Ongelma: TV ja netti ei toimi samanaikaisesti, heikko signaali?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi qasw 24.12.2009.

  1. qasw

    qasw Member

    Liittynyt:
    24.12.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisin kiitollinen jos joku osaisi avustaa seuraavanlaisessa ongelmassa:

    Multa löytyy kämpästä vain yksi antennirasia (Welhon kaapeli), johon on kytketty t-liittimellä netti ja Samsungin tv, jossa sisään rakennettu boksi. Nyt on kuitenkin sellanen tilanne, että telkkari lakkasi näkymästä. Kuvaa ei näy joko ollenkaan, tai sitten se on pelkkiä legopalikoita. Netti toimii kyllä moitteetta, ja tv näkyy jos ottaa liittimen pois välistä ja kytkee piuhan suoraan seinään.

    Sama tilanne on tapahtunut aikasemminkin, ja olen aina järkeillyt ongelman johtuvan t-liittimestä. Näin ollen kävin jälleen kerran ostamassa uuden liittimen, mutta ongelma ei poistunut. Kokeilin jopa toisella uutukaisella liittimellä, mutta sekään ei ratkaissut ongelmaa. Vika siis lienee heikossa signaalissa??

    Talossa on aina ollut hieman heikonlaiset signaalit (Welhin kaverit kävi jopa mittaamassa niitä, mutta asian korjaamiseksi ei ikinä tehty mitään), esim. Music-tv ei näy ollenkaan, edes kanavalistassa.

    Olisiko siis jonkinlaisesta signaalinvahvistimesta apua? Hieman keskustelupalstoja selanneena, olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei netti pelitä tällaisen vahvistinratkaisun kanssa? Jos joku siis osaisi auttaa ratkaisun löytämisessä, olin kovin, kovin kiitollinen...
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Welhon oppaasta.

    Kysys alan kaupasta ja antennijaotinta, ei T-haaroitinta.
     

Jaa tämä sivu