1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ongelma nat:sta

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi wipu 10.10.2005.

  1. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    elikkä ongelmana on se että en pääse nattiin millään...purkki on zyxel prestige 660H-61 ja oon yrittäny seurata http://www.portforward.com ohjeita mut en pääse oon yrittäny mennä suoraan http://192.168.1.1/ mut ei yhdistä millään, pingasin ton ip:n mut ei saa yhteyttä...mikä vialla? kaikki palomuuriasetukset oon kattonu ettei vika olis niissä elikkä ilman suojauksiakaan ei pääse..onko ketään fiksua neuvomaan vai onko ongelma todellinen mission imbossible?? kaikkeni oon tehny mutta ei onnistu apu ei olisi pahitteeks
     
  2.  
  3. peex

    peex Regular member

    Liittynyt:
    02.01.2005
    Viestejä:
    511
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sulla nyt on ADSL modeemi, niin otat sen puhelinpiuhan irti.. eli silleen ettei oo yhteyttä internettiin. sen jälkeen koitat yhdistää uudestaan tohon ipseen.
     
  4. -kemisti-

    -kemisti- Active member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    6,305
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    96
    Onkos selaimessa proxy(välityspalvelin)päällä? Jos, niin ota se pois siksi aikaa.
     
  5. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei oo proxyt päällä..ja koitin tota puhelinpiuha hommelii..ei toimi..muita vinkkejä?? vai onko tää todella mission imbossible?
     
  6. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei oo proxyt päällä..ja koitin tota puhelinpiuha hommelii..ei toimi..muita vinkkejä?? vai onko tää todella mission imbossible?
     
  7. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Onko verkkokortilla kiinteä vai automaattinen ip? Ootkos kokeillut resetoida modeemia?
     
  8. SpongeBop

    SpongeBop Guest

    Eli siis meet verkkoasetuksii ja muutat ip-osoitteeksi 192.168.1.33 ja sit meet ja kirjotat sen osotteen siihe selaimeen. näin mulla samalla laitteella....
     
  9. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Jos asetat kiinteän ip:n kortille konffauksen ajaksi, niin laita vaikka näin:

    IP: 192.168.1.2
    Aliverkon maski: 255.255.255.0
    Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1

    Mutta luulen että modeemin ip on väärin jos ei kerta pingi mee perille. Oletko katsonut mitä ipconfig komento antaa oletusyhdyskäytäväksi?

    Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all
     
  10. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    pingasin oletusyhdyskäytävän ja se sai yhteyttä mutta sit ku laitoin sen tohon osoiteriville ni ei yhdistäny oisko jossain internetasetuksis vika...who knows..keinoja monia oon yrittäny ei auta mikään..prkl
     
  11. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Mikä se oletusyhdyskäytävä oli?
     
  12. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oletusyhdyskäytävä on *edit* mä en oikee tiiä mitä täs pitäis tehä..prkl
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2005
  13. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Onko varma että tuo on oletusyhdyskäytävä? Tuo nimittäin vaikutti enemmänkin ulkoiselta ip:ltä.. muokkasin sen pois ettei sinne tulisi ylimääräisiä vierailijoita. =)

    Jos saat ulkoisen ip:si ipconfig komennolla näkymään, niin purkkisi on luultavasti siltaavassa tilassa eikä siinä ole NAT käytössä. Kokeile määrittää koneellesi kiinteä ip noiden edellä antamieni ohjeiden mukaan, jonka jälkeen kokeilet yhdistää siihen 192.168.1.1 osoitteeseen selaimella.
     
  14. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sinäänsä aika mielenkiintoista et toikaan ei auttanu..taistelin ton ip hommelin kans jonkin aikaa mut tuloksetta..vittu täs menee hermot...heh
     
  15. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Huomasin tänään erikoisen asian Zyxelin purkista. Siinä pitää koneen kiinteä ip olla 192.168.1.33 -> eteenpäin että se ottaisi yhteyden. Eli kokeile tosiaan verkkokortille laittaa tuo 33 loppuinen ip.
     
  16. onsekumma

    onsekumma Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2005
    Viestejä:
    405
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä sinne purkkiin pitäisi päästä käsiksi ilman että antaa verkkokortille osotetta. Onko joku konffannut purkkia ennen sinua? Resetointi pitäisi palauttaa purkin tehdasasetuksille ja silloin purkin osoitteena on varmasti tuo 192.168.1.1

    Huomaa, että reset-nappulaa pitää painaa pohjassa vähintään 7 sekuntia ennen kuin laite palautuu tehdasasetuksille. Tämän jälkeen kaikki siihen asti itse asetetut konffaukset häviävät.
     
    Viimeksi muokattu: 13.10.2005
  17. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    koitin määrittää ip osotteen ite et ip olis toi 192.168.1.33
    ja oletuskäytävä olis toi 192.168.1.1 noilla asetuksilla mä pääsen nattiin mut netti ei toimi kyl täs nyt jotain vikaa on..jos netti toimii vaan sillon ku laittaa et kone hakee automaattisesti asetukset
     
  18. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Eli pääsit sinne purkin asetuksiin noilla ip-osoitteilla... hienoa.. =) Nettiin sitten pääset kun laitat asetukset takaisin automaatiksi.

    Eli vaikuttais siltä että sulla ei modeemissa ole NAT käytössä ja se on sillatussa tilassa.

    @onsekumma

    Jos modeemi on sillatussa tilassa, niin ainakin kaikissa mihin itse olen törmännyt on pitänyt ip määrittää verkkokortille kiinteäksi.
     
  19. wipu

    wipu Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    548
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo hieno homma oli et pääsin noil asetuksil nattiin kiitos menee pkaksp:lle ISO KIITOS! mutta tuli mieleen jos laitan jotain asetuksii sinne nattii ni toimiiko ne noissa asetuksis mis toimii netti..avasin muutamii portteja ja yht äkkii esim Cs ei toimi..nojoo mut yks iso ongelma ratkastu JES =)
     
  20. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Eli se modeemi on edelleenkin ilmeisesti sillatussa tilassa, jotenka siinä EI ole NAT käytössä. Tällöin on turha sinne porttejakaan aukaista.

    NAT pitäisi ensin ottaa käyttöön sieltä jotta niiden porttien aukaista olisi jotain hyötyä.

    Saat vielä tarkistettua tuon että onko NAT päällä vai ei seuraavalla tavalla:

    1. Laita ne koneesi verkkokortin asetukset automaattisiksi.
    2. Mene osoitteeseen http://www.whatismyip.com/ ja ota ulkoinen ip paperille ylös.
    3. Mene: Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

    Tuolta otat ip-osoitteen myös paperille ylös jonka jälkeen vertaat sitä tuon netistä saadun osoitteen kans. Jos osoite on sama, niin NAT ei ole käytössä, jos taas eri, niin NAT on käytössä.

    Edit: ja yleensä jos NAT on käytössä, niin ipconfig komennolla saatu ip on muotoa 192.168.x.x
     
    Viimeksi muokattu: 14.10.2005
  21. onsekumma

    onsekumma Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2005
    Viestejä:
    405
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No okei, pitänee myöntyä tuohon että homma näyttää pelaavan tuolla tavalla miten pkaksp sen kertoi. Piti oikein itsekin selvittää tilannetta muutamasta eri tietolähteestä.
     

Jaa tämä sivu