1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia Biossin päivityksessä

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi Forre 29.01.2004.

  1. Forre

    Forre Member

    Liittynyt:
    29.01.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tilasin valmiiksi modatun Xboxin ja nyt yritän saada biossia vaihdettua jotta saisin dashin asennettua. Olen yrittänyt laittaa EvoX M7 biossin mutta ei vaan toimi. Piiri on Aladdin Advance Plus, olen tehnyt kaikki ohjeitten mukaan mutta mitään ei tapahdu kun laitan cd.n sisään valo vaan palaa keltaisena.
    Osaisiko joku auttaa?
     
  2.  
  3. hjuw

    hjuw Guest

    Oletko käynnistänyt laitteen niin, että kirjoitussuojaus modpiiriltäsi poistuu?

    Onko bios-levylläsi M7-bios nimettynä BIOS.BIN nimellä, sekä ns. dummyfile, eli vaikka noin satamegainen tiedosto nimetty vaikka aaa.dat?

    Boxisi on luultavasti 1.4 tai uudempi versio, jolloin kuva ei näy päivitettäessä toistaiseksi, eli toimenpide tehdään sokkona. Boksi päälle kirjoitussuojaamattomana, luukku aukeaa itsellään, levy paikalleen, luukku kiinni, odotellaan muutama sekunti, ja boxin pitäisi sammua itsellään. Valmis. Levy pois asemasta.

    Samoin, tukeeko asemasi varmasti käyttämääsi levymerkkiä/tyyppiä?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 30.01.2004
  4. Forre

    Forre Member

    Liittynyt:
    29.01.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen käynnistänyt sen niin että kirjoitussuojaus poistuu.

    On nimetty BIOS.BIN ja dummyfile löytyy.

    DVD-asema on samsung eli se pyörittää cd-r levyjä. Tein juuri niinkuin olet kirjottanut mutta boxi ei vaan sammu vaikka kuinka pitkään odottelisi.

    Ei kai auta muu kuin lähettää takaisin korjattavaksi..
     
  5. hjuw

    hjuw Guest

    Eli siis boxi kuitenkin käynnistäessäsi modpiiriltä aukaisee dvd-aseman kelkan itsellään? Ja painat käynnistyspainiketta sen kaksi sekuntia?(muistaakseni näin poistuu kirjoitussuojaus) Jos tuo luukku aukeaa itsekseen, niin en millään tahtoisi uskoa, että siinä vikaa olisi.

    Onhan tuo cd-levysi kirjoitettu Joliet pois päältä, disc at once menetelmällä, ja "viimeistelty"(finalize). Eikä siis multisessio levy.
     
  6. JuuCo

    JuuCo Member

    Liittynyt:
    01.02.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eikös sulla pidä olla siinä levyllä esim evox laitettunua... Sillä se bios päivitetään
     
  7. Forre

    Forre Member

    Liittynyt:
    29.01.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kelkka aukeaa itsestään. kirjoitussuojaus pitäisi poistua kun painaa 3 sekuntia.

    cd on varmasti oikein tehty sillä tein itse noin 10 yritystä ja minulle lähetettiin myös valmis levy paikasta mistä tilasin boxin.

    ei sitä evoxia tarvi olla levyllä kun päivittää biossia
     
  8. hjuw

    hjuw Guest

    Lähetettiin valmis levy paikasta..? Ja siinäkö muka pitäisi olla evox M7-bios? Ettei tuo valmis levy sisältäisi kuitenkin sen Cromwell biosin, ainakin jos yritys teki modin sinulle. Tosin boxin pitäisi silti silloinkin sammua piirin päivitettyään.

    Teetkö tuon muuten sokkona, vai näkyykö sinulla kuva päivitettäessä? Eli onko boxi uusia focus-piirisia vai vanhoja conexantteja.

    Tarkistin nuo sekunnit, niin painappa piruuttasi sitä powernappulaa vaikka noin 5 sekuntia. Vika kun tosiaan voisi olla, että päivitysohjelma toteaa "en voi päivittää, kirjoitussuojattu" ja siksi ei boxikaan sammu.

    Evox-dashboardilla ei tosiaan ole tämän kanssa nyt mitään tekemistä.
     
  9. Forre

    Forre Member

    Liittynyt:
    29.01.2004
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Teen sokkona ja luulisin ainakin että lähettivät sen evox M7 biossin mutta samapa se kun silläkään ei sammunut.

    Yritin painaa 2-10 sekuntia että siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni :)

    Lähetin boxin takaisin korjattavaksi jos vaikka piirissä olisi jotain vikaa tai sitten minä en vaan osaa säätää.
     
  10. josses

    josses Guest

    Saitko boksin takasin korjauksesta? Mikäs oli vikana?
     

Jaa tämä sivu