Kaverillani on 500mhz kone,win98(SE),voodoo3 3000.........minulla 500mhz,win98(normaali),Geforce4MX...mutta kuitenkin kun pelaamme Counter Strikeä Hänen FPS on luokkaa 70 ja minun 30.mistä johtuu vaikka minulla on parempoi näyttis???Hän ei ole muuttanu Counter Strike asetuksiansa...oikeastaan minullahan se pitäisi olla parempi FPS...jotkut sano että Ero on siinä että kaverillani on Win98 Second Edition ja minulla ihan tavallinen 98.
Toi voodoo käyttää 3d tilassa 16 bittisiä textuureita ja gf nielee 32 bittistä. Kokeile muuttaa pelissä asetuksia niin ,että ne ovat samanlaiset ,kuin kaverillasi eiköhän ero ainakin kavennu. Toisaalta jos counter strike käyttää 3dfx:n glideä joka on parempi 'heikko' tehoisella koneella ,kuin opengl niin en usko ,että saavutat tuota 70 framea muulla kuin tehokkaammalla prosessorilla.
taisi olla ut kun käytti glideä ja testien mukaan ( aikoinaan ) voodoon 16 bit vastasi muitten 32 bit ...
Juupa siis opengl testeissä, mutta voodoossa on parempi rauta(glide tuki) noille vanhemmille koneille/peleille. Koneen teholuokan noustessa yli tuon viidensadan megahertsin voi tuo gf pärjätä paremmin kuin voodoo. Ottakaa siis huomioon ,että voodoo ei osaa noita uusia 3d kikkoja niinkuin esim. T&L ja reunanpehmennys ym.ym. näin ollen se kuluttaa vähemmän konetehoa eli framet lisääntyy.