Ongelma vai tyhmyys...

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi hamis75 27.11.2009.

1. hamis75

hamis75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vehe olis tällänen

IBM R51

Windows Proffesional SP 3

DISPLAY ADAPTERS: ATI Mobility radeon 7500

IIDE ATA/ATAPI CONTROLLERS: Intel 8280 1DBM ultra ATA storage controller

IEEE 1394 BUS HOST CONTROLLERS: Texas instruments ohci compliant 1EEE 1394 host controllers

PCMCIA ADAPTERS: Texas instrument PCI-4520 card plus controller

SOUND, VIDEO AND GAME CONTROLLERS: audio codecs, legasy audio drivers, legasy video capture drivers, media control device, soundmax integrated digital audio, video codecs

Eli sitten itse ongelmaan.. Saan Dvi kaapelilla pelkän taustakuvan näkyviin LCD telkkuun. Resoluutioita vaihtamalla sain myös pikakuvakkeet näkymään, mutta hiiren osoitin tai leffat bs playerilla pro 2.0 tai media playerilla 11 ei toimi.
    Jostain syystä minulta puuttuu CONTROL PANEL-->DISPLAY-->SETTINGS-->ADVANCED-->ja kai sellainen valikko kun DISPLAY MANAGER.
    Hain Atin sivuilta päivityksen näytön ohjaimeen jolla pitäisi tulla tämä valikko näkyviin eli kai ATI CONTROL PANEL.
    Kun alan asentaa sitä niin herjaus alkaa.. Ensiksi tulee tälläinen teksti: INF ERROR VIDEO DRIVER NOT FOUND ja kun painaa OK niin jatkoa seuraa... : TRY TO SET UP YOUR DISPLAY ADAPTER WITH A STANDART VGA DRIVER BEFORE RUNNING SETUP..
    Eli mikäköhän tässä neuvoksi et alkaisi toimia.. Ja jollei olisi liian helppoa ni en saa konetta nettiin, koska olen laivalla töissä. Mutta saan ladattua tiedostoja netistä super hitaalla satelliitti yhteydellä ja sit tikulla tiedostot koneelle..
    Muuten kotona toimii taulutelkus VGA piuhalla

Kiittää ja kumartaa neuvoista!!

2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,226
    Pisteet:
    243
    En varmaan osaa auttaa, kun en ymmärrä, mihin kytket R51:ssä tuon DVI-kaapelin. Onko sinulla käytössä joku adapteri? Kun olen liittänyt ulkoisen näytön VGA-porttiin, voin valita näyttölaitteen näppäinyhdistelmällä Fn + F7, siten, että näytöt vaihtuvat seuraavasti: ThinkPadin LCD -> Ulkoinen näyttö -> ThinpPadin LCD + Ulkoinen näyttö -> ThinkPadin LCD. Ulkoisen näytön valinta pitää tehdä ennen video playerin käynnistämistä, muuten videokuva ei tule ulkoiseen näyttöön näkyviin.

4. hamis75

hamis75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on telakka missä on DVI liitäntä

5. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,226
    Pisteet:
    243
    Saako telakka signaalin VGA-liittimestä. Voisiko viedeon näkymättömyys sittenkin johtua tuosta edellä mainitsemastani seikasta?

Sellainen asia jäi mainitsematta, että ThinkPadeihin pitää hakea ajurit nykyisin Lenovon sivuilta, ei esimerkiksi ohjaimen valmistajan omilta sivuilta.

Viimeksi muokattu: 29.11.2009
  6. hamis75

hamis75 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo oon kokeillu vähän kaikenlaisia ajureita jo.. nyt viimesimmät mitä meinasin kokeilla omegan ajurit mis tulee se catulyst mukana ja pitäisi kuulemma toimia.. saas nähdä.otin kyllä sen verran vanhan version et ehkä mahdollista.
    Omega Drivers v3.8.252

Jaa tämä sivu