Tervehdys!!!Nyt tuli pieni tenkkapoo noiden muistien/emon kanssa.Olen aiemmin ostanut koneeseeni Kingstonin KVR400X64C3AK2/1G kitin ja ajattelin lisätä suorituskykyä ostamalla toisen samanlaisen...Ja mitä vielä? Konetta kun yrittää käynnistää ja kaikki 4 kampaa on kiinni , näyttö herjaa :No signal...Emolevy on MSI K8N Neo2-FX (NVIDIA nForce 3 250Gb Chipset Based). Yritin tulkata avuttomalla englanninkielelläni tosta emon-opuksesta, mutta en mä löytänyt siitä mitään ihmeellistä...Ja eipä tossa paljon vaihtoehtoja tunnu olevan noiden palikoiden kesken jos meinaa kaikki saada käyttöön...=P http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=649 Tuolta löytyy ton emon memory-ohjeet... Suurkiitokset jo etukäteen jos vaan joku osais auttaa.
Oletko tarkistanut että näytönohjaimen virtapiuha on kiinni? Entäpä jos irrotat uudet muistit niin tuleeko sama virhesanoma?
nyt heti tulis mieleen että sun näyttös ei ees olis kiinni koneessa tai näytönohjain ei kiinni emossa lähteekö kone päälle????
siis..heti kun nappaan ne 2 uusinta muistikampaa pois koneesta niin taas pelittää...ja toimii myös näillä uusilla kammoilla jos ottaa ne 2 vanhempaa kampaa pois...(olikohan tarpeeksi vaikeesti selitettynä..=P?) mut kaikki 4 kun pistää kiinni niin ne ei oikeen tunnu toimivan keskenään..
Noissa MSI ohjeissahan suositellaan että neljää Double Side muistikampaa käytettäisiin korkeintaan 333Mhz nopeudella. Kai emolevyn pitäisi osata laskea nopeus automaattisesti siihen, mutta kannattaa kokeilla laskea nopeus ennen kuin laitat kaikki palikat paikalleen.
Iltaa Minulla oli samankaltainen ongelma muistien kanssa. (emona Asus a8v deluxe ja muistit apacer pc3200 2x512) Selvisin siitä siten, että kone käyntiin yhdellä kammalla bios-päivitys uusimpaan ja sen jälkeen molemmat kammat kiinni niin pelitti. Miten ne kammat on kiinni siinä lankussa? Voi olla ongelmia dual channel ideassa, jos toinen kampa on väärässä slotissa tai kammat hylkii toisiaan... Noita syitä on miljoona. Jotkut muistit hylkii toisiaan väärän sarjanumeron takia. Prossustakin saattaa johtua, mutta en usko.
@Artsi1976 Eikö spiikeri anna minkäänlaista äänimerkkiä kun kaikki kammat on kiini ja kone "ei käynnisty"? Edit: Mikäli katsoin oikeaa emoa niin kingston.en sivuilla mainitaan että maksimi kapasitetti muistille olisi 2gt mikäli käyttää noita 400Mhertsin kampoja. Voithan koittaa alentaa muistin nopeutta ja kokeilla sitten toimiiko. Miten ne muistit muuten siellä on? Jos ei vielä muistinopeuden alentaminen auttanut niin kokeile "sekoitaa" niitä, eli jos nyt samaa kittiä olevat kammat ovat saman värisissä sloteissa niin laita esmi: yksi kitti dimm 1& 2 paikolle ja toinen kitti dimm 3& 4 paikoille... p.s. pidä tarkasti(vaikka paperilla) mielessä mikä kampa on mistäkin kitistä jotta voit palauttaa kitin mahdollisen yhteensopimattomuuden vuoksi Edit2: pah Admins kerkes ensi... @Puha Noilla kammoilla ei periatteessa pitäisi olla yhteensopivuus ongelmaa koska ne on ostettu "kitti".nä tosin jos ne on "väärissä" sloteissa niin eriaikaan ostetut kitit onkin sitten...
oletko viritellyt muistien nopeusasetuksia, ja nyt muistit ei ehdikkää mukaan? Koeta käynnistää kone toimivana ja biosksesta käy asettamassa oletus asetukset päälle , lisää loput muistit. lisäys: voisit koettaa asentaa ristiin. vanha, uusi, vanha, uusi
pc ei anna mitään äänimerkkiä käynnistyessä...ainoastaan näyttö ei saa signaalia kun kammat on kiinni...oon sekoitellut noita kampojen paikkoja ja kokeillut kaikki mahdolliset variaatiot.Biosin puolelle en ole tehnyt mitään muutoksia...vielä. Mutta täytyy tutkia illalla taas tilannetta kun kotiudun töistä..mutta suurkiitokset jo näitäkin vinkeistä kaverit!
Mulla on msi k8t neo2 series eikä toiminut muistit dualina eikä jos laitoi kaikkiin paikkoihin kammat ddr 400 muistia.Päivitä bios msi koti sivuitta sillain mun rupesi toimimaan dualina