1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmana näytönohjain

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Taza 21.07.2004.

  1. Taza

    Taza Member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla loppuu jo ymmärrys kesken..

    Kone on ollut tällä kokoonpanolla toista vuotta ja näytönohjaimena on toiminut nvidia geforce mx420. Näyttöä en ole vaihtanut, enkä mitään lisäosia asennettu. Kaikki on pelittänyt loistavasti - eiliseen asti.

    Eilen kone aloitti omat temppuilut, jotka yhdistin heti näytönohjaimeen. Näyttö meni välillä sekunnin ajaksi kokonaan pimeäksi, reunoille tuli haamuiset pisterivit ja pahimmillaan hiiri katosi kokonaan kuvaruudusta. Otin ohjaimen cd:n ja yritin päivittää näytönohjaimen. No, kaikki onnistui loistavasti, mutta sama ongelma jatkui.

    Poistin koko ohjaimen pois koneelta ja jäljelle jäi pelkkä oletusohjain. Hain netistä Nvidia:n sivuilta uuden ohjaimen, eikä tilanne helpottanut vieläkään. Tosin, hiiri ei enää karkaa näkyvistä ja näytön pimeneminen on vähän rauhoittunut. Mutta ohjain ei toimi vieläkään oikein.

    Mitä mä voin vielä tehdä? Onko mulla sittenkään oikea ohjain asennettuna? Auttakaa, hyvät ihmiset minua..
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. Taza

    Taza Member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuolta sivulta otinkin sen uuden ajurin. Otin sen ensimmäisen vaihtoehdon, kun entinenkin oli GeForce. Mutta tilanne ei muuttunut parempaan suuntaan. Mitä eroa on GeForcella ja Quadrolla?

    Tarkistin kaikki johdot jne. Ne oli kiinni ja ehyet. Nyt tämä kaikenlisäksi jumii itsensä, eli vain buuttaamalla pääsee eteenpäin. En tiedä johtuuko sekin sitten ajureista, vai mikä tätä konetta nyt vaivaa.. :( Virustarkistuksen oon tehnyt, viruksia ei nyt ainakaan ole..

    Voisiko olla sellaisesta asiasta kysymys, että mulla puuttuisi tuo Directx9? Kun hyppäsi tuolla Nvidia sivuilla vastaan.. Miten näen, onko mulla Directx9 koneella?
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Geforce:t on perus ihmisille.
    Quadro:t on ammatti CAD mallinnuksen sun muuhun tarkoitettuja.
    käynnistä/start->suorita/run->dxdiag
    tuolta näet directx version ja se valittaa myös mahdollisista ongelmista.
     

Jaa tämä sivu