Elikä minulla on ongelma. Tossa kellon vieressä tehtäväpalkissa on toi internet yhteyden kuvake. Sen viereen ilmestyy tasaseentahtiin teksti joka ilmottaa että verkkoyhteys on katkaistu ja välittömästi että verkkotyhteys on yhdistetty. Tämä jatkuu kymmeniä kertoja minuutin aikana. Missä vika? Käytän verkkokorttia + telewellin adsl modeemia. Käyttöjärjesltelmä on XP... Voisko toi ongelma hävitä jos käyttäsin USB kaapelia verkkokortin asemesta? Ottaa pannuun kun esim. DVDitä kattoessa alareunaan ilmestyy toi teksti...
osta tietokone liikkeestä tai kodinkone liikkeestä virtapiikeiltä suojattu jatkoroikka, ainakin sellainen jossa on vähintään 7 töpselinpaikkaa ja häiriösuodatin myös adsl piuhalle... eli se adsl piuha kierrätetään sen roikan kautta tietokoneelle. itsellä netin katkiaminen loppui siihen paikkaan, oireet olivat samat kuin sulla. itsellä on safeway merkkinen jatkoroikka ja maksoi about 20 egee kodinkone kaupassa.
Ja saahan ne "bubble-messaget" rekisteristä pois, ite poistin heti alussa kun vaan häiritsee tommoset.
tarkasta modeemista merkkivaloista katkeeko yhteys jos vaikka näkys et lan valo/joku muu sammuu modeemista. kokeile toisella verkkopiuhalla myös tuleeko sama vika.
Minulla on sama ongelma kuin Tanssilla. Konverterin neuvo tuntuu pätevältä, tarvitsisin vain hieman lisä valaistusta. Eli ADSL:n virtajohto pannaan siihen häiriösuojattuun jatkopiuhaan, vaiko siis itse ethernet kaapeli vedetään jokin suodattimen läpi ? p.s motukassa lan valo vilkkuu vastaavasti yhteyden katketessa