Ongelmia avi->MPEG2 (DVD)

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Pehu 06.02.2002.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pehu

Pehu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen juuri perehtymässä DV videoiden saloihin ja ongelmia tuli heti kättelyssä. Olen kokeillut erilaisia DV editointiohjelmia, mieluisa on löytynyt... mutta AVI:a käännettäessä MPEG2 muotoon tulee ongelmia.

Eli DV kameralta saatu AVI on hyvälaatuinen ja virheetön. Kun se käännetään MPEG2 muotoon DVD polttoa varten, kuvaa tulee kummallisia "tärinäraitoja". Eh, vaikea selittää mutta laitoin weppiin kuvan josta asia selkenee( http://www.pehu.net/download/videotesti.jpg ).

Tuo ongelma esiintyy häiritsevästi jos kamera liikkuu hiukkasenkin nopeammin (esim seuraa kävelevää ihmistä, joten ei nyt ole kysymys viuhahduksesta).

Olen kokeillut erilaisia ohjelmia huonoin tuloksin: Pinnacle Studio MPEG ulostus antaa saman ilmiön. Samoin jos käytän tmpgenc uusinta versiota. Captureohjelmalla ei tunnu olevan merkitystä (avi laatu on hyvä, siinä ei ole noita häiriöitä). Ainoa ohjelma, jolla olen saanut hyvän kuvan on uleadin oma mpg convertteri, mutta se vaatii sitten koko käsittelyketjun tapahtuvaksi uleadin ohjelmalla (joka ei mua miellytä).

Missähän vika on? Olen kokeillut ties mitä asetuksia useaan kertaan eri ohjelmissa...

T: Pehu

Viimeksi muokattu: 06.02.2002
  2.  
  3. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Vastattu englanninkielisissä forumeissa, katsokaa vastaus sieltä (delace).

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu