Eli kun minä asensin koneelleni ZoneAlarmin palomuurin, niin kone hidastui selvästi enkä pääse enään nettiin. Jos tuon palomuurin ottaa pois päältä ja laittaa windowsin palomuurin takaisin, niin ongelmat häviää. Onko jollain muulla ollut samankaltaisia ongelmia? Ja voitteko ehdottaa jotain tehokasta, ilmaista ja helppokäyttöistä palomuuria ZoneAlarmin tehosyöppö muurin tilalle?
Minulla ainakin sekä Windowsin palomuuri että ZA päällä, eikä ole ongelmia. Katso nyt kuitenkin ZA:n asetuksista, että estääkö ne pääsyn nettiin. Mikä virustorjunta sulla on sen ZA:n lisäksi?
Avasti on. Ja kyllä miä laitoin Firefoxille allow mut se ei silti päästäny nettiin. Eikä Hamachi:kaan löytäny verkkoo vaika sillekkii laitoin allow.
Joo, mutta klikkaa se ZA auki mene kohtaa firewall ja kato että 'Trusted zone security' on medium, jossei auta, laita se ylempiki mediumiksi. Perjaatteessa ei tarvii palomuuria, jos on virustorjunta, mutta Windosin oma pitää olla päällä!
Vain 1 palomuuri kerralla päällä. Sai tosta sen kuvan et kehoitat käyttämään winukan omaa sekä softamuuria. Ja periaatteessa virustorjuntaa ei tarvi(kannattaahan se olla), palomuuri taasen on pakollinen, rauta tai softa!
Itseasiassa, tarkistin asian, niin Windows sillon asennuksen jälkeen pyysi vaihtamaan asetuksia. Tällä hetkellä lukee tietoturvakeskuksessa palomuurin kohdalla "ZoneAlarm Firewall on käytössä. Palomuuri suojaa tietokonetta viruksilta ja muilta tietoturvariskeiltä". Eli ei ole kahta palomuuria päällekkäin. Luulin niin. Tässähän oppii aina jotain uutta. Ja ton että palomuuria ei tarvitse välttämättä olla. Tarkoitin sen niin että softapalomuuria ei tarvitse aina olla. Windowsin palomuuri ja virustentorjunta riittää. Ainakin on mulla riittänyt.
No,ei tuo Zone alarmkaan mikään tehosyöppö ole.Kokeile asentaa uudestaan siten että viustorjunta on pois päältä asennuksen ajan.Verkkopiuha tietysti pois kanssa sen aikaa.Sitten torjunnat päälle ja katot ettei windowssin muuri oo yhtä aikaa päällä.Pitäs toimia.Jos toista palomuuria kaipailet niin esim.Comodosta on monet pitäneet.