ei koskaan soi 'normaalisti' vaan väpättää, mutta musiikki+LAULU yhdistelmässä ongelmaa ei ole! Tää todella häiritsee.. Olisiko ongelman syy kaiuttimissa/dvd asemassa/äänipiirissä..? Osaako kukaan auttaa miten ongelman saisi pois?
Olis tosi mukavaa löytää täältä apu, kaikilla varmaan on kokemusta miten "hyvin" asiat hoituu esim. teknisessä tuessa. Mutsa tuntuu että toi ongelma pahetuu kokoajan, ekoja kertoja dvditä katsellessa ei ollut mitään ongelmia, sitten ääni alkoi väristä vähän ja nykyään se on todella jo ongelma (varsinkin sormusten herraa katsottaessa..) Nimittäin nykyään joskus jopa puheääni värisee. Oon kokeillu winDVDn ääni asetuksia ja levyjen omia > ei apua Kukaan osaisi jotain neuvoa? dRD??
Oikein mitään tuohon ei voi sanoa, epäilin aluksi, että äänikortti on mallia todella wanha ja ei osaisi toistaa 48kHz -ääniä oikein, jolloin ääri särisee ärsyttävästi, mutta näin ei pitäisi olla tuossa tapauksessasi. Eli heikko sanoa muutakuin, että tarkista kaapelit ja tuntuu, että jotain on fyysisesti saattanut mennä sököksi -- tai sitten se wanha tuttu kokeilu; Windoze uusiksi.
Mulla oli sama ongelma, ku ostin ecs;n emon ja ajoin driverit cdltä. Leffoissa (ei kaikissa) ääni särisi. Poistin ajurit ja hain netistä uusimmat. Johan auttoi.
Portsu73 > olisko sulla laittaa jotain linkkiä noihin ajureihin? Mä en oikeen hallitse, enkä onnistunut löytämään. Ongelma on nimittäin käynyt niin pahaksi, ettei leffojen kattelusta tule yhtään mitää (ainakaan kovin miellyttävää).