En tiedä onko tämä sopiva paikka tälle kysymykselle, mutta olen siis siirtämässä VHS videot digiaikaan ja muutamissa itse kuvatuissa kaseteissa on jostain syystä tuo macrovision suojaus tullut mukaan, vaikka en ole sitä tietoisesti kuvausvaiheessa siihen laittanut ja kopiointiohjelma ilmoittaa nauhan olevan suojatun ja sitä ei voi kopioida. Miten voisin poistaa tuon suojauksen niin, että edes oma kuvattu materiaali olisi mahdollista siirtää dvd:lle? Siepparina on Reddo ja ohjelmana Cyberlinkin Power Director v7. Pinnaclen sieppari tietääkseni hylkii myös noita suojattuja kasetteja, eikä niitä voi kopioida johtuen tuosta macrovisionista. Ostettu materiaali on tietysti asia erikseen ja sitä suojaa tekijänoikeus ja sitä ei saa varmaan kopioida edes omaan käyttöön nykylakien mukaan, vaikka ostaja olikin maksanut materiaalista jo kertaalleen?
Kokemusta tilanteesta ei ole mutta tuolta löytyy pitkää keskustelua aiheesta http://www.dvdplaza.fi/forums/archive/index.php/t-9816.html
Joo, kahlattu on kakki mahdolliset ja mahdottomat viestiketjut (niin kuin tuokin) vaan oikeaa apua ongelmaan ei ole löytynyt. Jossain on ollut myynnissä VM106 tyyppimerkinnällä oleva macrovisionin poistolaite, mutta taitaa tuokin olla menneen talven lumia, joten taitaa nousta seinä pystyyn tuon ongelman edessä?
Joo noita laitteitahan on pilvin pimein markkinoilla vai onko? Itse en ainakaan löytänyt ainoatakaan kohdetta mistä sen vois tilata maksaa se sitten paljon tai vahän. Meillä taitaa vaikutta tuo lex Karpela, että noi on poistuneet myynnistä, vaikka ei olisi tarve kuin kotikäyttöön itse kuvattujen elokuvien kopioinnista, joihin tuo macrovision on jostain syystä päässyt pujahtamaan sekaan estämään siirron digiaikaan. Edes tuota jossain viestikejussa mainiitua rakennussarjaa en löytänyt, joten on sekin varmaan poistunut markkinoilta?