Ongelmia DVD:een katselussa

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi avuton 14.11.2002.

1. avuton

avuton Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, olen liittänyt tietokoneeni televisioon s-video kaapelilla, jotta voisin katsella DVD elokuvia isommalta ruudulta. Kaikki toimii vallan mainiosti, paitsi, että värit eivät tule millään näkyviin. Olen kyllä lukenut samanlaisista ongelmista tällä palstalla, mutta niihin annetut vastaukset eivät ole ratkaisseen minun ongelmaani. Olisin iloinen, jos joku voisi auttaa minua. -Kiitos-

2.  
  3. Jaanz

Jaanz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Televisiosi ei todennäköisesti tue tuota ks. kaapelia. Löytyykö etupaneelista svhs-liitin, itselläni ainakin toimi siinä, mutta esteettisesti se jäi häiritsemään joten otin tutun ja turvallisen rca:n käyttöön.
    Toinen vaihtoehto on että kokeileppas vetää videoiden kautta se kuva töllöön scart-adapterilla. En mene vannomaan että toimisi, mutta kannattaa kokeilla jos sattuu jostain ks. adapteri löytymään.

4. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Ilmeisesti telkkaasi siirtyy nyt vain ns. luminanssi-signaali (Y) eli m/v-informaatio. S-videokaapelissa (yht. 4 johtoa) toista johtoa pitkin siirretään vielä krominanssi- eli väri-informaatio (C), joka ei nyt selvästikään pääse perille asti.
    Eli joko
    1) TV:si ei tajua lainkaan s-videota,
    2) käyttämäsi liitin TV:ssäsi on väärä (yleensä vain 1 SCARTeista on s-videolle sopiva) tai
    3) adapterisi/välijohtosi on vääränlainen.

Jos TV:si ei tue lainkaan s-videota, voit muuttaa s-videon komposiitiksi yhdistämällä sen miniDIN-liittimen C-signaalin (pin 4) Y:hyn (pin3) n. 390pF:n kondensaattorilla ja viemälä tämän summatun signaalin SCARTin nastaan 20 (mielellään vielä pienen sarjavastuksen 15-20Ohm läpi)+ tietenkin maat yhteen. Tai jos et ymmärrä mitään tuosta lopusta, osta uusi adapteri/välijohto.

5. avuton

avuton Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos neuvoista. Olen tullut siihen tulokseen, että TV:ni ei tue s-video-kaapelia. Täytyy yrittää kokeilla jotain vaihtoehdoista.

Jaa tämä sivu