Aika oli jo päivittää näytönohjainta, kun Steam siitä alkoi varoitella. Noh, ei auta, taas on lähtävä koettamaan samaa prosessia joka on tuottanut tuskaa joka kerta kun sitä on yrittänyt läpi viedä. Tämäkään kerta ei ollut millään tavoin poikkeava. Päivän ajan koitin ohjeiden mukaisesti poistaa entisiä ajureita ja laittaa uusia tilalle, aivan kuten ati.com ohjeistaa. Koitin jopa Omega-ajureita, kun monet niistä niin kauniisti puhuu, mutta mikään ei auta. Ensimmäiset ongelmat mitä kohtaan on koneen ihmeellinen jökkiminen. Paljoa mahdollisuutta ei ole välillä tarjolla, sillä kun olen asentanut uusimmat ajurit (ati 7.10), saattaa kone jopa jo 'Tervetuloa', kohdassa jäätyä (hiiri ei liiku/mikään muukaan --> uudelleen käynnistys). Kun kone päästää tuosta kohdasta lävitse, saattaa edellä mainittu tapahtua Windowsissakin. Minun ei varmaan tarvitse sanoa, ettei mikään peli lähde toimimaan. Ei edes Frets on fire. Jonkunlaisen ongelman havaitsin alkuun itse, kun yritin aloittaa katsomaan elokuvaa, niin ko. soitin alkoi valittaa jotain DirectDraw kiihdytyksen puuttumisesta. Myös Direct3D testit antoivat virheitä. Nämä ongelmat kyllä lähtivät kun laitoin Omegan ajurit, mutta pelit eivät silti toimineet (tällä kertaa Frets on fire toimi, wow). Kaverin kaveri ehdotti emolevyn piirisarjojen päivitystä. Sen tein.. ei apua. Niinpä piti turvautua keinoon joka on ennen palauttanut koneen tavalliseksi omaksi itsekseen. Eli laitoin vanhat ajurit tuolta alkuper. CD:ltä koneelle (taitaa olla 7.1 ver.). Yllätys yllätys, tällä kertaa sekään ei toimi. Tosin se antoi parhaimmat tulokset tähän saakka: pääsin jopa peliin asti, mutta peli on aivan mahdottoman hidas ja lisäksi jotkin modelit ovat pikimustia. Olen itse jo sitonut valkoisen lipun kepin päähän. Samankaltaisia ongelmia näytönohjaimen ajureiden kanssa on ollut aina, joten sitäpä osasi jo odottaa. Tietäisi vain, mikä on hätänä. Olen koittanut jo kaikkea tietojen ja taitojeni rajojen sisällä. Niinpä oli jo aikakin kääntyä jonkun foorumin puoleen. Päädyin afterdawniin. Toivottavasti (ei vahingoniloa) joku muu on törmännyt samankaltaisiin ongelmiin ja osaa nyt ohjeistaa meikäläistä. Tai sitten vain jos on epäilyjä mikä mahtaa mättää, ei muutakun kaikkia vihjeitä tänne päin. Voi kyseessä olla jokin hyvin pieninkin juttu, en sitä vain hoksaa. Kiitos paljon jo etukäteen! Pieniä huomatuksia vielä tänne: näytönohjaimenahan toimii ati radeon 9800 pro 120 mb Ja niin se piti vielä sanoman, että pari kertaa kone heitti minut siihen surullisen kuuluisaan siniseen ruutuun jossa luki jotain tekstiä ja sitten se STOP ja numerosarja perään, 0000000.. jotain. Loppu.
Joo, oli samoja ongelmia vähän aikaa sitten atin ajureissa. Selvitin ne poistamalla ensin uudet, netistä haetut ajurit ja sitten asentamalla hieman vanhemman version niistä, koska uusimpia ajureita ei välttämättä kone tue. Kieltämättä todella inhottavaa latailla ja poistella niitä, kun ei tiedä auttaako se edes mitään, toivottavasti saat ajurit kuntoon
jep itsellänikin sama ongelma ja posti täällä afterdawnissa siinä toivossa että joku auttaisi... Itse henk koht tällä kertaa kokeilin 6.11 ajureita -> ei toimi ja kyllä vitutus on suuri. Tällä hetkellä täytyy tunnustaa v*tutus kerroin on suuri vempeleen takia ja olen jo harkinnu koneen upottamista suohon